Hvordan skal dere fortelle nyheten?

Bella Marinella

Forelsket i forumet
Jeg sitter på jobb og ser at magen begynner å vises mer og mer til tross for at jeg bare er i uke 6+4. Må nesten bare skylde på tidligere svangerskap [emoji6][emoji23] Jeg er litt bekymret for at jeg må fortelle det før uke 12, men så sitter jeg her og tenker. En plan må jeg uansett ha for en dag må de vite det. Skal jeg si det i lunsjen etter at mate er fordøyd? og si; "å så gravid jeg er!" istedetfor "å så mett jeg er"? [emoji23] eller bare spørre en ved enden av lunsjbordet; "hvordan var denne genseren på meg?" og viser tydelig til magen. [emoji23]

Noen som har andre gode forslag eller vil fortelle hvordan dere skal fortelle nyheten det på jobb, hjemme og/eller til familie og venner? [emoji4]

Vi har kjøpt t-skjorter på eBay til meg og blivende far hvor det står baby loading[emoji4]

Jeg syns det var så kleint å fortelle det sist så fikk en kollega til å hinte om det :rolleyes: Noen som spurte hvordan jeg skulle jobbe den sommeren så sier hun ene "Hmm du er vel ikke her i sommer du?" Med et lurt smil :-) Så kom reaksjonene :p

Må snart fortelle det selv her, er bare 8+4 men ting bynne å surre på jobb [emoji4] men har ikke fortalt foreldrene våre enda heller [emoji4]

Fortalte det til arbeidsgiver i dag, for å informere om at han ikke kunne vente meg tilbake på jobb før oktober. Kanskje.
[emoji23]
Legen tar noen uker av gangen og mener første trimester er mest risky, så da fikk jeg beskjed om å ta livet med ro, ta vitaminer, spise sunt og gå tur i sola for å sanke d-vitaminer.. [emoji274]

Øvrigheta får vente noen uker til. Kjøpte en big sister-T-skjorte til yngste sist så jeg håper den passer ennå. :)

Jeg kommer nok bare til å fortelle det til arbeidagiver på jobb, så får de andre finne det ut etterhvert. Jeg er ikke veldig glad i å være midtpunkt å få så mye oppmerksomhet av så mange på en gang [emoji13]

Blir ikke noe spesielt her. Har allerede sagt det til en del.
Sjefen ble ikke glad, men det visste jeg på forhånd...

Har vært delvis sykemeldt siden mars, så det er naturlig at andre spør hvordan jeg skal jobbe nå. Og siden jeg ikke får lov å jobbe i svangerskapet, så gidder jeg ikke å lyve. Men presiserer at det er veldig tidlig og at jeg ikke vil de skal si det videre enda

ska prøve å vente til etter oul å fortelle det på jobb. Begynne på jobb neste uke etter permisjon så synes d blir litt flaut å fortelle det allerede. Har litt fett på magen fra tidligere svangerskap så håper det tar litt tid før det vises. Er bare 6+5. Til foreldrene våre skal vi ha på jenta vår en body med skal bli storesøster på.Tenkte i slutten av oktober. Skal på ul uke 12. Venner tenkte eg å fortelle etter oul :)

Strekker det i det lengste på jobb, men siden vi skal ha litt ekstra oppfølging denne ganga må jeg si noe til sjefen snart. Hun tar det fint så jeg gruer meg ikke. Venter litt med å si det til mini for å skåne han litt, det var tøft for han og da vi mista og jeg vil ikke skremme han unødig. Nærmeste familie vet det.

Jeg har så lyst å fortelle noen snart!!! Vi tenkte i utgangspunktet å vente til uke 12, men tror ikke jeg klare vente så lenge med å fortelle mamma det [emoji5] hun kommer nok til å lese meg før den tid uansett!

Jeg tenker å pakke inn to garnnøster (rosa og blå), og legge inn en lapp hvor det står "nå kan du ta frem strikkepinnene"

Har også veldig lyst til å si det nå, er bare uke 8+0. Måtte fortelle sjefen, for å få tilrettelagt arb. Det gikk kjempe fint. Men så er det litt rart å ikke ha fortalt de nærmeste, samtidig som jeg er bekymret for at vi plutselig finner ut at noe er galt eller har gått galt:/

Back
Topp