Hvordan sitter de "små" i bilen nå?

WZ

Glad i forumet
Ja, spørsmålet sier vel egentlig sitt..

Vi hadde jo tenkt å prøve å holde Marcus bakover i bilen... MEN, så er støtebeinet til MultiTechen litt kaputt, så da utgår jo det..

Lurer meg på om vi skal kjøpe en Britax KidFix beltestol til han hvis han likevel skal sitte forover. Litt kjipt å kjøpe et nytt bakovervendt sete til han nå..

Hva har dere?

Vi kjøpte det der dyre som du anbefalte fra britax uten å prøve det i bilen. Det ble alt for trangt, så nå sitter hun forover og vi kasta en tusenlapp ut av vinduet, hehe [&:][:D] Tenkte, eller JEG har tenkt, å prøve å snu henne tilbake før sommeren, vi skal kjøre til Danmark, men vet ikke om det går. Hun har nok fått smaken nå, og det er jo enklere for oss alle. Kjipern, hadde tenkt å ha henne bakover så lenge som mulig. (eller forsåvidt vil jeg vel si at vi har hatt henne bakover så lenge som mulig, men jeg ville gjerne hatt henne lengre)[:)]

beltestol! hatt det en stund, siden i høst tror jeg.

Sitter i beltestol.

de må jo være 13, 5 kg for å sitte i beltestol, gleder meg til det, fremdeles 0,5 kg igjen.
sitter i barnesete framovervendt, gjort det ei stund, og hun trives med det!

ORIGINAL: tutta80

de må jo være 13, 5 kg for å sitte i beltestol, gleder meg til det, fremdeles 0,5 kg igjen.

13,5?
15 kilo må de være..

Er litt usikker på om Marcus er tung nok enda..

ORIGINAL: MaRtE:)

beltestol! hatt det en stund, siden i høst tror jeg.

Mathias fikk beltestol sist mnd, for han er over 18 kg nå og har dermed vokst ut av det setet han hadde. Hadde håpet på bakovervendt til 4 år, men men...han er jo stor for alderen, med 18, 5 kg og 107 cm. Vi har nå BeSafe IzI Up.

ORIGINAL: WZ

ORIGINAL: tutta80

13,5?
15 kilo må de være..

Er litt usikker på om Marcus er tung nok enda..

ja, trodde også det var 15 kg siden det er det som står på. men da vi spurte på barnas hus
sa hun at dersom barnet var så høy at hodet passet med sidestøttene (noe med ørehøyden i forhold til støtten) og var 13,5 kg, så var det greit....!! og hun vokser jo straks ut av setet, så da blir det nytt når hun en gang blir så tung.

Julius sitter i beltestol i den ene bilen og forovervendt stol i den andre.
Andreas sitter fortsatt bakovervendt.
Begge hadde nok sittet bakovervendt hvis vi hadde hatt plass i bilene.

Også må æ bare få slenge inn en komentar ang vekt på barnet på, belte stoler.
Står det fra 15 kg, så er det fra 15 kg. De har vært igjennom tester, og det er en grunn til at det står hvilken kg klasse stolene har...
Jeg hadde aldri anbefalt noen å bruke stoler som ikke passer barnet. Tenk hvis det skulle skjedd noe!!! Huff...

ORIGINAL: Annic73

Julius sitter i beltestol i den ene bilen og forovervendt stol i den andre.
Andreas sitter fortsatt bakovervendt.
Begge hadde nok sittet bakovervendt hvis vi hadde hatt plass i bilene.

Også må æ bare få slenge inn en komentar ang vekt på barnet på, belte stoler.
Står det fra 15 kg, så er det fra 15 kg. De har vært igjennom tester, og det er en grunn til at det står hvilken kg klasse stolene har...
Jeg hadde aldri anbefalt noen å bruke stoler som ikke passer barnet. Tenk hvis det skulle skjedd noe!!! Huff...

Må si meg enig med Annic her altså!
Det med 15 kilo er pga bilens belter, som ikke fungerer optimalt uten de 15kiloene på kroppen.

Vi skal jo kjøre laaaaaaaaaaangt neste helg, er litt i tvil på hva vi skal gjøre med tanke på sete til Marcus.
Enten så blir det en KidFix fra Britax, eller så låner vi et multitech og prøver å ha han bakover..
Men han har blitt ekstremt bilsyk tidligere, er ikke så keen på 10 timer med spying altså..

Ida er over 15 kg i allefall, hun veier vel over 17 kg nå tror jeg... Hadde ikke hatt henne i beltestol om hun ikke var tung nok [;)]

Tobias sitter bakovervendt i en Cosmic Comfort.

N fikk beltestol i sommer. BeSafe ett eller annet. Beina han sovnet og han klagde over vondt i ryggen da han satt bakovervendt så da valgte jeg å snu han, selv om jeg opprinnelig planla å ha han bakovervendt frem til konfirmasjonen.

Snuppa sitter bakovervendt i en Britax Multitech stol.
Hun klager ikke;)

Kan du ikke få fiset det setet da WZ? Kan vel få nye deler eller sendt det inn til Britax?

ORIGINAL: MamaTamia

Snuppa sitter bakovervendt i en Britax Multitech stol.
Hun klager ikke;)

Kan du ikke få fiset det setet da WZ? Kan vel få nye deler eller sendt det inn til Britax?

Jo, jeg snakka med Mats fra Britax på fredag, og det er ikke noe stress å få fikset det.. Men vi får det nok ikke fiksa før vi reiser, så da låner vi oss et multitech i morgen og ser om vi får skvisa det inn i bilen..
Jenny sitter bakover hun også i en duologic og den må stå bak meg siden den ruver mer enn multitechen..

Mats er en kjernekar han, så han fikser vel det meste;)
Så flott at du har begge bakovervendt da, selv om det tar plass, er det jo absolutt det beste!!!

Back
Topp