Hvordan ser du for deg fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Klarer du se for deg fødselen, har du en liten plan?

Eller kommer du til å ta det helt som det kommer?

Noen har sikkert tanker om å være i vann, bruke kroppen eller smertelindring.

Har dere noen tanker eller ønsker? :)

Jeg blir fort stresset når jeg må gjøre ting jeg ikke har gjort før, men jeg håper at jeg bevarer roen noenlunde under fødselen:p Tenker at jeg hører på fagfolket underveis, og prøver å lytte til kroppen så godt jeg kan. Fikk tips av jordmor om å prøve ut ulike bevegelser og stillinger, så jeg kommer nok til å være mye i bevegelse. Om det tar litt tid vil jeg nok høre en del på musikk på føderommet for å hjelpe meg å slappe litt mer av:)

Bare det hele er overstått før storebror er ferdig med dagsblunden sin,så han slipper å våkne til at noen andre henter han i vogna ,så er mor fornøyd :laughing021

Trykke ut ungen å komme meg hjem.
Ønsket mitt er keisersnitt å det får jeg vel neppe innvilget, så gidder ikke prøve en gang.

Har ett håp om at jeg er såpass god form som forrige fødsel hvor jeg gikk og gikk helt frem til pressriene.

Tror det var det som utløste en drømmefødsel rett og slett.

Jeg er nok prega av forrige fødsel, som var en langdryg og slitsomt opplevelse. Håper jeg klarer å være noe mer i bevegelse (kasta opp hver gang jeg prøvde å stå sist fødsel), og at bekkenløsninga ikke blir altfor hemmende. Har tenkt å bruke lystgass, og mest sannsynlig epidural.

Kjapp og intens. Kun 1 av 4 fødestuer som har lystgass nå så jeg krysser fingrene for at jeg er den heldige, ellers blir det nok ingen smertelindring utover badekar isåfall.

Back
Topp