Hvordan ser man at en skjokoladekake er ferdig????

Piamin

Forelsket i forumet
NØYE beskrivelse hadde vært knall! Og det haster litt!!!
 
Stikk en strikkepinne eller en skarp kniv eller noe ned i midten, og så når du drar den ut igjen skal det ikke være noe klissete som sitter fast på pinnen/kniven [;)]
 
om du har en trepinne og stikker den igjennom kak. Hvis det ikke sitterfast deig så er den ferdig[:)] En sånn pinne som sitter i en sånn trevisp f.eks
 
Okei, bruker et gillspys i tre. Den var skikkelig våt inni ennå.
 
Kan det hande at sjokoladekaker aldri blir helt stekt?
 
ORIGINAL: Piamin

Kan det hande at sjokoladekaker aldri blir helt stekt?

 
[:D] Hvor lenge har den stått i da?
 
Brownies type sjokoladekake blir altid bløt i midten.

Også hvis du har en bedre ovn enn vanlige ovner (eller dårligere for dens skyld) så kan det også hende at temperaturen inni ovnen ikke blir den den skal og dermed blir kaken umulig[&:].

Jeg vet at en vanlig sjokoladekake er ferdig når den har løsnet fra formen på alle sider. Men da kjenner jeg min ovn og vet nøyaktig hvilken temp den skal ligge på når kaken skal inn... Hadde jeg bakt i en ny ovn så hadde jeg blitt usikker med engang[:)]

Lykke til, håper den lykkes!
 
ORIGINAL: ebeth83

ORIGINAL: Piamin

Kan det hande at sjokoladekaker aldri blir helt stekt?


[:D] Hvor lenge har den stått i da?



Forever! Snart halvannen time...
 
Oj.. Aldri vært borti at en sjokoladekake har trengt så lang tid i ovnen..
 
NÅ har jeg tatt den ut, slapp ENDELIG pinnen! det skal sies at det er en langpannekake som jeg har putta i rund form. Jeg synes det er så kjedelig med langpannekaker når snuppeliten har bursdag, så jeg tenkte jeg skulle dele denne og ha fyll inni å ;)
 
Tips: Når den står så lenge inni kan det være lurt å legge bakepapir over den slik at den ikkje blir brent på toppen[;)] Har ein veldig ustabil ovn,så kjenner til det der styret[:)]
 
Back
Topp