Hvordan regnes samvær ut?

lisemo

Elsker forumet
Ja, så enkelt er det, hvordan regner de det ut? Feks at snuppa blir henta i barnehagen på fredag, og levert igjen på mandag marra i barnehagen, og at ho neste uke blir henta mandag i barnehagen, og levert igjen på tirsdag? Regner de timer eller regner de døgn, eller...
 
Jeg aner faktisk ikke, aldri satt meg ordentlig inn i det. Bf her har bare samvær med meg også tilstede nå foreløbig.
 
ORIGINAL: DivaAnnie

Siden man ofte har annenhver jul og slikt teller de antall døgn, eller antall netter er det vel, i løpet av to år. inkl påske, sommerferie, jul nyttår osv.

Ut i fra det finner de ut prosenten [:)]

OK. Enda mer innvikla enn jeg trudde ja... [&o]

Men hva er vanlig med tanke på høytider og ferie da? Tenker da mest på hvor mange dager i strekk osv. Vet jo at det er annenhvert år det skal være, men lengden på de...
 
vet at de teller netter i hvert fall.
har man bare dagssamvær så teller det ikke..
 
Jeg fikk beskjed om at minimum samvær var 8 netter i mnd. Om han hadde henne noe på dagtid, så hadde ikke det noe å si på %
 
ORIGINAL: Gartner

Jeg fikk beskjed om at minimum samvær var 8 netter i mnd. Om han hadde henne noe på dagtid, så hadde ikke det noe å si på %

Vil det si at den ene dagen i uka som de fleste fedre har, om det har minimalt med samvær, den teller ikke når det er utregning?
 
ORIGINAL: lisemo

ORIGINAL: Gartner

Jeg fikk beskjed om at minimum samvær var 8 netter i mnd. Om han hadde henne noe på dagtid, så hadde ikke det noe å si på %

Vil det si at den ene dagen i uka som de fleste fedre har, om det har minimalt med samvær, den teller ikke når det er utregning?


Det er derfor den nåværende anbefalingen er på 1 overnatting i uka, og annenhver helg.

Utregningen er i utgangspunktet overnattinger / antall døgn i måneden * 100.
Så 1 overnatting hver uke + annenhver helg = 2 overnattinger i snitt pr. uke * 4 uker = 8 netter pr. måned.
8/30*100 = 26.6%

En overnatting annenhver uke, samt annenhver helg = 6 overnattinger i mnd.
6/30*100 = 20%

Hos oss har PtG 2 netter i uka, og hver tredje helg - litt uklart snitt, men ca.12 netter pr. måned:
12/30*100 = 40%, egentlig litt over.
 
ORIGINAL: Minerva

ORIGINAL: lisemo

ORIGINAL: Gartner

Jeg fikk beskjed om at minimum samvær var 8 netter i mnd. Om han hadde henne noe på dagtid, så hadde ikke det noe å si på %

Vil det si at den ene dagen i uka som de fleste fedre har, om det har minimalt med samvær, den teller ikke når det er utregning?


Det er derfor den nåværende anbefalingen er på 1 overnatting i uka, og annenhver helg.

Utregningen er i utgangspunktet overnattinger / antall døgn i måneden * 100.
Så 1 overnatting hver uke + annenhver helg = 2 overnattinger i snitt pr. uke * 4 uker = 8 netter pr. måned.
8/30*100 = 26.6%

En overnatting annenhver uke, samt annenhver helg = 6 overnattinger i mnd.
6/30*100 = 20%

Hos oss har PtG 2 netter i uka, og hver tredje helg - litt uklart snitt, men ca.12 netter pr. måned:
12/30*100 = 40%, egentlig litt over.


Det stemmer.
bf har hatt snuppa noen ganger på dagtid etter eget ønske, men det ble ikke regnet inn i % når ejg søkte om os
 
Back
Topp