Hvordan ser dagen deres ut ift kvil, mat ect..?

H

hurlahei

Guest
Her starter min gutt dagen ca fra 06-07 tiden. Drikker første måltid mm i sengen.
Får mm igjen i 08 tiden og litt grøt etter det ( ikke full porsjon enda). Får ofte en skvett mm etterpå, da sovner han ofte og kviler kanskje en liten time.
Får mm igjen i 11 tiden.
Sovner igjen i 11:30 tiden og kan sove i 1-2 timer.
Mm igjen i 13-14 tiden.
Mm i 15-16 tiden og litt søtpotetmos.
Kviler en liten time i 16-17 tiden.
Mm i 19-20 tiden og litt grøt etter det.
Prøver å gi han en flaske mme i 21 tiden, men vil ikkje ha så mye.
Får pupp ved leggetid i 21 tiden og sovner da.
Våkner flere ganger på natt for mm.
 
Vi står opp en gang mellom 06:00-07:00. Ammes i sengen før vi står opp.
Får litt grøt sånn rundt kl 8, så legges hun for første dupp rundt 8-8:30. Ammes da før duppen.
Sover ca 40 minutter.
Så er hun våken ca 1,5 time, så ny amming og ny dupp. Sover ca 40 minutter.
Og sånn går dagen, frem til legging kl 18/19. Hun får grøt ca en time før legging, så ammes hun rett før jeg legger henne i senga.
Da sover hun 2-3 timer i strekk, å så våkner hun da ca hver 2. Time til vi står opp. Ammes da ca 5 ganger løpet av natten.
 
Står opp mellom 6-8. Får flaske rundt 9 og smaksprøve i 10-tiden.

Får ny flaske rundt 11. Sover kanskje 20-30 min.

Flaske igjen rundt 13, 15:30 og 17:30. En til dupp innimellom der på 20-30 min. (To hvis jeg er heldig). Grøt og tran før flasken kl. 17:30.

Leggetid kl. 18. Våkner mellom 0-2 ganger om natten.
 
Står opp mellom 6-7, gir mm i senga.

Får mm og flaske i 9/10-tida, og sover 0,5-2 timer etterpå

Gir mm rundt 12 igjen, etterfulgt av en ny dupp. 0,5-2 timer

Gir mm og flaske rundt 15, og etter dette tar hun 3. Og siste dupp 0,5-2 timer.

Gir mm rundt 17, og smaksprøve

Gir mm og flaske fra 19

Legger seg litt før 20

Sover til morgenen uten mat, men kan våkne for smokk et par ganger
 
Her våkner han først mellom 04 og 05, får flaske i sengen, sover videre til ca 06.30. Får brødskive mellom 7 og 8. Sovner som regel i 9-tiden. Og så flaske (og noen ganger frukt) rundt kl 11, flaske, igjen 14/15-tiden og muligens en flaske eller grøt. Det spørs litt. Han sover litt som det passer han.
 
Her våkner han først mellom 04 og 05, får flaske i sengen, sover videre til ca 06.30. Får brødskive mellom 7 og 8. Sovner som regel i 9-tiden. Og så flaske (og noen ganger frukt) rundt kl 11, flaske, igjen 14/15-tiden og muligens en flaske eller grøt. Det spørs litt. Han sover litt som det passer han.

Hvor gammel, siden han får brød? :) Gleder meg masse til mini kan smake på det, 5mnd om 15dager :D
 
Våkner 6-7 som regel. Blir tatt over i senga med meg. Står opp 7-8.

Får grøt og flaske i 8-9 tiden og sover 1-2 timer etterpå, litt avhengig av om jeg sover med henne eller ikke

Gir flaske og smaksprøve rundt 11-12 igjen, sover 1-2 timer etter dette.

Gir flaske og kanskje enda en smaksprøve rundt 14-15 Hun tar etter dette en kortdupp på ca 1/2 time.

Gir grøt 17-18 tiden og ny minidupp på 20 min

Gir flaske fra 19-20 tiden. Legges etter den.

Oppe en gang på natten for flaske. Vanligvis mellom 1-3.
 
Hvor gammel, siden han får brød? :) Gleder meg masse til mini kan smake på det, 5mnd om 15dager :D

Han ble 6mnd den 2.juni. Men straks 5mnd korrigert alder. Han er veldig flink og tygger med gommene og så sitter han og surrer med vannflaska samtidig :)
 
Pappaen tar på ny bleie i 6-7 tida, så får han flaske i senga hos meg. Ofte kan han sovne igjen en liten stund etter det, og varierer når vi da står opp. Ny flaske i 09-10 tida, og gjerne en smaksprøve. Før ga vi grøt på formiddagen, Men han er ikke så interessert lenger så tror vi skal prøve grøt på kvelden fremover. Så er han våken i 2-3 timer av gangen etter det. Duppene varierer Veldig i lengde, han sover også litt som det passer han. Sovner rundt 21-22, og sover da helt til morgenen.
 
