Hvordan ser man om man har fått fuktskader??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Vi kjøpe leiligheten her for over 1 år siden og da var det ikke noe fuktskader der..

MEN de siste md har jeg noen ganger sett små små sorte greier som henger på veggene.. ikke noe sånn man ser veldig fort. men så det når jeg studerte veggen.. ikke mange heller.. peller litt på den også faller den av som om det skulle vært bøss bare.. men kan det være fuktskader??

Høres egentlig mer ut som jordslag, men det er et tegn på at det er litt for fuktig i rommet, så jeg ville ha gjort noen tiltak.

Sopp? Om området er utsatt for fukt så er det vel mulig.

ORIGINAL: Inmari

Høres egentlig mer ut som jordslag, men det er et tegn på at det er litt for fuktig i rommet, så jeg ville ha gjort noen tiltak.

ah.. kan hende.. skal vi skru opp den ventilasjonen litt mer da??

ORIGINAL: Frida82

men det vet vi jo ikke.. og det koster vel flesk å få noen til å se på det å?

ORIGINAL: Qualitas

Ja, 5000kr tror jeg det var for en soppkontroll.
Men om dere kan være sikre på att dette ikke kommer fra veggen (lekasjer fra takrenner, tak, vindu ol), så ville jeg bare passet på luftfuktighen i rommet og vasket godt for å se om dere ble kvitt det...

Men om dere kan være sikre på att dette ikke kommer fra veggen (lekasjer fra takrenner, tak, vindu ol), så ville jeg bare passet på luftfuktighen i rommet og vasket godt for å se om dere ble kvitt det...

men hvordan kan man vite det? har bare sett det et par ganger utenpå tapeten ( er sånn baderomstapet)

men hvordan kan man vite det? har bare sett det et par ganger utenpå tapeten ( er sånn baderomstapet)

Vi hadde sopp i veggen og da var det veldig tydlig hvor vannet hadde kommet inn(gammelt tak). Var ikke vanskelig å se att det var sopp heller.[:o]
Vask godt(vi vasket med klorin, men husker ikke hvor mange deler klorin/vann), sørg for att det ikke er så fuktig og sats på att det ordner seg.
Er forhåpentligvis ikke noe farlig da, bare greit å følge med litt ekstra.

Back
Topp