Hvordan regner man hvor langt man er på vei?

Mina

Gift med forumet
Assistert-jentene
♡Junigull 2016♡
Sommerfuglene
Påskekyllingene 2020
Kan vel melde meg inn her jeg også :-) Min siste menstruasjon startet 24. august. Denne graviditeten er ved hjelp av IVF og innsett var den 7. september - så hvordan regner meg frem til hvor langt jeg er på vei?

Gratulerer så mye med spire :):)

Min siste mens var 23.08 og jeg er 4+6 uker, så da er du 4+5. Ukene regnes fra siste mens :)!

Kan vel melde meg inn her jeg også :) Min siste menstruasjon startet 24. august. Denne graviditeten er ved hjelp av IVF og innsett var den 7. september - så hvordan regner meg frem til hvor langt jeg er på vei?

Kan man ikke regne fra befruktnings dagen?:) vi som har gått gjennom ivf vet jo når befruktningen skjedde?

Kan man ikke regne fra befruktnings dagen?:) vi som har gått gjennom ivf vet jo når befruktningen skjedde?

Vet ikke. Med tanke på å følge med hvor babyen er i utviklingen stiller vi vel likt med andre? Men vil tro at innsett kanskje påvirker dato for termin?

Vet ikke. Med tanke på å følge med hvor babyen er i utviklingen stiller vi vel likt med andre? Men vil tro at innsett kanskje påvirker dato for termin?

Jeg har brukt den terminkalkulatoren på bv og når jeg skriver inn unnfangelsen på uttaksdagen-7.sept får jeg opp 4+5 nå. Hodet henger ikke helt med her visst i fht hva som er mest rett. Men egget mitt ble befruktet noen dager tidligere enn det hadde gjort i en helt naturlig syklus:) nei, det er for sent. Hører med de hos hausken på ultralyden:)

Termin vil bli mer nøyaktig justert etterhvert. UL gir et godt svar. Uansett hvor nøyaktig dag du har, så er det jo sjelden babyen blir født akkurat på termin ;) Min forrige var jeg uenig med UL med -2 dager, så kom babyen -5 dager før UL-termin. Da hadde jeg også fått beskjed om at "alle" førstegangsfødende går over termin.

Må jo gratulere det også :D

Back
Topp