Hvordan ser dagen din ut?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Hvordan er en typisk dag for deg?
Er den hektisk? :)

Min dag er ganske hektisk, jeg startet dagen ved 04 tiden, så jobber jeg til ca 14, da er det henting i barnehage, få startet med lekser samme de eldste, få middagen på bordet, kjøre ungene på trening ved 1530 tiden og hjemme sånn ca 1930. Da lage kveldsmat mens ungene gjør seg istand til kvelden. Ved 20 tiden er alle lagt og jeg pakker til i morgen dagen før jeg stuper i seng.
Mandag og fredag er mine fridag, da er det ingen treninger for barna og da puster vi ut.
Om det ikke legges ting til denne dagen da som foreldremøter, samataler, legetimer osv.
Som det oftes skjer når man har 3 barn :p

Pfah. Tja.

05:15 stå opp,
ca 05:30 kjøre på jobb
06:30 ankommer på jobb
15:30 ferdig på jobb
16:45 hjemme fra jobb
17:30 har gjort handel eller gått meg tur
19:00 har fått laget meg lunsj til morgendagen og laget meg middag + spist middag
20:30 har hatt 1,5 time fritid til hva jeg måtte ha lyst til, går nå på badet for å pusse tenner etc
21:00 er i seng og ligger ca 30-60minutter med netflix eller bok før det er natt.

Sleep eat work repeat... Endless loop. Gleder meg til familielivet med andre momenter, gleder meg til deltid, gleder meg til hund, dette livet ovenfor med 100% reinspikka rutine er jeg litt ferdig med :)

Stå opp
Smøre matpakker og spise frokost
Få ungene klare
Levere mellomste på skolen
Bli levert på jobben av mannen (han leverer i barnehage)
Gå til barnehagen og hente minste
Møte mannen ved bilen og kjøre til skolen og hente mellomste på SFO
Lage middag
Hjelpe de eldste med leksene
Kanskje slappe litt av
Få minste i seng
Trene/handle/studere - varierer litt
Dusje
Legge seg

Står opp 06:30 og går på badet.
Jentungen(1,5) plasker i badekaret mens jeg gjør meg klar. Kler på henne før vi vekker pappan som er hjemme med henne på dagen.
Reiser hjemmefra 07:40 og er på jobben til 08:00.
Er hjemme fra jobb 16:30 og lager middag om ikke mannen har det klart.
Leker med mini til vi går på badet og tar kveldsstell og hun er i seng 18:30.
Sitter med henne til hun sovner ca 19:00.
Ned og rydde leker og etter middag.
Litt sofatid og prat med mannen, så gjør jeg meg klar for natta 22:30

Opp 0515
Ordne meg+spise og drikke kaffe før jeg vekker mini kl 0620
0655 Reiser vi i BHG
0710 Reiser jeg til jobb
0730 Starter vakten
Ferdig 1530
Handle eller trene en kort løpetur før jeg henter kl 1600(får noen ganger gått kl 15, andre ganger må jeg jobbe til 16)
Hjem, lage middag og spise
Slappe av, se TV, leke
Går på badet m mini kl 1930
Ferdig m legginga kl 20.
Voksentid resten av kvelden.
Legger meg kl 22

Er hjemme alene med gutten vår ca halve uka og jobber full stilling.
Når jeg har nattevakter i helgene, har jeg fri på torsdag før helg, og tirsdag etter helg.

De dagene mannen er hjemme, står jeg opp 0545, lager frokost til han og meg, og reiser på jobb kl 07.
Etter jobb spiser vi enten middag alle tre, så trener vi voksne på tur på kvelden, eller så spiser vi noen ganger middag etter at gutten har lagt seg, slik at vi får litt tid sammen. Da trener vi ofte hver vår gang i løpet av ettermiddagen.

Blir forandringer i løpet av året siden vi blir 4 i familien og gutten skal på skole:)

Varierer litt etter hvilken vakt jeg har, men en typisk hverdag går sånn ca:

Står opp mellom 6-7 (når jeg har seinvakt og min sovemorgen kan jeg sove litt lenger)
7-8: Frokost og gjøre oss klar til skole, bhg og jobb. Utenom når jeg begynner på jobb 6.45 er vi to om morgenen, slik at en kjører i bhg og en slipper av eldstemann på skolen. Vi bor i nærheten av begge deler.

