Hvordan ser jeg om hun er virkelig interessert?

Tweak

Forumet er livet
På grunn av hard mage og behov for trykkehjelp så har vi lenge brukt potta hjemme. Jenta er 15-16 mnd. Om morgenen så kommer det som regel bæsj i potta og ofte så tisser hun der også. Vi har det som en liten rutine at jeg sitter på do og hun sitter ved siden av på potta om morgenen, trøttingene som vi er.

Men i går så kom det et lite "skifte" i det at hun satte seg på potta selv! DEN stilen da, he he. Hun stilte seg opp foran potta med armene i gulvet, siktet vagt og satte seg bakover. :-D Det kom ikke noe i går, men i morges så gjorde hun det samme og da tisset hun.

Kommer til å fortsette rutinen vår, bare for å ha det som vane. Vi skryter masse hver gang det kommer noe og skryter av at hun er flink å sitte på potta hver gang hun sitter der uansett om det kommer noe eller ikke. Reiser hun seg og ikke vil så bare gjør vi andre ting.

Men hvordan merker jeg det når hun begynner å bli klar for mer bevisst pottetrening? Lurer på å forsøke litt i sommer med å la henne gå med truse uten bleie. Hvordan merket dere at deres barn var klar for pottetrening? (og jeg har selvfølgelig tenkt å gjøre det på hennes premisser, ingen tvang!)

vi merka det ved at ho begynte å si at " nå tisser jeg", " jeg skal bare tisse litt jeg" . men ho har vært livredd for do og potte. nekta å sitte på den . men plutselig en dag ville ho, og da fjerna vi bleie . så nå er ho helt bleiefri, også på natta. men nå er ho 3 år da. vært bleiefri i en måned. både på dag og natt. 

Back
Topp