Hvordan så deres embryo ut på UL i uke 7/8?

Ljubav94

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Påskeliljene 2022 ❤️
✨️Julestjernene2023✨️
Hei,
Vært på tidlig UL i dag, og CRL på embryo var 13mm. Legen sa at dette tilsvarte at jeg var ca 8 uker på vei, og ikke 7 som jeg selv trodde.
Dette kan jo stemme med tanke på at graviditetstesten min slo ut mange dager før forventet mens, men blir alikevell usikker på hvor langt jeg da er på vei. Hatt noe uregelmessig mens osv..

Så hvor lang var deres reke i dette tidsrommet, og hvordan så den ut?
Legger ved ett bilde fra i dag av mitt knøtt.:Heartred

Screenshot_20180612-195838_Gallery.jpg

Småen her var 1,07 cm, og målt til 7+1. Mente jeg skulle være 8+0 selv ut ifra mens, men jordmor sa dette ikke var noe å bekymre seg over. Og fastlegen følger Mensen terminen frem til OUL

Hei,
Vært på tidlig UL i dag, og CRL på embryo var 13mm. Legen sa at dette tilsvarte at jeg var ca 8 uker på vei, og ikke 7 som jeg selv trodde.
Dette kan jo stemme med tanke på at graviditetstesten min slo ut mange dager før forventet mens, men blir alikevell usikker på hvor langt jeg da er på vei. Hatt noe uregelmessig mens osv..

Vis vedlegget 262323

Hei! Jeg tror ikke du skal være så usikker på hvor langt du er på vei når de konstaterer et embryo på 13mm og at du er 7+ et eller annet. De har gode UL apparater som måler ganske nøyaktig. Da hadde jeg tatt det for god fisk og hatt det som utgangspunkt. Spesielt når du ikke helt vet selv mtp uregelmessig mens. Mange blir satt litt frem eller tilbake på OUL, men det får bare ta som det kommer.

Mine har sett ganske like ut. De ligner på bamsemums så tidlig synes jeg [emoji7] i uke 8 er de ca. 10-15mm. Jeg har blitt satt både frem og tilbake. Det har så og si aldri stemt med hva jeg selv har trodd [emoji6] Her har du bilde av min 7+6 (mistet dessverre i MA senere, men alt var bra på det tidspunktet)

FullSizeRender.jpg

Hei! Jeg tror ikke du skal være så usikker på hvor langt du er på vei når de konstaterer et embryo på 13mm og at du er 7+ et eller annet. De har gode UL apparater som måler ganske nøyaktig. Da hadde jeg tatt det for god fisk og hatt det som utgangspunkt. Spesielt når du ikke helt vet selv mtp uregelmessig mens. Mange blir satt litt frem eller tilbake på OUL, men det får bare ta som det kommer.

Mine har sett ganske like ut. De ligner på bamsemums så tidlig synes jeg [emoji7] i uke 8 er de ca. 10-15mm. Jeg har blitt satt både frem og tilbake. Det har så og si aldri stemt med hva jeg selv har trodd [emoji6] Her har du bilde av min 7+6 (mistet dessverre i MA senere, men alt var bra på det tidspunktet)

Vis vedlegget 262330

Vil bare vite om jeg er 7 eller 8 uker liksom haha. Stoler jo på legen, men vil vite litt mer hva jeg har å gå etter da om du skjønner.

Vil bare vite om jeg er 7 eller 8 uker liksom haha. Stoler jo på legen, men vil vite litt mer hva jeg har å gå etter da om du skjønner.

Du er 8 uker hvis det er det legen sier. Sikkert over halvveis i din 8. uke. De vokser veldig likt frem til uke 20-22. Er ikke så mye annet å gå etter enn CRL.

IMG_3260.jpg

Du er 8 uker hvis det er det legen sier. Sikkert over halvveis i din 8. uke. De vokser veldig likt frem til uke 20-22. Er ikke så mye annet å gå etter enn CRL.

Vis vedlegget 262331

Er etter mine egne beregninger ca 7+2, men kan stemme med noen ekstra dager. Synes dette er så spennende. Ventetiden er jo sååååå lang uansett haha

Vis vedlegget 262331

Vis vedlegget 262331
stemmer det bildet der egentlig? når man er 7+0 så er jo embryoet 5 uker og ikke 6 som de sier der. ser at det står i uke 8, men 7+0 så er embryoet bare 5 uker gammelt, eller har jeg misforstått helt her? jeg har en tendens til å gjøre det, hahaha :p

Var på TUL på 7+6, da var de (twins) 15 mm, som er akkurat så stor de skulle være :-)

Var helt umulig å se at det skulle være to babyer ;-)

stemmer det bildet der egentlig? når man er 7+0 så er jo embryoet 5 uker og ikke 6 som de sier der. ser at det står i uke 8, men 7+0 så er embryoet bare 5 uker gammelt, eller har jeg misforstått helt her? jeg har en tendens til å gjøre det, hahaha :p

Ja, den stemmer som regel. Skal være pålitelig informasjon :) Men de oppsummerer hele uka samlet så jeg går ut ifra at de mener den 6. uken til babyen og mors 8. :)

Hei,

Vis vedlegget 262323

Vår lille målte 15mm og målte 7+6 uker gammel. Ble da satt noen dager tilbake med tanke på beregning fra siste menstruasjon.

Hadde da lagt bak meg 7 uker og 6 dager av graviditeten og var på siste dag av uke 8 som jeg var i (7+0 - 7+6), skulle begynne 9 uke av graviditeten dagen etter.
uke 9 (8+0 - 8+6)
Har hatt to tul etter denne, i uke 13 ( jeg var akkurat 12+0 ) og uke 16 ( jeg var 15+1) og har hold seg til denne målingen. Blir spennende å se på ordinær ultralyd hvordan vår lille måler og hva vi skal gå etter fremover:)

Last edited:
Her var jeg 7+0, men han tilsvarte 6+5. Ut fra OUL og andre ultralyder så har jeg fått bekreftet at jeg faktisk var 7+0
32A3EF19-35C0-45B5-B2F0-FE9339938E09.jpeg

De fleste sykehus i Norge bruker nå eSnurra for beregning av hvor langt man er på vei.

Jeg fikk beskjed om 10mm embryo og ca 8+0 uker på tidlig ultralyd, men ble flyttet 6 dager bakover på TUL 13+1 (trodde jeg var 14+0). Fikk også nøyaktig samme på OUL [emoji5]

Men jeg ville gått ut fra TUL-termin nå også heller vært forberedt på eventuell justering ved neste UL, er uansett ingen lege/jm som forholder seg til annet enn menstermin frem til OUL er min erfaring... så bare bruk TUL-termin selv frem til du evt får ny beskjed, det gjorde jeg [emoji5]
8e509d5ea01388cc7fed2ea24115285f.jpg

Med 13mm embryo er du altså 8+2 uker på vei ut fra eSnurra-tabellen [emoji5]

Back
Topp