hvordan rekne???

<3<3<3

Blir kjent med forumet
Hei.

eg fant ut på torsdag at eg var gravid:) men vet ikkje heilt kossen eg skal rekkne ut termin. her er min situasjon:
Har hatt spiral i snart to år og hatt regelmessig mensen, fikk mensen 1.juni og var hos legen og fjerna spiralen 7 juni, på torsdag 1.juli tok eg test og den var positiv :) så full klaff på første forsøk, noe vi ikkje hadde trudd:) men kossen skal eg rekke ut termin, vett jo ikkje når eg hadde eggløsning.

noen som har opplevd det samme som kan hjelpe meg....??

Gratulerer med graviditeten [:D]
Men har ikke hatt spiral, så kan desverre ikke hjelpe...

Du skal regne ut ifra første dag i din siste menstruasjon uansett.. Det vil nok kanskje ikke blir riktig, men en mer korrekt og korrigert termin får du vel når det er tid for ultralyd[:D][:D][:D][:D]

Så kjekt at det klaffet så raskt da [:D][:D][:D]

Gratulere!!!

Tja, du kan bruke den kalkulatorn som ligger på hovudsiden til bv. Du trenger ikke vite når eggløsningen skjedde, men gå ut i fra siste mens[:)]

takk for svar. det var det eg og trudde at eg sku ta utganspunkt i sisste mens, men siden eg ikkje hadde hatt "skikkelig" blødning etter å ha fjerna hormon spiralen blei eg litt usikker....

Du må nesten bare ta det som et estimat, rett og slett. Korrekt termin får du på ultralyd.

Jeg går forresten ikke ut fra første dag i siste mens selv, for jeg VET når jeg hadde EL, og med en 5 ukers syklus blir det ei uke feil da.
(men med førstemann hadde jeg vesentlig lenger syklus, det ble 6 uker feil det....) men vet du ikke det, så hadde jeg i ditt tilfelle tatt utgangspunkt i den mensen 1 mnd før du testet positivt, man tester jo somregel ikke positivt stort før 2 uker etter befruktning, da regnes man som fire uker på vei, så stort mer eller mindre enn utfra din forrige blødning er du nok ikke uansett.

Gratulerer!

Back
Topp