Hvordan si det? Og når?

Multebær

Andre møte med forumet
:rolleyes:okei, så jeg/vi lurer veldig på når vi skal si at det er en spire på vei til kommende besteforeldre, tanter og onkler:happy: veldig redd for at min mor og stefar skal bli veldig skuffa og oppgitt fordi jeg er «for ung» som sikkert mange mener. Min far og mine svigerforeldre er det ikke noe problem å fortelle det til, men jeg vet at mamma og hennes mann kommer til å bli skikkelig skuffa. Jeg vil ikke at de skal bli det, vil at de skal ta det positivt, men skjønner jo at det er et sjokk å få høre. Hvordan og når fortelle det for å gjøre eksplosjonen minst mulig?:nailbiting: Vi skal kanskje på besøk til min familie når jeg er i 10-ende uke, enda ingen som vet om nyheten untatt meg og sambo, og begynner egentlig å kjenne litt på trangen til å fortelle det til noen:):rolleyes:

Hei du, jeg tenkte mye på dette når vi fikk førstemann og gruet meg, men alle ble veldig glad på vår vegne, mamma var litt tilbakeholden men gratulerte oss hun også ❤ vi hadde vært sammen et år og jeg var 21, nå venter vi nr 2 og jeg er 23.

Tid og sted passer aldri, vi bare buste ut med: dere skal bli besteforeldre, haha.

Lykke til ❤

Hei du, jeg tenkte mye på dette når vi fikk førstemann og gruet meg, men alle ble veldig glad på vår vegne, mamma var litt tilbakeholden men gratulerte oss hun også ❤ vi hadde vært sammen et år og jeg var 21, nå venter vi nr 2 og jeg er 23.

Tid og sted passer aldri, vi bare buste ut med: dere skal bli besteforeldre, haha.

Lykke til ❤
Hehe så herlig, tusen takk❤️ ble gravid og tvingt til abort når jeg var 15 og var i et voldelig «forhold» (noe jeg har angra på og slitt med til jeg fant han jeg er sammen med nå), og mamma ble skikkelig sur og skuffa, veldig redd for at hu skal bli det nå å, og mene at jeg skal avbryte svangerskapet (noe som ikke skjer)☹️. Vi føler oss mer enn klare for å ta imot en liten en nå, selv om jeg er «bare» 18, sambo er 26.:)

Hehe så herlig, tusen takk❤️ ble gravid og tvingt til abort når jeg var 15 og var i et voldelig «forhold» (noe jeg har angra på og slitt med til jeg fant han jeg er sammen med nå), og mamma ble skikkelig sur og skuffa, veldig redd for at hu skal bli det nå å, og mene at jeg skal avbryte svangerskapet (noe som ikke skjer)☹️. Vi føler oss mer enn klare for å ta imot en liten en nå, selv om jeg er «bare» 18, sambo er 26.:)
Noen mener at det aldri passer å få barn, og slik er det bare.
Men om du føler deg klar, så er det ingen som kan si noe på det, for det er du som skal få barnet, ingen andre.
Viss du tror de reagerer slik, så venter du til etter 12 uker med og si, da kan de ikke si at du skal ta abort heller. Om de blir skuffet så gi de tid, det går over :Heartred
(Jeg venter nr 3, og er 29 år)

Noen mener at det aldri passer å få barn, og slik er det bare.
Men om du føler deg klar, så er det ingen som kan si noe på det, for det er du som skal få barnet, ingen andre.
Viss du tror de reagerer slik, så venter du til etter 12 uker med og si, da kan de ikke si at du skal ta abort heller. Om de blir skuffet så gi de tid, det går over :Heartred
(Jeg venter nr 3, og er 29 år)

Ja jeg mente egentlig å vente til etter uke 12. Men jeg skal på besøk til dem i uke 9, og neste gang jeg da ser dem så synes det jo mest sannsynlig at jeg er gravid, og jeg vil gjerne si det før de kan se det. men kanskje jeg skal vente til uke 12 også kan jeg heller sende brev i posten «fra» det kommende barnebarnet. takk for svar❤️

Ja jeg mente egentlig å vente til etter uke 12. Men jeg skal på besøk til dem i uke 9, og neste gang jeg da ser dem så synes det jo mest sannsynlig at jeg er gravid, og jeg vil gjerne si det før de kan se det. men kanskje jeg skal vente til uke 12 også kan jeg heller sende brev i posten «fra» det kommende barnebarnet. takk for svar❤️
Er ikke sikkert at det synes på deg at du er gravid. :) med første fikk jeg ikke mage før etter OUL i uke 19. :)

