Hvordan skal dere annonsere fødselen?

Lil-17

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Skal dere gjøre det på en spesiell måte? Ringe/sende bilde til familien?
Viss dere skal annonsere det på facebook, hvordan tenker dere å gjøre det? Hva skal dere skrive?

Har ikke planlagt hvordan vi skal gjøre det denne gangen men med storebror så sendte vi bilde til familien først og annonserte d på Facebook noen dager senere :) annonserte med vekt og lengde pluss navn :) anbefaler å sperre siden deres på facebook så ingen kan gratulerer dere offentlig før dere hat offentliggjort det selv :)

Har ikke tenkt så mye på Det, men vil nok sende bilde til familie og venner.
Har i grunnen ikke tenkt å legge ut noe på Facebook, men vi får se.

Vi sender nok sms til nærmeste slekt. Det har alle andre i slekten gjort. Og så skriver vi på Facebook så snart vi har tid og ork.

Kommer nok til å sende bilde til nærmeste slekt og venner. Og så blir det sikkert en liten annonsering på Facebook etterhvert.

Jeg tenker at vi ringer til nybakte besteforeldre om vi har energi, hvis ikke blir det bare tekstmeldinger med bilder. Dette sendes også til tanter og onkler, samt nære venner. Ellers får det bare gå via jungeltelegrafen. Vi ønsker ikke bilder av henne på Facebook eller andre sosiale medier, så andre som vil bli kjent med henne får bli det på den gamle måten, altså at de møter henne:p

Det blir nok SMS med bilde, evt snap til familie og nære venner når vi er klare for det etter fødsel. Det blir ingen annonsering på facebook eller andre sosiale medier verken med eller uten bilde. Har heller ikke annonsert graviditeten der.

Ellers blir det nok telefon til svigers og mine besteforeldre når vi orker [emoji4]

Har ikke planlagt hvordan vi skal gjøre det denne gangen men med storebror så sendte vi bilde til familien først og annonserte d på Facebook noen dager senere :) annonserte med vekt og lengde pluss navn :) anbefaler å sperre siden deres på facebook så ingen kan gratulerer dere offentlig før dere hat offentliggjort det selv :)

Ikke nok med å stenge deres, for det gjorde vi men da gratulerte folk besteforeldrene på Facebook! Makan til frekkhet

Vi blir nokk, som sist gang, å sende mld med bilde til de nærmeste evt telefoner :-) også Facebook ol. noen dager etter da vi er klare for å fortelle den store verden ;p

Vi kjem nok til å sende SMS og bilder til foreldre og søsken etter fødselen. Dei aller første som får vite om det er mine to eldste, dei ringer vi til :)

Så vil vi nok etterkvart annonsere det på fb til venner og kjente!

Stenger også fb veggen litt i forkant! Og seier frå til familien at vi vil informere når vi er klare for det.

Kjenner der irriterer meg grenseløst at folk ikke eier skam når det kommer til slikt! Makan til idioter!
Du kan så si! Denne personen skal få tilsnakk før neste fødsel nå om at det ikke er aktuelt at hun skriver noe om vår nyfødte før vi selv har gjort det! Men vi har også lært at han hun er sammen med ikke skal få info om ankomsten før laaaaang tid etterpå!

Vi sender en felles SMS til alle de nærmeste når fødsel er overstått. Jeg ønsker ikke å si til noen at fødsel er i gang.
Vi liker ikke å legge ut mye private ting på FB, og vi har heller ikke annonsert graviditet der. Vi kommer til å skrive i SMS’en at vi ikke ønsker deling av info i sosiale medier, og at bilde av baby overhode ikke skal legges ut noen plass. Når alt har roet seg, kommer vi i tillegg til å ringe til beste/oldeforeldre [emoji846]
Det er i alle fall planen, så får vi se hva som føles riktig når vi faktisk kommer så langt [emoji4]

Kommer ikke på Facebook. Sønnen vår på 2,5 år er ikke heller der. Men sender bilde til de nærmeste. Og sikkert snap etter noen dager [emoji7]

Vi sender sms til resten av den nære familien i løpet av de første timene, og ringer sannsynligvis oldeforeldrene i løpet av det første døgnet. Resten får vite det på Facebook i løpet av noen dager.

Vi gir nok beskjed til besteforeldre når fødsel er igang. Må jo ha barnevakt til storebror også. Så blir de oppdatert med bilde og tilstanden etter fødsel. Så blir det nok litt snap til resten av familie og nærmeste venner. Kanskje oppdatering på Facebook dagen etter eller noe sånt :)

Blir vel en SMS vel til familien. Av erfaring så orker jeg vel ikke akkurat noe lange telefonsamtaler. Hehe. Men vi annonserer heller ikke at fødselen er i gang mindre enn til moren til sambo som skal sitte barnevakt.

Dette kan være greit å tenke litt over før en kommer så langt slik at dere er enige om det og evt får informert slekt og venner om det :)

Back
Topp