Hvordan ser dere for dere at det blir?

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Med barn - mest med tanke på førstegangsforeldre?

Har dere kjøpt inn ting allerede? Kommer dere til å samsove? Har dere kjøpt inn vogn?
 
Har ikke kjøpt inn stort ennå. Kun ett klesset☺️ vil vente til før jeg begynner å handle de store tingene. Sånn i forhold til samsoving så har jeg ikke tenkt så langt ennå
 
Tenker at vi må ta det litt som det kommer, tror det kan være lurt å ikke planlegge for mye hvordan ting skal gjøres siden en aldri vet hvordan barnet er. Om det trenger mye nærhet og derrav samsoving, eller sover best alene uten forstyrrelser.
Vi driver å ser på litt utstyr brukt, og kjøper det vi evt kan brukt. Men bilstol og madrasser blir kjøpt nytt. Har kjøpt et bæresjal, ammepute og en vognpose brukt. Ellers har vi ikke kjøpt noe enda. :happy:
 
Vi har ikke kjøpt inn noe enda. Den lille i magen har en bestemor som allerede har strikket to vogntepper, små sokker og er nå i gang med bukse og jakke :happy::Heartred:Heartred Det er så koselig med hjemmelaget :Heartred
Angående samsoving så har jeg tenkt meg ut å ha sengen til babyen helt inntil sengen vår, hvor det er åpent mellom.
 
Vi har ikke kjøpt inn noe enda. Den lille i magen har en bestemor som allerede har strikket to vogntepper, små sokker og er nå i gang med bukse og jakke :happy::Heartred:Heartred Det er så koselig med hjemmelaget :Heartred
Angående samsoving så har jeg tenkt meg ut å ha sengen til babyen helt inntil sengen vår, hvor det er åpent mellom.

Jeg og så- vedrørende seng.
 
Med barn - mest med tanke på førstegangsforeldre?

Har dere kjøpt inn ting allerede? Kommer dere til å samsove? Har dere kjøpt inn vogn?
Jeg har masse planer, og er spennklar til å endre på hver og en av dem:D
Vi tenker å kjøpe en bedsidecrib, av den enkle grunn at pappa i hus sover så tungt at det ikke er trygt å ha baby i sengen vår:shy: Jeg kan heller ikke sove nærmere han, for han vrir og vender på seg, så det er bare flaks jeg ikke har fått blåøye enda:hilarious: vi kjøper den gjerne brukt, men madrassen skal være ny:)

Vi har kjøpt vogn, bestilt på impuls pga salg, den er fin og virker veldig god :wav

kommende mormor er i full gang med hentesett og bittesmå ullsokker. jeg strikker babytepper i ull, og andre småklær:Heartred Vi har også kjøpt en body, første lille innkjøp som vi tenker å bruke i offentliggjøringen av babyen:Heartred

vi tenker å ta imot det vi kan av babypakker fra her og der, og regner med at vi får endel kremmer og smokker og sånne ting der:happy:
 
Klarer helt ærlig ikke se for meg livet mitt med baby. Klarer ikke se for meg at jeg skal få en liten menneskebaby å passe på!! Men 1 år fra i dag sitter jeg nok der og skjønner ikke hvordan livet kunne vært annerledes haha.

Vi kjøper ingenting før etter uke 26 tror jeg. Det er fordi jeg fødte 24+3 sist, og det var vondt å pakke ned alt. Jeg orker ikke tenke på plass og alt ennå heller, for august føles fortsatt langt unna! Negative nelly hahah
 
Det blir sikkert ikke som jeg tror! :laughing002
Må nok bare ta det som det kommer, men det er klart jeg tenker på det.
Har ikke kjøpt inn noe enda, men har begynt å titte.
Tenker bedside-crib er genialt med tanke på amming. Jeg tør nok ikke ha bebis i senga. Eller kanskje jeg ikke klarer å legge h*n bort? :D
 
Vi kjøpte sprinkelseng på ikea hvor man kan fjerne ene veggen, også satte vi den inntil senga når vi fikk førstemann. Så utrolig praktisk! Jeg vet at flere synes at bedsiden blir for liten så fort, og derfor valgte vi heller en seng som han kunne bruke lenge! Byttet nettop til gulvseng nå før jul så har holdt ut lenge!
 
Vi kjøpte sprinkelseng på ikea hvor man kan fjerne ene veggen, også satte vi den inntil senga når vi fikk førstemann. Så utrolig praktisk! Jeg vet at flere synes at bedsiden blir for liten så fort, og derfor valgte vi heller en seng som han kunne bruke lenge! Byttet nettop til gulvseng nå før jul så har holdt ut lenge!

Sniker litt ☺️
Hvilken seng var det? Hvordan ble det ift høyde på egen seng, med tanke på at sprinkelseng ofte bare har 3 ulike høyder å justere etter?
 
Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på det praktiske, mer på at jeg kommer til å være utslitt :hilarious:
 
Jeg ser for meg selv med hår som ikke er vasket på 14 dager, og poser under øya! :laughing001
Fikk beskjed i dag av "gudmor" at det var fullt lov til å ringe og spørre om hjelp til alt, så må nok det tror jeg :hilarious:
 
Sist gong tenkte eg at eg «korleis skal eg ta vare på ein baby»:woot: den dagen babyen kom ut tenkte eg aldri den tanken meir! Då gjekk alt av seg sjøl, ( sjølv om det var masse nytt). forestilte meg korleis ting skulle vera, men masse blei annleis pga keisersnitt, flaske baby og ein utrulig snill baby som eg kunne forlata til far og besteforeldre tidlig, samt ha med meg rundtomkring :)
Så det beste er å forberede seg så godt ein kan uten å planlegge korleis det skal bli, for ting blir ikkje slik ein tenker ;)
 
Sist gong tenkte eg at eg «korleis skal eg ta vare på ein baby»:woot: den dagen babyen kom ut tenkte eg aldri den tanken meir! Då gjekk alt av seg sjøl, ( sjølv om det var masse nytt). forestilte meg korleis ting skulle vera, men masse blei annleis pga keisersnitt, flaske baby og ein utrulig snill baby som eg kunne forlata til far og besteforeldre tidlig, samt ha med meg rundtomkring :)
Så det beste er å forberede seg så godt ein kan uten å planlegge korleis det skal bli, for ting blir ikkje slik ein tenker ;)
Føltes det bare naturlig liksom, når lille nurket kom? :)
 
Føltes det bare naturlig liksom, når lille nurket kom? :)
Ja det gjorde det ;) rart men sant! Godt med nokon dager på barsel der ein kunne få veiledning og hjelp, men ting gjekk av seg sjøl når me kom heim. Prøva å feila litt seff ;)
 
Føltes det bare naturlig liksom, når lille nurket kom? :)

Ikke for meg.. Da jeg kom inn på rommet etter å ha født så tenkte jeg bare "hva f*** skal jeg liksom gjøre nå? " :hilarious: Gikk seg til etter hvert da, men tror det er helt vanlig å tvile på seg selv i begynnelsen selv om man selvfølgelig fra naturens side klarer å ta vare på barnet.
 
Back
Topp