Jeg var 21 med første, og studerte/studerer sykepleie. Alle var veldig glade, bestemoren min var ikke helt fornøyd da, men det gikk seg til, samme denne gangen, er 23 nå, og bare bestemor som ikke syntes det var så stas, hun syntes jeg burde bli ferdig med skolen først, men når jeg føder har jeg bare bacheloroppgaven igjen. Og det var en ønsket aldersforskjell, så da ble det sånn [emoji5]

Så lenge du lever med barnefar og har det bra, så ser jeg ingen grunn til at hun skal bli sur. Hun trenger kanskje litt tid på å fordøye det, og det kan være greit å gi henne den tiden, så dere kan ha et godt forhold videre. Du kan evt lyve og si at du er 12 uker, og at abort er for sent, og så si senere at du var kortere på vei enn du trodde... Men ville startet på en ydmyk måte, f.eks. "vi skjønner at det kanskje ikke er det du ønsker mest nå, men vi gleder oss veldig til å bli foreldre til en liten baby, og håper du også kan delta i den gleden sammen med oss med å være bestemor/mormor for den" :Heartred.

Man kan dessverre aldri gardere seg mot andres reaksjoner.. Når vi fortalte til min svigermor, svigerinne og svoger at vi ventet nr 2 så fikk vi ikke den reaksjonen som vi håpet på og som vi hadde fått hos mine foreldre. De blei stille og sa ingenting. resten av kvelden blei bare rar og jeg hadde mest lyst til gråte. Men det forandret seg etterhvert:) Og hadde svigermor levd enda så veit jeg at ho hadde blitt veldig glad for barnebarn nr 3❤ Så mitt råd er å bare fortelle det og hvis de ikke reagerer helt som du håper så får du bare gi de litt tid. Det går seg til som regel:)

Jeg ville bare sagt det rett frem. Det kan jo hende nyheten kommer brått på dem. Det gjorde det for pappa da jeg sa det til han. Fikk bare «ok, takk for beskjed» og ble sykt skuffa. Etter en uke så hadde han bearbeidet og ble hoppende glad.

Hvis det blir noe diskusjon så si at dere ikke er interesser i det og at dere håper at de kan være glade på deres vegne. Tipper bekymringen deres vil være ang utdannelse og økonomi så hvis dere legger en plan på begge deler og har det klart hvis diskusjonen kommer går det nok bra.

Lykke til ❤️

Jeg er også ganske ung, med siden vi giftet oss i sommer så tenker jeg at familien ikke kommer til å bli så veldig sjokkert. Vi skal fortelle rundt uke 12. Tenkte å pakke inn et bilde fra ultralyd og eventuelt noen små sokker eller en body.

Lykke til ❤️

Jeg er også ganske ung, med siden vi giftet oss i sommer så tenker jeg at familien ikke kommer til å bli så veldig sjokkert. Vi skal fortelle rundt uke 12. Tenkte å pakke inn et bilde fra ultralyd og eventuelt noen små sokker eller en body.

Så koselig:happy:

Åååå, jeg er nesten misunnelig på deg som er 18 år og gravid! Gi faen i hva folk sier! Dette fikser dere fint! Unge folk med masse energi og pågangsmot fikser det meste [emoji170]
Fortell det når dere ønsker, på en kreativ måte! La de bli overrasket, og gi faen om de er negative:) sjokk er d uansett å bli besteforeldre, vi var passert 30 med første, jaggu var d noen negative stemmer her og [emoji38]

Åååå, jeg er nesten misunnelig på deg som er 18 år og gravid! Gi faen i hva folk sier! Dette fikser dere fint! Unge folk med masse energi og pågangsmot fikser det meste [emoji170]
Fortell det når dere ønsker, på en kreativ måte! La de bli overrasket, og gi faen om de er negative:) sjokk er d uansett å bli besteforeldre, vi var passert 30 med første, jaggu var d noen negative stemmer her og [emoji38]
Takk for svar:happy: folk har alltid noe de tror de skulle sagt uansett alder på den gravide:rolleyes:

Takk for svar:happy: folk har alltid noe de tror de skulle sagt uansett alder på den gravide:rolleyes:

Folk har alltid noe negativt og si! Alltid! Vi gruer oss til å fortelle denne gangen, folk vil garantert være spydige (les: svigermor).

Back
Topp