Hvordan skal dere fordele permisjonen?

junibebi89

Gift med forumet
Vi har vel egentlig bestemt oss for at jeg tar hele felles periode og mødrekvote og han Pappa kvote. Men så ligger jeg å planlegger oppi senga mi (får da ikke sove men:p) vi kan jo gjøre det annerledes? Er sikkert veldig fint å kunne dele opp permen på midten ca og? Vi skal ta 49 uker med 100 pr.

Så da hvis vi deler det i to ca blir det jo 26 uker på meg og 23 på han. Hmm. Eller kanskje de mannfolka blir rastløse? Men det viktigste er vel ammingen? Er det ikke litt koselig å dele det i to så det blir likt? Så kan jo bebi knytte seg enda mer til pappan og siden vi har jo baby i magen i 9 mnd?

Hmmmm. ...

Men la oss si baby ikke vil amme mer enn halvparten av permen? Så går jo det fint..

Eller! At jeg med ammefri kan komme hjem før og amme i tillegg til flaske....

Hmmm...

Har dere mulighet til det, så høres det jo fint ut :) Nå har jeg aldri vært i perm før, så vil tro andre har bedre innspill enn meg.

Hvis ikke 6G-regelen eksisterte, ville nok vi også vurdert å fordele det annerledes.

Sist tok jeg mødrekvota og hele fellesperioden. Pappan tok pappakvota. Han syntes de 10 ukene var mer enn lenge nok og var ganske rastløs av å være hjemme med hus og frøkna:p Vi gjør det derfor på samme måten denne gangen. Jeg tak mødrekvota og fellesperioden og han pappakvota. Jeg koser meg så fælt hjemme med bebis og hus så det gjør meg ingenting:)

Jeg tenker at du må jo bare høre med mannen din hva han ønsker. Alt med amming osv går seg jo til. Det tilpasser man seg jo bare:)

Jeg tar mamma og felles mht amming og jobbene våre.
Så tar jeg litt ulønnet slik at jeg først er tilbake på jobb etter innkjøring i bhg (Ca.15aug 2017)

Da tar han pappaperm med én dag i uka pluss en et par uker sammenhengende i januar. Da er ungen så liten at jeg liker tanken på at hun ikke har full uke i bhg. Jeg har fri hver fredag i tillegg. Han er nettopp ferdig med permisjonen med eldste. Og de har kunnet gjøre så mye gøy sammen i det hun ble eldre

Han får pappakvoten,jeg tar resten. Ønsker å kunne amme lengst mulig.
Men vi planlegger at han skal begynne med en dag pappaperm i uken mot juletider, har nemlig lovet jobben at jeg skal prøve å hjelpe litt til i høysesongen. Og de dagene/ukene som er til overs når jeg har brukt opp alle mine,tar han da sammenhengende på slutten av perioden.

Har dere mulighet til det, så høres det jo fint ut :) Nå har jeg aldri vært i perm før, så vil tro andre har bedre innspill enn meg.

Hvis ikke 6G-regelen eksisterte, ville nok vi også vurdert å fordele det annerledes.

Hvordan da mener du om jeg kan spørre:)?

Mannen min tjener mye mer enn meg..

Sist tok jeg mødrekvota og hele fellesperioden. Pappan tok pappakvota. Han syntes de 10 ukene var mer enn lenge nok og var ganske rastløs av å være hjemme med hus og frøkna:p Vi gjør det derfor på samme måten denne gangen. Jeg tak mødrekvota og fellesperioden og han pappakvota. Jeg koser meg så fælt hjemme med bebis og hus så det gjør meg ingenting:)

Jeg tenker at du må jo bare høre med mannen din hva han ønsker. Alt med amming osv går seg jo til. Det tilpasser man seg jo bare:)

Tusen takk <3. Ja Hmm.. min kjære er litt rastløs av seg fra før, men skader jo ikke å spørre:)

Tusen takk <3. Ja Hmm.. min kjære er litt rastløs av seg fra før, men skader jo ikke å spørre:)
haha.. Det er det samboeren min også er!:p han er også en rastløs sjel så de 10 ukene holdt mer i massevis:p

Jeg tar mamma og fellesperioden, med tanke på jobb og at han tjener mer enn meg og har timeslønn og ikke fastlønn så vil nok ha litt mindre penger når han er i permisjon.

Og etter han sin permisjon så har jeg 10 ukers ferie :-)

Jeg skal ta mammakvoten og felleskvoten, så tar jeg ut noen ferieuker som er oppspart før han begynner på sin perm. :) Gjorde det slik sist også og jeg storkoste meg hjemme med storebror ❤️ Gleder meg til denne permen! :D

Med storesøster her fordelte vi omtrent permisjonen i to, han gikk ut i perm når hun var 6 mnd. Men det var fordi jeg var student, og da fungerte det utmerket med at jeg hadde lite undervisning og jobbet mye hjemme, i tillegg til at han kom med henne på universitetet. Men mannen min er veldig rastløs! Så han hadde henne med rundt omkring på besøk og slikt.
Jeg liker tanken på å fordele fellesperioden mellom både mor og far, men det må jo gå opp med amming. Denne gangen får ikke mannen noe permisjon, da jeg fortsatt studerer og denne gangen ikke har mulighet til å starte opp igjen midt i året. Synes det er veldig trist! Men glad han fikk såpass mye sist gang :-)

Han får pappakvoten, den fordeler vi utover ett år.
Grunnet jobben hans er dette best for oss :)
Satser på mini har 80 % bhg plass første året, pappa og lille henge sammen hjemme hver fredag/mandag.
Jeg har også ulønnet permisjon en del Mnd og blir hjemme til august 2017.

Han tar kun de 10 ukene.
Jeg skal være hjemme med lille til hun er to år , da blir det barnehage :) slik gjor vi med storesøstrene også :)

Jeg tar mammakvoten og felleskvoren i tillegg til noen mnd med ulønnet perm slik at lille ikke begynner i bhg før aug 2017.
Far tar pappakvoten på 10 uker.

Jeg tar mammakvoten, ferie og fellesperioden, så tar pappaen fedrekvoten. Jeg har noen uker ulønnet permisjon slik at jeg starter på jobb igjen i august 2017 :)

Her ønsker pappaen å ta 10 uker i tillegg til fedrekvoten, så da gjør vi det sånn. :) Jeg tar litt ferie før årsskiftet og er tilbake på jobb 6. februar. Han har lærerferier og jeg har mye avspasering oppsamlet, så høst-, vinter- og påskeferie tar vi fri hele gjengen. Med sommerferiene våre vil vi være ferdig med perm og ferie til lille begynner i bhg august 2017. :) Vi tjener ca likt (jeg mest faktisk:p) så ift økonomi kan vi heldigvis fordele som vi vil. Taper like mye uansett :p

Back
Topp