Hvordan reise billig?

Guri Malla

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om noen av dere er reisevante og har tips til hvordan reise billig? Prøver å sjekke alle muligheter, men synes det er så forbasket dyrt... Har veldig lyst til å reise til typ usa, Zanzibar, Maldivene, Australia, Bahamas, Thailand osv. Ser at jo tidligere ute med flybilletter jo billigere, men hotell de fleste steder er jo så dyrt!! Har sjekket Airbnb og det virker greit. Har greie priser og, men funker det som det skal? Skal reise med barn så er avhengig av at ting går som det skal uten veldig mye kluss... Er utålmodig og ville helst ha reist forrige uke, men pengene strekker ikke til for å reise til de plassen jeg ønsker...

Jeg sjekker mange forskjellige nettsteder. Kommer litt an på hva du tenker på som dyrt, men jeg synes egentlig at reiser generelt er veldig billig. Før i tiden var det skikkelig dyrt, nå derimot kan man jo få en tur til New York for 1500 kr én vei. Det er jo egentlig superbillig. Men det handler om å være tidlig ute, søke mange forskjellige steder osv. Vi reiser til Storbritannia ved den engelske riviera til sommeren. Midt i juli betaler vi 14 000 kr for luksushotell med suite for 2 uker for 2 personer. Da sparer vi ikke på noe, det blir det beste av det beste. Vi har vært litt heldige, men mest handler det om at jeg har søkt i dagesvis, har regnet på det, sitter med budsjetter og jeg gjør alltid mye forarbeide.

Finn.no har faktisk en innmari ålreit reiseside for flybilletter :) Hotell bestiller jeg alltid gjennom hotels.com - der er hver 10.natt gratis, og siden vi reiser forholdsvis mye blir det fort 3-4 gratisnetter ila året. De har også ofte salg, så jeg kjøper aldri til fullpris.

Vi fikk billig tur til Thailand for 4år siden. Kjøpte på ving sine restplasser. Og der kjøper vi fortsatt mye billige reiser rundt om. Eneste minuset er jo at man må kunne dra da det er ledig, men ting er alltid ordna!

Skal du til Australia kan det låne seg å booke i to runder en tur til Bangkok bli der en natt eller to også videre med et annet selskap, vi sparte mye på det.

I Asia kan du bo på 4 stjerner hotell for 500-600kr natten om du søker litt. Australia var vesentlig dyrere...

Er det ikke noe som heter secret escapes? Som selger ut billige rom når det er mye ledig, så hotellene slipper stå tomme?

Vi booker alt via hotels. Greit med en natt gratis( dvs du får prisen for gjennomsnittet av de andre nettene i avslag, så funker ikke med ni billignetter og en gratis natt i suite) samt at de ofte har tilbud når du er innlogget.

Vi leide leilighet på homeaway i 5 uker midt i barcelona.
Mye billigere enn hotell, og man har en plass å være når barna er lagt

Bestill flybilletter gjennom nettsider som søker opp fra forskjellige selskaper, så finner du de billigste.

Ikke bestill pakker, det er alltid dyrere. Bestill hotell for seg. Og evt transport utenom. Når vi booker hotellrom i Thailand så koster et hotellrom det samme uavhengig av hvor mange man er, så som familie sparer man på det. Via reiseselskap så betaler man pr person.

Reis utenom ferietid.

Jeg reiser med airbnb til sommeren, og krysser fingrene for at alt går greit.

Jeg ser at noen utleiere har flere leiligheter, da er det flere reviews å gå etter. Prøv å gå etter de rommene som har lås på døra, så vil det kanskje øke tygghetsfølelsen.

Ellers følger jeg tråden =)

Back
Topp