Avhengig av vakt er jeg ferdig på jobb mellom 13.45 og 16.30. Når jeg har tidlige vakter er det ikke noe stress; henter ungene, den som er hjemme først hjelper med lekser, lager middag, og så er det lek/brettspill/kompistreff frem til 18-18.30. Da begynner kveldsstellet og så er eldste på sju sistemann i seng kl 20. Jobber jeg til 16.30 kan det fort bli litt mer stress dersom det skjer noe på ettermiddagen. Per nå er det kun sjuåringen som har ettermiddagsaktiviteter, blir nok en del mer styr når de andre to også skal gå på diverse :-p

Når ungene er i seng er det enten lesing eller serie på sofaen, jobb eller treffe venner. Legger meg stort sett rundt 22.30.

Står opp når lillegutt står opp (07-08). Lager frokost til han
Tar ut av oppvaskmaskinen osv mens han spiser frokost. Rydder bort. Leker og slapper av. Legger han for dupp. Spiser frokost selv. Tar klesvask mens han sover. Ser på en serie mens jeg venter til han våkner. Lager lunsj til han. Gå i lekeparken, svømmehall, innendørs lekeland eller lignende. Spise litt. Lage middag og spise når sambo kommer hjem ca 18. Lillegutt legger seg rundt 19, da setter jeg meg ned og spiller/ser på film/serie. Legger meg når jeg er trøtt, ca midt på natta etter han våkner rundt 01

Blir vekt av minstemann mellom 06:30 og 07, går på badet med han og tar morgenstell.
Deretter går vi opp til stua der eldstemann og pappaen ser på tv.
Kvart på 8 kler jeg på ungene og sender dem med pappaen som leverer de i bhg rundt kl 08.
Så går jeg enten og legger meg et par timer eller trakter en kanne kaffe og setter meg for å strikke i sofaen mens jeg drikker kaffen.
Frem til barna hentes i bhg 15:30, varierer det hva jeg finner på.
Noen ganger møter jeg ei venninne på café, jeg tar ofte å baker, gjør husarbeid, strikker en del, jogger/går tur, gjør klar middagen osv.
Så blir barna enten hentet av mannen eller jeg går og henter dem.
En times tid med middagslaging, spising av middag, opprydding osv.
Så rekker vi å leke/kose en stund før mannen eller jeg(annenhver dag) tar de med på badet, steller og legger dem. Som regel sovner de litt etter kl 19.
Deretter blir det enten en gåtur, mer strikking, mer husarbeid, surfing på mobilen, ser serie eller film, før jeg legger meg alt mellom 21:30 og 23:30 (som regel det siste..)

Står opp, vekker barna, spiser frokost og drar på jobb. Jobb til kl 16. Barna er på skolen.
Hjem, middag, lekser og aktiviteter.
Kveldsmat, pakke sekken, matpakke, gymbag osv til dagen etter. Barna legger seg. Sofa tid på meg. Natta.

Har jeg dagvakt, så står jeg opp 5.45 og ordner meg selv og matpakker. Så ordner jeg ettåringen. Femåringen ordner seg selv. Reiser i bhg sånn rundt halv 7. Bruker litt tid på det da ettåringen vil gå selv inn, også vil jeg at han skal være i humør når jeg går.
Starter halv åtte på jobb og jobber til 14. Reiser hjem og lufter hund og lager middag. Samboer og unga kommer hjem kvart på fire ca. Da spiser vi også leker vi litt etterpå. Så er det kveldsmat, tv og kveldsstell. Ettåringen legges 18.30, femåringen 19. Så slapper jeg av litt før jeg begynner å rydde og ordne til dagen etter. Så dusjer jeg, slapper av litt mer og går og legger meg.

Dette er en typisk dag hvor det ikke skjer noe spesielt da;) Vi har fotballtrening, svømming og diverse andre ting.

Jeg har vært 100% SM i lange perioder av dette svangerskapet (og har just startet permisjonstida), dagene har vært veldig ensformige.. lange, ensomme og kjedelige :bag: er veldig glad våren er kommet!

Stått opp 09:00-10:00
Frokost
TV
Lufta hundene
Badet
Litt husarbeid
Hvilt
TV

..så kommer mannen hjem, lager middag og handler.

Spiser
Ser på TV
Bader
Legger meg.

:arghh:... en veldig typisk dag med bekkendrit, halsbrann, søvnløshet.. etc.

Nei, ikke noe særlig hektisk.

Enten står jeg opp rundt 6.30, fikser meg selv, vekker mann og barn, også drar jeg på jobb. Kommer hjem fra jobb rundt 16.30 og slapper av. Lager middag, rydder litt, hjelper 9-åringen med lekser. Ser TV og strikker.:)

Eller så står jeg opp 7.30, ordner niåringen klar til skolen, kjører henne. Også enten legger jeg meg litt, eller strikker litt, møter ei venninne, trener eller rydder, eller no. Drar på jobb 14.30 og er hjemme rundt 23.30.

Er innmari god på å gjøre minst mulig.

Back
Topp