Hvordan ser deres kontroll liste ut?

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Alltså hvor ofte skal dere gå til jordmor/lege?

Slik ser min ut
Uke 8-12    : Lege
Uke 14-16  : Jordmor
Uke 18-22  : Ordinær Ultralyd
Uke 24       : Lege
Uke 28       : Jordmor
Uke 32       : Lege
Uke 36       : Jordmor
Uke 38       : Lege
Uke 39 - 40 : Jordmor
Uke 41        : Jordmor

Eg kommer nokk til å gå til begge to da eg har lavt stoffskifte denen gang og må ta en del blodprøver.

Trenger vi det da? :p

Hvordan bestille time hos jordmor? Og hva gjør de annerledes enn legen?

Jeg skal til ul i uke 18 også ny legetime i uke 20 bare.. Veit ikke videre :S

Jeg vet ikke i grunn.. Jeg nekter å gå til jordmor her,, Hun er dum.. Jada ikke fint å kalle noen dum, men jeg mener hun er på kanten til tilbakestående...

Så legen har sagt jeg kan gå til bare henne.. Skal ta blodprøver om ei uke, og så er et ultralyd 22.august, og så skulle jeg få en time hos legen igjen i uke 26 ca..
Litt rart å gå kun 1 gang i mnd. Vant til å ha kontroll min 1 gang i uken med de to andre..Heldigvis har jeg lavterskel for å komme inn til legen min om det skulle være at jeg følte for det...

litt-anonym skrev:
Jeg vet ikke i grunn.. Jeg nekter å gå til jordmor her,, Hun er dum.. Jada ikke fint å kalle noen dum, men jeg mener hun er på kanten til tilbakestående...

Så legen har sagt jeg kan gå til bare henne.. Skal ta blodprøver om ei uke, og så er et ultralyd 22.august, og så skulle jeg få en time hos legen igjen i uke 26 ca..
Litt rart å gå kun 1 gang i mnd. Vant til å ha kontroll min 1 gang i uken med de to andre..Heldigvis har jeg lavterskel for å komme inn til legen min om det skulle være at jeg følte for det...

Samme som jordmora her det da... Blåst og distre til de grader! ugh...
Sist endte jeg opp med å gå på kontroller på gyn.pol på sykehuset pga sv.diabetes. Håper nesten jeg får sv.diabetes denne gangen også!
Har ikke noen plan over kontrollene men det blir vel lege nå først, så ul og så jordmor osv. Jordmor har jo bedre tid enn legen men jeg er veldig glad i legen min så vi får nå se hva det blir! Har ikke overskudd nok i hverdagsøkonomien til å gå noe privat sted heller...

Jeg har heller ingen kontrolliste, og vet egentlig ikke helt hvordan det blir, hehe :P

Jeg var hos legen i uke 11 ca og fikk da beskjed om at jeg ikke trengte gå til henne med mindre det dukket opp noe spesielt. Det var mer hensiktsmessig å gå te gynekologen min :) Kanskje pga. at det er tvillinger?

Tror jeg skal til gynekologen ca 1 gang i måneden og enda hyppigere mot slutten. Legen mente jeg ikke skulle til jordmor før jeg var kommet ca mot midten av svangerskapet.

Skal til gynekologen neste uke, så får høre litt mer da tenker jeg :-)

Tweak skrev:

litt-anonym skrev:

Samme som jordmora her det da... Blåst og distre til de grader! ugh...
Sist endte jeg opp med å gå på kontroller på gyn.pol på sykehuset pga sv.diabetes. Håper nesten jeg får sv.diabetes denne gangen også!
Har ikke noen plan over kontrollene men det blir vel lege nå først, så ul og så jordmor osv. Jordmor har jo bedre tid enn legen men jeg er veldig glad i legen min så vi får nå se hva det blir! Har ikke overskudd nok i hverdagsøkonomien til å gå noe privat sted heller...

Min lege sa jeg var ikke den første, så jeg var hjertlig velkommen til å gå til bare henne

Har ingen kontroll-liste. Men blir vel som sist. Lege hver 6. uke, sånn ca. Annenhver gang hos lege og jordmor fra rundt uke 20-25. Og UL uke 18.

Skal på tidlig UL 11/7 - trenger en av-/bekreftelse på om det er to spirer inni her

Jeg har ingen liste. Har egentlig ikke vært på noe kontroll enda.
Skal på første kontroll den 12 Juli, da er jeg 14 uker på vei. Deretter skal jeg til jordmor i August, så jeg er nesten 19 uker på vei. Tror jeg var mye mer sist jeg var gravid!?!?

Jeg har ingen kontroll liste. Jeg prøvde å ringe og bestille time til jordmor i uke 12, men fikk beskjed om å ringe tilbake etter ultralyd. Det var ikke mulig å få time til kontroll før det.

Jeg synes det er skikkelig dårlig.  Men jeg var på kontroll i uke 9 også blir det ultralyd i uke 19. Så blir det vel ny kontroll hos jm en gang i uke 24 eller noe. Det er vel vanlig å gå 1 gang i mnd?  Jeg tror jeg gjorde det sist. Men kanskje det er andre regler på det nå.

Denne list asom eg la ut her,får vi av legen når vi kommer til vår første kontroll

Tror nok det varierer, for den har ikke jeg fått.. Og jeg har hatt 1 kontroll hos legen og 3 hos gynekolog :)

Hakke vært på konrtoll. Har gått til privat UL og fått det bekreftet, så var derfor litt treg med å bestille time til legen. Så da jeg ringte denne uka hadde jo han ferie og jeg har ferie da han kommer tilbake, så ble ikke før 18 juli og er da i uke 13. Ho på legesenteret begynte å stresse litt med at jeg skulle komme snart.Var hos legen i uke 5 og da sa han han at jeg skulle komme tilbake om en god mnd.

Har ikke bestilt time hos legen enda jeg. Burde kanskje det snart. Får ringe når jeg kommer hjem fra ferie. :)
Merker jeg tar alt med en myyye større ro enn med førstemann. :D

Har aldri fått kontroll-liste i noen av svangerskapene mine jeg :)
Men går nok til legen hver 4-6 uke kan jeg tenke meg, litt hyppigere på slutten.
Kommer nok ikke til å gå til jordmor, det gjorde jeg bare litt i første svangerskap.

Følger den normale listen her. Ul i uke 18-20, neste kontroll i uke 24, så en gang i mnd frem til uke 36, og da annenhver uke. Var på første kontroll i går.

Back
Topp