Hvordan ser dagene deres ut?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Synes det var gøy å lese om rutinene til jentene i augustforumet og ble litt inspirert.

Hvordan ser dagene deres ut og hvilke rutiner har dere?
 
Her våkner mini mellom 08-09. Steller han og setter han i vippestolen mens jeg tar en kjapp dusj.
Gir han så mme og lar han sitte og leke litt i vippestolen sånn at maten synker og jeg får spist frokost. (Kan ikke legge han ned etter måltid, da blir det gulporama) Vi leker så litt i babygym/på matta. 2 timer etter han våkner er han trøtt og sovner på meg. (Så smått begynt å sove litt i vogn på dagtid, men sover bedre og lenger på meg...+ at jeg må innrømme at jeg tviholder litt på det da jeg syns det er så koselig.....:)) Da ser jeg TV, er på mobilen og slapper av. Han kan da sove 30 min- 2,5 time. Eventuelt triller jeg tur når han skal sove.
Når han våkner får han flaske, leker litt i vippestolen og jeg gjør gjerne litt husarbeid/koker flasker og så leker vi litt i babygym/matte. Etter nye 2 timer er det ny lur.
Så kommer pappaen hjem, mini får mat og pappaen leker med lille samtidig som jeg lager middag.
I 19-1930 tiden er det kveldsstell/bad + mat og så går vi inn på rommet i 20-2030 tiden. Da legges han i senga si og jeg ligger stille ved siden av han til han sovner. Tar alt fra 5 til 30 min. Sover som regel kl 21. Da rydder jeg gjerne, henger opp klær osv..og så ser jeg og mannen serie/film.
Mini våkner som regel en gang på natta og får mat (alt fra kl 02-05)

Innimellom dette går vi av og til trilleturer, har besøk, babysvømming hver onsdag etc. Prøver dog å kose oss mye hjemme bare han og jeg og:)
 
Spennende tråd!

Vi har lite rutiner på dag, men er sånn nogenlunde slik:
Han våkner alt fra 06.00 til 08.00 og nekter å ligge i sengen selv om han er trett. Vi står opp, steller oss og jeg spiser frokost mens jeg leker med han. Så etter 1 - 1 1/2 time er han da stuptrett og sover enten til puppen eller bæring. Så våkner han og spiser, vi leker (jeg prøver på husarbeid o.l.) og etter 1 1/2 time er han trett igjen og enten triller vi, eller når vi har aktiviteter så sovner han i bilen til/fra. Siste luren før natten har vi null rutine på og han våkner fra den alt fra 14.30 til 17.15 hehe. Kl.18 går vi og bader og i sengen for amming, hvor han da sovner. Må gjerne inn et par ganger med puppen så han sovner igjen, han tar desverre ikke smokk. Men da sovner han som regel for natten. (Veldig deilig med noen timer for seg selv, med mannen)
Han spiser maaaange gnager i løpet av natten. Om han av og til finner på å sove så lenge som 3 timer sammenhengende så er det luksus. Men sovner som regel med en gang han får spist litt.

Av aktiviteter har vi en aktiv barselgruppe, jeg skal begynne på babysang om en uke, og åpen barnehage når de har babydag. Ellers møter vi venner på kafé og besøker familie. Trives veldig, men håper vi snart er ferdig med trinn 4 da:hilarious:
 
Spennende tråd!

Vi har lite rutiner på dag, men er sånn nogenlunde slik:
Han våkner alt fra 06.00 til 08.00 og nekter å ligge i sengen selv om han er trett. Vi står opp, steller oss og jeg spiser frokost mens jeg leker med han. Så etter 1 - 1 1/2 time er han da stuptrett og sover enten til puppen eller bæring. Så våkner han og spiser, vi leker (jeg prøver på husarbeid o.l.) og etter 1 1/2 time er han trett igjen og enten triller vi, eller når vi har aktiviteter så sovner han i bilen til/fra. Siste luren før natten har vi null rutine på og han våkner fra den alt fra 14.30 til 17.15 hehe. Kl.18 går vi og bader og i sengen for amming, hvor han da sovner. Må gjerne inn et par ganger med puppen så han sovner igjen, han tar desverre ikke smokk. Men da sovner han som regel for natten. (Veldig deilig med noen timer for seg selv, med mannen)
Han spiser maaaange gnager i løpet av natten. Om han av og til finner på å sove så lenge som 3 timer sammenhengende så er det luksus. Men sovner som regel med en gang han får spist litt.

Av aktiviteter har vi en aktiv barselgruppe, jeg skal begynne på babysang om en uke, og åpen barnehage når de har babydag. Ellers møter vi venner på kafé og besøker familie. Trives veldig, men håper vi snart er ferdig med trinn 4 da:hilarious:

Ja, gøy å lese litt hva andre gjør om dagene og hvilke rutiner som er på plass eller ikke er på plass ;) jeg koser meg og veldig, prøver å nyte dagene godt...for tiden går jaggu fort! Alikevel, er jeg enig med deg, trinn 4 er en liten utfordring! Tidligere kunne lillegutt ligge å leke litt for seg selv og jeg kunne bruke litt tid på å få gjort litt annet i ny og ne...det er ikke like populært nå om dagen. Nå roper han i misnøye etter meg om jeg sitter i sofaen og han ligger i gymmen en meter unna:hilarious: og jeg føler jeg leker mye med han...flyr ikke bare rundt og skal gjøre husarbeid, men noe må man jo gjøre! Flaskene fks må jo vaskes....haha... heldigvis aksepterer han å sitte i vippestolen å se på når jeg vasker de:joyful:
 
Ja, gøy å lese litt hva andre gjør om dagene og hvilke rutiner som er på plass eller ikke er på plass ;) jeg koser meg og veldig, prøver å nyte dagene godt...for tiden går jaggu fort! Alikevel, er jeg enig med deg, trinn 4 er en liten utfordring! Tidligere kunne lillegutt ligge å leke litt for seg selv og jeg kunne bruke litt tid på å få gjort litt annet i ny og ne...det er ikke like populært nå om dagen. Nå roper han i misnøye etter meg om jeg sitter i sofaen og han ligger i gymmen en meter unna:hilarious: og jeg føler jeg leker mye med han...flyr ikke bare rundt og skal gjøre husarbeid, men noe må man jo gjøre! Flaskene fks må jo vaskes....haha... heldigvis aksepterer han å sitte i vippestolen å se på når jeg vasker de:joyful:
Ja, man må liksom være på konstant, kan ikke være for seg selv noe. Vi leker også masse og prøver å legge alt til rette for han, merker at etter en fin og litt hektisk jul så kjeder han seg fort om vi bare er hjemme :hilarious:
 
Back
Topp