Hvordan søker man full foreldrerett ??

det er ikke så lett å søke full foreldre rett..da må du jo gå til sak mot han..men at han IKKE skal få se barna i det hele tatt..det er ikke lett altså...du KAN evt få til at han får ikke ha barnet uten tilsyn...og at han ikke får ha på overnattinger...men at han ikke får se han i det hele tatt..DET er ikke lett...
Jeg råder deg til at du googler litt og finner en advokat som er god på barnesaker...nå vet jeg ikke hvor du bor i landet..men det finnes jo noen som er virkelig gode på dette...

(leste den andre tråden din) og har du noen bevis? anmeldelser? vitner? på at dette har skjedd hjemme hos dere? håper du finner ut av dette!!! lykke til!

det er ingenting som heter foreldrerett....

du har foreldreansvar som foreldrene har delt når mor og far bor sammen ved fødsel, det skal MYE til å forandre på det, det innebærer at dbegge foreldrene må ta de praktiske bestemmelsene sammen f.eks pass, bankkonto, skole etc.

hvem som er samværsforelder og hvem som har hovedomsorgen har ingenting med foreldreanssvar å gjøre, dette er noe dere må bli enig om på mekling. bestill time på familivernkontoret

Ok.. Da har jeg missforstått litt.. Men jeg tenker på at han ikke får ha mini på overnatting og noe særlig samvær, iallefall til han får hjelp..... Holder det med mekling da kanskje ?

ORIGINAL: ReveEnka

Ok.. Da har jeg missforstått litt.. Men jeg tenker på at han ikke får ha mini på overnatting og noe særlig samvær, iallefall til han får hjelp..... Holder det med mekling da kanskje ?

mekling ja, og jeg har ikke lest andre tråder fra deg, men mener du du har god nok grunn til det så kan du kontakte advokat for å høre hvordan ting kan gjøres, snakke med hs, anmelde han til politiet eller snakke med barnevernet

det holder ikke med mekling da nei..du MÅ igjennom mekling for å få papirer..men du MÅ ikke skrive under på noe på mekling..en som sitter og mekler med dere er en vanlig sivilperson som er der som et vitne for at dere skal finne frem til en løsning sammen...og jeg kan ikke tenke meg at han sier greit til å ikke ha sønnen så mye..så DA må du igjennom rettssystemet..bare ikke skriv under på noe på meklinga du ikke er enige om

ORIGINAL: Lissyjane

Men det kan ikke du bestemme[;)] Det skal holde med mekling ja. men det spørs hva problemer han har. Man kan ikke nekte faren overnatting uten gode grunner.

Han er bipolar - nekter å ta lithium..
Han har problemer med temperament..
Han har hatt rusproblemer, og tyr fort til det om noe ikke går hans vei..
Han røyker hasj (ikke at det er det værste, men det jo ulovlig)
Han spiller heller wow enn å gjøre noe som helst med barnet..
Jeg har til nå stått for alt barnestell alene, (barnet ble født med en misdannelse som gjør at det er mye ekstra stell).. Han setter sine egne behov fremfor minis...

ORIGINAL: Lissyjane

Men det kan ikke du bestemme[;)] Det skal holde med mekling ja. men det spørs hva problemer han har. Man kan ikke nekte faren overnatting uten gode grunner.

Han er bipolar - nekter å ta lithium..
Han har problemer med temperament..
Han har hatt rusproblemer, og tyr fort til det om noe ikke går hans vei..
Han røyker hasj (ikke at det er det værste, men det jo ulovlig)
Han spiller heller wow enn å gjøre noe som helst med barnet..
Jeg har til nå stått for alt barnestell alene, (barnet ble født med en misdannelse som gjør at det er mye ekstra stell).. Han setter sine egne behov fremfor minis...

Tror nok du glatt skal få foreldreansvaret alene.. Ring en advokat og forhør deg om hvordan du skal gå fram [:)]
Masse masse lykke til [:)][:)][:)]

Hei.

Googlet litt på nette, og kom innom denne siden. Du har akkurat den samme historien som meg ang barnefaren. Faren til min sønn har samme diagnose samt ADHD og rusproblemer. Men her jeg bor git barneværnet f... Men faren har nå ikke hatt sønnen sitt på 1 år,  som han selv har valgt. Men han truer meg statig, både med sak og andre ting. Men jeg har alt på mitt tørre, og han kan jo værsågod gå til sak.
Er litt spent på hvordan det har gått med deg?

Hei.

Googlet litt på nette, og kom innom denne siden. Du har akkurat den samme historien som meg ang barnefaren. Faren til min sønn har samme diagnose samt ADHD og rusproblemer. Men her jeg bor git barneværnet f... Men faren har nå ikke hatt sønnen sitt på 1 år,  som han selv har valgt. Men han truer meg statig, både med sak og andre ting. Men jeg har alt på mitt tørre, og han kan jo værsågod gå til sak.
Er litt spent på hvordan det har gått med deg?

Back
Topp