Hvordan ser hverdagen din ut nå?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Har du noen rutiner, trillevenninnetreff, barseltreff?
Hvordan ser hverdagen din ut?

Begynner å få litt rutiner nå og det er ganske herlig :) står opp rundt 9-10 og er ute på trilletur etter matingen i 12-tiden, enten alene eller med venninner. Lillegutt er stort sett i seng til rundt 19-20 så da er det litt etterlengtet alenetid :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Forutenom kontroller på hs og et par barseltreff til nå er det ingenting. Har plantet litt i hagen, ellers er det kun husarbeid, amming, bleieskift, pludring med baby og lekser og sånn med størstemann. Jeg sover når baby sover på formiddagen. Triller kanskje noen småturer om hun skal sove på ettermiddagen. Jeg har en baby som er avhengig av sammenhengende søvn på formiddagen for å være fornøyd resten av dagen og sover da best inne der det er stille, noen ganger med puppen i munnen. Så blir litt låst. Ettermiddagen går fort med lekser og middag og husarbeid og så har dagen gått... Ganske gørr kjedelig i grunn. Håper babyens søvn på formiddagen blir litt mer stabil mtp klokkeslett, så går det kanskje an å planlegge litt. Og etterhvert ta henne sovende med i vogn når hun ikke er så var på lyder lengre.

Rutiner? Vi står opp kl 6, ammer og ordner meg og henne og spiser, så står storebror opp kl 7 og går til skolen kvart på åtte. Kl åtte ammer jeg og så legger vi oss. Forhåpentligvis sover vi i 2-3 timer (med litt amming). Deretter varierer det litt om hun er våken i to timer og sover en halvtime resten av dagen, eller om hun vil sove enda mer. Men hun er avhengig av byssing og plutselig pupp i søvne (hylskriker og må fåes i søvn igjen fortest mulig). Sånn går no dagan...

Sent from my iPhone using BV Forum

Hverdagene er igrunn gansek ensformige her :p Våkner rundt 08.30-09.00 og står opp etter en liten stund. Ammer før vi står opp. Går på badet og steller meg og han. Deretter aktiviseres han litt og han er klar for første dupp etter 1,5-2 timer. Da går vi som regel ut og triller, drar til sentrum eller liknende. Etter dette er vi bare hjemme og styrer. Så kommer pappa hjem fra jobb ca 16.30 og etter dette er det middagstid og familietid :)
Kveldsstell finner sted ca kl 20.00. Mini har tatt kveld en plass mellom 21.00-22.00. Det er litt sent, men vi jobber oss sakte men sikkert mot et tidligere klokkeslett ;)

Rutinemessig så varierer det litt.. Mini sover ca annenhver time ila dagen. Da bare dupper på ca 30 min. Noen ganger sover han lengre en gang på ettermiddagen.
En gang i uka er vi på barseltreff med søte bebiser og flotte mammaer :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Har rutiner på mat, men soving på dagtid må skje når lille er trøtt.. Varierer veldig, sover toppen 30min og da må vi som oftes ut å trille for at han skal sovne.. Har prøvd å legge han i seng og vugge, men da blir han sint! Sengen skal kun soves i på natten:)

Jeg har ofte besøk eller er på besøk :) har en del venninner som er i permisjon også, så vi koser oss sammen med de små.. Enten er vi på turer ellerså ligger vi på gulvet å prater/tuller/leker med babyene❤️ har også barselgruppe som jeg går tur med :) Deilig å ta dagene som de kommer, vi stresser ikke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Genrelt er dagens veldig ensformig.. Amming, soving, turer og leking med baby.. Rutine at han legger seg rundt 20-21.. Lite rutine på amming, føler egentlig han henger i puppen/ dag og natt. Maks 2 timer mellom hvert måltid.
Skal begynne på babysang og svømming fra høsten av:)

Her står vi opp mellom 7-8 og først tar vi litt kos med storebroren i senga :) deretter sender vi storebroren til bhg ca kl 9.15 Da kan jeg begynne å stelle meg mens jenta er sammen med meg på baderomet, rydde og amme. Hun sovner ca kl 10 og da tar jeg meg kaffe og spiser frokost:) så leker vi sammen, ammer, rydder, lager middag og tar et lur til - hun pleier å ha en lengre lur på 1,5-2 t om formiddagen og 2-3 korte ca 30 min. Kl 16 triller vi til barnehagen og er der en stund. Ca kl 17 spiser vi middag og kommer pappaen. Han tar seg av storegutten om kvelden mens jeg passer på lille jenta vår ( han er utrolig flink med større barna, men spedbarn kan han ikke ;) kl 20 er sønnen min i senga og jenta sovner ca kl 21. Desverre sovner hun i senga ved siden av meg og våkner med en gang jeg prøver å snike ut så er det egentlig ikke noe alene tid med gubben ..

Vi står opp mellom 06:30-07:30 og så er det ny bleie og somregel litt soving i fanget mitt 1 time. Så mat og så går vi ut. Triller til butikk eller kafé, eller andre ærend. Barseltreff hver torsdag:) han er i seng mellom 18:30-19:30:)

Mh

Back
Topp