Hvordan si det til familien??

Snart mamma til 4.

Flørter med forumet
Noen som har noen bra tips til å si det til familie ?? Vi er litt redd for å få masse negativ tilbakemelding og reaksjoner :( at jeg føler nesten ikke for å si noen ting. Men synes jo godt om jeg ikke går med store klær :(

Vi skal "bare" ha nr 2, men her fikk 4-åringen fortelle at han skal bli storebror. Og han sto og hoppa opp og ned av glede [emoji4] Er du redd for reaksjoner (sidekommentar:så teit av folk! Er jo deres valg!), så blir de sikkert lagt lokk på om storesøsken forteller det?

Vi har laga til to små fine esker, ei til kommande mormor og morfar + ei til kommande farmor! I disse har vi putta ultralyd bilde frå 12+4, ett par sokkar og smokkar som står [emoji173]️Farmor[emoji173]️ på og [emoji173]️mormor[emoji173]️og [emoji173]️morfar[emoji173]️ på[emoji51] veldig spent på reaksjonen deira[emoji2]

Vi har kjøpt gule strikka sokker/tøfler med kanin på. Som vi tenkte å legge med ultralydbilder I ett påskeegg [emoji214]

Vi gjorde det så enkelt at kommende storebror fikk fortelle <3 han var jo helt i 100 og alle synes det var kjempe koselig :)

Vi var mange i familien som skulle på en fanske så dyr sommerferie som vi da måtte avlyse pga graviditeten, så jeg sendte melding til min mor og fortalte...Gruet meg så jeg nesten kastet opp da hele min familie og vennekrets ikke liker barnefaren, men det gikk heldigvis greit.

Masse lykke til!!

Jeg har snakket på det å lage påske egg til dem med ultralyd bilde (om jeg får med det i morgen) et par sokker og teksten nr 4 kommer i oktober. Og så får dem ikle åpne der før påskeaften da vi er på hytta og da kan de ikke få tak i oss med en gang :hilarious:

Foreldrene til mannen bor langt unna så mannen ringte de og fortalte nyheten. Til min mor sa jeg bare "Se hva jeg har vært og handlet" og tok opp en liten nyinnkjøpt body og bukse i str. 50. Tok et par sekunder så kopla hun to og to:) Var også litt nervøs på reaksjon siden dette tross alt blir nummer 4 og forholdene selvsagt kunne vært mer optimale. men hun ble heldigvis veldig glad :)

Jeg har kjøpt ei strikkebok til mamma, og tenkte å feste en post-it på ei side og skrive noe a la "Hei Mormor, kan du strikke denne til meg så jeg ikke fryser sånn når jeg kommer ut i oktober?" :)

Søs har invitert oss til syden på 40-årsfeiring i oktober, så tenkte bare å si at det blir litt vanskelig ift termin...

Og så pleier vi å bo hos bror når vi er hjemme på ferie, så tenkte bare å spørre om han har plass til en barneseng når vi kommer hjem til jul :)

Mannen får ta ansvar for sin side av familien selv, de er litt sære...

Har så langt sagt det til svigers + bror til mannen og dama. Da sa vi bade "dere skal bli onkel og tante igjen" og dere skal bli besteforeldre igjen". (Min første men mannen har en fra før). De har jo venta på det, så ingen har blitt overrasket til nå. Men de syntest det var veldig hyggelig da :)
Er veldig usikker på min familie. Har liksom ikke lyst å fortelle til foreldra mine, har litt ugreit forhold til dem for tida... Søskena mine kan jeg fortelle på telefon, siden jeg neppe treffer dem før magen er stor likevel... Har sagt til mannen at han sikkert må fortelle til sine svigerforeldre vist han vil dem skal vite :p

Back
Topp