Siden nettene er så utstabile er det lite struktur i dagene enda. Hun er våken 1-2,5 time i slengen. Sover alt fra 30-60min hviler alt etter hvordan natten
 
Hun våkner som regel mellom 06 og 07, sover første dupp rundt 09 og den er 2-4 timer.
Jeg ammer henne ca hver 3. time.
Hun holder seg våken ca 2 timer, noen ganger lenger på kvelden før hun tar natta mellom 20 og 20.30.
Hun sover som regel natta gjennom uten mat, men innimellom våkner hun og er sulten rundt 04.
Så ingen faste tidspunkt, alt kommer an på når hun våkner for morgenen og etter dupper.
Har akkurat begynt med smaksprøve på grøt og det tar vi rundt lunsjtid.
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe :p

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe :p

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.

Mi sov veldig godt på nettene før hun ble 3,5mnder. Da snudde alt opp ned. Fra å kunne sove 5-9t sammenhengende på natten. Sover hun maks 3t om jeg er heldig[emoji53]
 
En omtrentlig typisk dag hos oss er:
Våkner kl.08.
Hviler fra kl.10:30-11
Neste hvil kl.13:30-14
(avogtil en liten hvil kl.16:30)

Begynner legging kl.18:30.
Da er hun trøtt og grinete. Men hun vil ikke legge seg, og blir illsint når vi går inn på rommet. Så jeg holder på rundt 1.5t med repetisjon av amming/legging/trøsting/tørke gulp/skifte pysjamas..

Ammer minst annenhver time, stort sett oftere. Hver 2-3t på natten også.
Gir litt grøt før første hvil, og litt før legging. Cirka 0.2dl kanskje..
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe :p

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.


De første ukene hadde jeg på vekkeklokke, så sluttet jeg og da spiste hun en gang per natt, så når hun ble 2mnd sluttet hun å spise på natten. Får rett og slett nok ila dagen, legger seg ca syv/åtte og sover til fem/seks - nå er hun 4 1/2 mnd. Sover ikke veldig mye på dagen da :)
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe :p

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.

Vår har sovet natta gjennom siden 6.uke (tror ikke det er ikke veldig vanlig[emoji28]), så hadde ikke noe med fast føde å gjøre. Har begynt å gi litt mat nå, merker ikke noe endring her.

Jeg gir mm og mme, tenkte kanskje også dette hjalp på sovinga vår, men ikke i deres tilfelle da!?

Hvor mange timer sover de til sammen i løpet av en dag? Klarer de ikke å sovne tidligere på kvelden? Kan de sove mer på dagen? Tar de smokk?
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe :p

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.

Mi får bare morsmelk. Har fra starten av sovet godt og hadde vel første hele natt da hun var 5 uker eller noe. Eldstejenta mi sov rundt da hun var en uke så vi har nok bare være heldige. Mellomste sov ikke så godt på natta og frem til hun var 2 år så stod hun opp mellom 4.30 og 5.00 [emoji42]
 
Vi står opp i syv tiden men hun er ofte raskt trøtt og tar en dupp i bæretøy etter morgenstell og litt våkentid. Så blir det første flaska 8:30/9:00 og så er det hver tredje time ca resten av dagen utifra når første gis. Får grøt på formiddagen. Duppene styrer hun fremdeles men er sjeldent våken mer enn to timer i strekk og duppene er på 30-40 min. (Sover i bæretøy eller vogn på tur men øver nå på en dupp for seg selv per dag)
Så blir det kveldsstell i halv syv tiden og flaske før vi legger henne. Sover da senest halv åtte og våkner noen ganger for mat en gang i løpet av natta andre ganger ikke før kl5.
 
Synes jeg ser så mange overalt med babyer som sover så godt om natta.. Har de alltid vært slik eller er det etter fast føde?

Her sovner de gjerne ikke før 23 på kvelden, og skal fortsatt ha mat hver 3. time på natten og vil stå opp rundt 7-8 tiden.. noen ganger kan de sovne et par timer tidligere eller sove et par timer lenger, men alltid da mat hver 3 time hele natta. Han ene får morsmelkerstatning på flaske uten at det har påvirket noe (noe jeg skjønner får mange til å sove lenger uten mat). Skal prøve med fast føde, men tør ikke håpe på at det kommer til å hjelpe [emoji14]

Er straks 5 mnd, 4 mnd korrigert.
Sitter med samme følelsen og skjønner ingenting [emoji15] Her legger vi oss 23-00 tida, da ammes hu i søvn. Sover to timer så mat, sånn er natta. På dagen sover hu 4-5 halvtimer, i vogna eller på ammeputa.. [emoji85] [emoji23]
 
Back
Topp