Hvordan reiseseng har dere?

SHS

Elsker forumet
Trenger en trygg og lett reiseseng som tåler store barn. Viktig at barnet sover godt. Tenker på at noen har tynne madrasser og kanskje madrass rett på gulvet, og jeg synes kanskje ikke dette er så bra. Hva har dere og hva kan dere anbefale?

ORIGINAL: Trultan

Husker ikke. Kjøpte en når jeg var gravid. Ikke åpnet den ennå[8|]

Hehe, kjekt å ha i tilfelle man skulle få bruk for [:D]

arva en graco[;)] der er det vel ingen madrass med, vil heller kalle det et underlag[;)]

ORIGINAL: ebbi

arva en graco[;)] der er det vel ingen madrass med, vil heller kalle det et underlag[;)]

Bilde?

Vi har 2 stykker av den billigste typen fra Barnas Hus. Har vært brukt masse, storesnuppa bruker fortsatt den ene en del. Er litt usikker på vekta, tror ikke de er av de aller letteste. Synes egentlig ingen sånne senger har gode madrasser jeg da, så vi investerte i en tynn skumplastmadrass til den senga vi bruker mest, og i den andre har vi et ei sommerdyne bretta under lakenet.

Veit faktisk ikke hvilket merke vi har, for vi har arvet den [:)] Er ikke allverdens madrass i den heller, så vi har et teppe brettet i tillegg, ellers så er vi veldig fornøyd med den, men de er ganske tunge syns  nå jeg [:-]

ORIGINAL: Aislin

Vi har 2 stykker av den billigste typen fra Barnas Hus. Har vært brukt masse, storesnuppa bruker fortsatt den ene en del. Er litt usikker på vekta, tror ikke de er av de aller letteste. Synes egentlig ingen sånne senger har gode madrasser jeg da, så vi investerte i en tynn skumplastmadrass til den senga vi bruker mest, og i den andre har vi et ei sommerdyne bretta under lakenet.

Har sett at de kan variere fra 5 kg til 10 kg. 10 kg synes jeg er veldig tungt! Har kikket på den på Barnas Hus, men står jo ikke vekt på nettsidene deres. Det er litt dårlig synes jeg... Hvis den er tung, som du sier, så kanskje det blir en annen [8|] Uff, er så usikker...

Vil tippe at den senga er et sted midt i mellom 5 og 10. Begge mine står fast hos andre, så jeg får ikke sjekka dessverre. men har du sett på de på Jysk?

http://www.jysk.no/359/362/3931402/a/catalog

Den første av de to sengene jeg kjøpte hadde samme pantent som det ser ut som denne har, med glidelås på kortsida. Jeg syntes det var superlurt når hun ble så stor at hun begynte å klatre ut av senga. La henne med hodet i motsatt ende, og hadde glidelåsen oppe mens hun sov, så hun kom seg ut uten å rive ned hele senga.

vi har en "vanlig" reiseseng, som vi har en skumgummimadrass oppi.. men nå har jeg bestilt Deryan minitelt.. veier kun 2 kg og det følger med oppblåsbar madrass.. den kom i posten i dag, har bare ikke hentet den ennå.. bestilte den fordi den skal brukes på campingvognen vår, oppi den vanlige sengen.. lillemor liker ikke at det er så stort rundt henne når hun sover, og nå når hun har begynnt å bevege på seg så er jeg litt redd for at hun skal dette ut av sengen, men det gjør hun ikke i reisesengen..[:D]

Vi har samson(tror jag den heter) från jysk, är supernöjd med den, men man måste ju ha en extra madrass till då, men det tror jag man behöver till de flesta faktiskt o man behöver ju inte nån superdyr madrass om man inte ska använda den väldigt mycket, vet att dom har billiga madrasser på ikea som duger helt fint!

Vi har en billig fra Barnas hus, 299,- tror jeg den kostet, og den er mer enn god nok! Er jo ikke noe man bruker ofte, og heller ikke noe man bærer med seg i særlig grad, så tyngden har jeg ikke tenkt over.

Har kjøpt en ekstra madrass som vi har nedi.

ORIGINAL: Aislin

Har sikkert samme. Er nokså tung og med madrassen man kan kjøpe med er det to store deler. Men syns den madrassen er grei. Koster det samme som sengen[;)] (300). "Madrassen" som følger med sengen er jo bare tull, så måtte kjøpe ekstra. Kjøpte først en skumgummi madrass, men den som hører til sengen kommer i en bag, så syns egentlig den var lettere å dra med seg.

Vi har Simo seng. Den er helt genial. Kjempe god madrass og åpning på begge kortveggene. Elastisk myggnett til å tre over åpningen også.

kjøpte på jysk men den klaga vi på, var overhode ikke fornøyd med den.
Kjøpte ny på barnashus

ORIGINAL: Spent og nervøs

Vi har Simo seng. Den er helt genial. Kjempe god madrass og åpning på begge kortveggene. Elastisk myggnett til å tre over åpningen også.

Er madrasssen virkelig bedre enn på billig sengene? Synes Simo sin også ser tynn ut jeg [8|] Mulig den er mykere?

ORIGINAL: Lille*meg

Vi har den ole brum reisesenga som en får kjøpt hos ellos, Emil sover veldig godt i den[:)]

Men er ikke den veldig tung? Hvordan er madrassen?

ORIGINAL: KiNiZ

Kjøpte ny på barnashus

Oi, hva var galt? Var det den billige eller disneysenga dere hadde kjøpt?

Er det stor forskjell på jysk sin og den på Barnas hus, hva var evt. forskjellen?

Vi har Carena, den er ikke så tung, og er god kvalitet p åden. Eneste er at madrassen er litt hard så vi pleier å legge eet teppe oppi [:D]

ORIGINAL: *lai*

ORIGINAL: KiNiZ

Kjøpte ny på barnashus

Oi, hva var galt? Var det den billige eller disneysenga dere hadde kjøpt?

Er det stor forskjell på jysk sin og den på Barnas hus, hva var evt. forskjellen?

den var dårlig i sømmene,og veldig utstødig syns vi så vi heva kjøpet. det var den til 399.
Den på barnhas hus ser nesten litt ut men syns det var mer solid.

Back
Topp