Hvordan rense febermålet..

illimilli

Elsker forumet
Hvordan renser dere febermåleren som brukes i rompa?
Jenta har feber, men skulle sikkert målt i rompa, men tror ikke vi har rensemiddel til det..

Vasker med såpe og vann i springen, skulle sikkert fått det desinfisert, men så brukte vi bestandig sånne engangs-trekk i plast over da.

Nå har vi kjøpt øremåler, og der er også engangstrekk til. 

Har de sånne engangstrekk på apoteket? Blir målingen like korrekt da= noen spesiell sprit man bruker? Regner med man ikke kan bruke sånn man spriter henda med, og heller ikke sånn sprit man drikker?

illimilli skrev:
Har de sånne engangstrekk på apoteket? Blir målingen like korrekt da= noen spesiell sprit man bruker? Regner med man ikke kan bruke sånn man spriter henda med, og heller ikke sånn sprit man drikker?

De selges på apoteket ja. 
Jeg har ikke hørt at det skal påvirke målingen på noe vis, det er jo bare et helt tynt plasttrekk, og jeg tipper det får samme temperatur som kroppen temmelig kjapt. 

Bruker engangstrekk her og. Men dere som spriter, hva slags sprit bruker dere?

Bruker sånne engangs-servietter (antibac). Tørker grundig med den etter hver gang.

Bruker termometerbeskyttelse i plast. Har jeg ikke det tilgjengelig vasker tuppen godt etterpå og spriter den med vanlig antibac e.l.

lunkent mildt såpevann... det som står i bruksannvisningen hvertfall.

varmt vann,og litt såpe.
vi har hvert vårt måleapparat.
mini i rumpa.
samboeren i munnen
meg i munnen.

liker ikke å dele sånt.

Løsa skrev:
Men helt seriøst, bruker dere ikke plasttrekk folkens?
Whyyyy?

jeg har kjøpt det,men har ikke hatt syke barn etter det.
men vi skal bruke det fremover.
men kommer fremdeles til å ha hvert vårt termometer.
og de vi bruker i munnen skal jeg ikke bruke plasttrekk på.

Løsa skrev:
Men helt seriøst, bruker dere ikke plasttrekk folkens?
Whyyyy?

Eg har rett og slett vert så uvitande at eg ikkje viste at det eksisterte!! :) Men då slepp eg å ha sånn forbaska anti bac i hus, dersom eg kan kjøpe slike eingangsplasttrekk!! :D

Utrulig kva eg lærer her på babyverden!!:D

Jenta har sitt eget termometer og det spriter jeg bare med vanlig antibac.

Når jeg tenker over det så er det svært sjelden jeg måler feber på meg selv og ikke mannen heller, vi kjenner det på kroppen når vi er dårlige liksom.

Back
Topp