Hvordan ser dagen deres ut nå?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Sover til faste tider, spiser til faste tider, helt uten at jeg har påvirka babyen.

Dagene er ganske like, men ikke de store rutinene enda. Hun bestemmer over dagen foreløpig:p Rutinene går mest på mating og slikt. Samboer er enda hjemme så blir nok mer rutiner når han begynner på jobb på mandag :happy:

Prøver å roe ned en skrikende baby. Mater baby. Skifter på baby. Prøver Å roe ned en skrikende baby. Mate, skifte, skriking. Frokost klokka 15:00 ca. Skriking. Mer skriking. Litt mer skriking. Og slik går no dagan

• Liker
Reactions: k90
Ikke faste rutiner enda. Mannen min og førstemann er hjemme på ferie, men jobb og barnehage begynner mandag. Da håper jeg vi kan komme inn i rutiner. Elsker rutiner!! :)

Står opp til samme tid hver dag og tar kveld til samme tid hver natt så det er helt greit til å bare være en 3 ukers gammel baby:)

Tjæ. Kvelden er det lett uro og mating 'hele tiden', legging mellom 23.30 og 00.30 for det meste.. Da er det bleieskift, evt et lite bad, og enten mm på flaske eller pupp. Så sover hun til 4-4.30. Pupp. Gjerne et skift i mørket og, for da er bleia så full at den tyter over...
Våkner igjen rundt sju. Nytt bleieskift.. Ny amming.. Sove igjen til hun våkner. Kan være mellom 9-11..
Bleie, mat, våken litt, gjerne. Amme. Pumpe for å få ut alt, for puppene er fulle og baby tømmer ikke helt alltid (og jeg liker ha et lager just in case.. Får ut MASSE. Fin produksjon i alle fall, enda..)..
Lar det være igjen en del i det ene brystet, for baby vil spise etter en times tid igjen. Såå.. Baby sover en del her. Så er det ettermiddag. Mating. Så er hun rolig til kvelden kommer.

Mye babykos, lite rutiner, men alt er fint.

Ingen faste greier, det gidder jeg ikke enda :P Baby snart 5 uker. Vi står opp når det passer meg og legger oss når jeg er trøtt ;) baby sover jo og spiser når han føler for det, så for hans del er det nok det samme :) Ellers er vi på tur omtrent hver dag og ute på vifft med hjemmeværende venninner :)

Ingen rutiner, bortsett fra at vi legger oss mellom 23-24, og står opp mellom 9-10. Mye våken om natta så da tar vi bare dagen som den kommer[emoji4] men om en uke blir det "andre boller" for da blir jeg alene med tre barn i 2 uker og må ut dørene før klokka 8 om morgenen [emoji33][emoji33]

Ingen rutiner uten om at jeg prøver å pumpe (amme om mini vil ha mat rundt da) hver tredje time hele døgnet for å prøve å få opp melkeproduksjonen. Ellers er det stort sett mini som styrer dagene. Mannen har to uker igjen før han skal tilbake på jobb, nå vi nyter bare tiden sammen (og forsøker å komme inn i litt rutiner)

Spiser - sover - skifter bleie [emoji16]

Vi følger ikke klokken enda. Tar igjen tapt søvn på morgenen og er aldri oppe før mellom 9 og 12, som regel er vi i seng mellom 12-01.
Spiser hver 3.-4.time døgne rundt, stortsett. Noen dager flere men små måltid.

3 uker nå og husker at vi gjorde det på samme måte med storebror.

For tiden levere pappa storebror i bhg på vei til jobb. Storebror våkner mellom 6-7. Etterhvert kommer jeg til å stå opp med han og levere han,

Ingen rutine enda egentlig, vi har ferie alle 5 frem til den 17, og hatt det siden før fødsel, så vi er i feriemodus enda:p

Blir nok lettere med rutiner når ungene og mannen ikke har ferie, da må jeg ha mer rutiner for å få hverdagen til å gå rundt!:)

Lillesnupp er 6 uker og vi har overhodet ingen rutiner enda, vi burde kanskje begynne med det snart? Hun ammes hver 2-4 time hele døgnet, skriker etter måltid pga mageknip, får ny bleie, skriker, sovner og sånn går dagene. Jeg spiser mellom slagene, prøver å gjøre litt husarbeid, og når jeg endelig er så ajour at jeg kan legge meg nedpå for å ta en hvil selv- da våkner hun og er klar for mer mat.

Her er det ingen rutiner.. De får komme etter hvert :) kan ikke tvinge baby til å sove om hu ikke er trøtt og kan ikke bare ta frem puppen og si "nå skal du spise" (selvom hu ikke skjønner det da:p) men for og skrive eksempel bare..

Men jeg spiser når hu sover og får gjort masse husarbeid samtidig :) (så lenge det lar seg gjøre)

Våkner klokka 6 av alarmen til pappan, da er det tid for frokost, og så ligger vi og sover sammen i senga til ca kl 9. Da er det second breakfast for lille hobbiten min, men først bleieskift og ut av pysjen.
Deretter følger det ca 11-12 timer med amming og smådorming på fanget og bleieskift og gulptørking før han sovner tungt etter litt amming. Sover da til ca 23-24 (vekker ham senest kl 24 om han ikke viser mine til å våkne selv). Skifter bleie, tar på pysj, gir kveldspupp i senga vår og legger ham i sprinkelsenga. Sover da som regel til kl 4 for nytt måltid, og sovner til alarmen går igjen ;-)

Han blir 3 uker på fredag [emoji173]
Er for øvrig han selv som styrer denne "rutinen", men fra mandag må jeg bli biiiittelitt strengere om morgenen siden storesøstrene skal avgårde til skole og bhg fra da av..

Lillesnupp er straks 3 uker, og dagene er enda ikke like mtp når hun sover, spiser o.l. Det gjør meg ingenting[emoji4]

Back
Topp