Hvordan ser en dag ut for deg?

2 brødskiver til frokost rundt kl 8, en yoghurt halv 11, lunsj på jobb kl 12, en gulrot eller noe i 14 tiden, middag rundt 16-17, kveldsmat rundt kl 20/21.

Spiser ofte et eple til frokost, så spiser jeg lunsj i 11-12 tiden. Da spiser jeg gjerne et par knekkebrød eller yoghurt, ellers så varmer jeg en pai eller lignende hvis jeg har tid til å sette meg ned litt. Middag i 17 tiden, da er jeg ganske sulten så spiser endel, men legger bare til ekstra grønnsaker istedet for ekstra potet osv. Men det henger igjen fordi jeg er vant til å telle kalorier. Så sier jeg brødskive til kvelds, evnt middagsrester.

MÅ spise hver 3.time ellers kommer kvalme og oppkast med en gang. Nok med en skive da heldivis.... Utrolig at jeg går ned i vekt ;p

Går med en del mat her ass.. Bare lagt på meg halvannen kilo foreløpig, så tror det er behov for den ekstra maten faktisk!

En ukedag ser omtrent slik ut:
Frokost kl. 0800: Havregrøt med cottage cheese og banan
Lunsj kl. 1100: Salat med egg og tunfisk eller grove brødskiver med makrell i tomat og egg
Mellommåltid kl. 1400: Skyr + eple
Etter trening ca. kl. 1700: Proteinbar
Middag kl. 1830: Varierer mye! Har ikke alltid vært de sunneste middagene.. men prøver på å få i meg litt protein og grønnsaker
Etter middag: Frukt (appelsin, nektariner, melon el)
Kveldsmat kl. 2130: Naturell yoghurt med havregryn og bær

Dette ser voldsomt mye ut, men jeg trener stort sett hver dag, og har høy forbrenning. Kalorimessig ligger jeg omtrent på 2200-2400 tenker jeg... Tenker at så lenge jeg spiser forholdsvis sunt, er det bare bra å spise litt godt :)

Før graviditeten:
- frokost 08:30-tida, et par knekkebrød med pålegg.
- lunsj 11-12 på jobb, et par knekkebrød med pålegg.
- middag i 17-tida.
Trengte som regel ikke kveldsmat før jeg la meg.

Som gravid:
- frokost 08:30, som over.
- lunsj 11-12, som over, men ofte et eller to knekkebrød til.
- 14-tida er jeg dødssulten igjen! Prøver å få kastet i meg et knekkebrød hvis det er tid på jobb.
- 16-tida er jeg også dødssulten. Får i meg et knekkebrød før jeg drar fra jobb.
- middag 17/18-tida.
- må som regel ha et par brødskiver før jeg legger meg.

Matinntaket har definitivt økt!

Back
Topp