Hvordan regner legen ut termin?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
De to andre gangene jeg har vært gravid har jeg alltid regnet termin ut fra 1.dag mens (28 dagers syklus som er normalen). Men denne gangen har jeg hatt lenger sykluser, rundt 34 dager. Og det har jeg tatt hensyn til når jeg har regnet ut termin til 5.mai.
Gjør legen også det?
Jeg hadde sist mens 21.juli.....

De pleier ikke å ta hensyns til sykluslengde, egentlig. De bruker 28 dager.. 

De skal ta hensyn til din syklus lengde.

Men jeg har hatt intrykk tidligere at legen min har regnet ut termindato til 40 uker etter siste mens 1 dag og ikke 40+2 som bv sier... hmm. 

Hmm....merkelige greier...
Da har jeg egentlig termin i slutten av april, men jeg holder meg til termin 5.mai til det motsatte er bevist (ultralyd) hehe[:)]
Vil jo ikke flytte fra dere [:D]

Jeg er også spent på når legen sier når jeg har termin. Jeg hadde tr sist den 21 juli også og regnet ut ifra at jeg hadde el den 8. august og to uker før det. selv om jeg ikke har en 28 dagers syklus. Da blir det spennende å se når terminen egentlig blir.

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg er også spent på når legen sier når jeg har termin. Jeg hadde tr sist den 21 juli også og regnet ut ifra at jeg hadde el den 8. august og to uker før det. selv om jeg ikke har en 28 dagers syklus. Da blir det spennende å se når terminen egentlig blir.

Da hadde vi tr samme dag, blir spennende å se om vi får termin samme dag også [:D]

ORIGINAL: Frustrert Frue

Da hadde vi tr samme dag, blir spennende å se om vi får termin samme dag også [:D]

Jeg vet jo når jeg hadde el. Vet du? Da burde det vel ikke være vanskelig å finne det ut? Jeg kjenner ei som satte inn egg og visste når hun skulle få ungen, men ultra lyden sa noe annet. Det var nok det hun sa hun jeg kjenner som stemte, men hvorfor blir det sånn? Jeg har bevisst når jeg hadde el med ul og hadde ikke sex etter det for jeg begynte med noen hormoner som føres inn i skjeden så jeg har ikke hatt sex etter de dagene. Da burde det jo stemme det jeg sier!

ORIGINAL: Frustrert Frue

Jeg vet jo når jeg hadde el. Vet du? Da burde det vel ikke være vanskelig å finne det ut? Jeg kjenner ei som satte inn egg og visste når hun skulle få ungen, men ultra lyden sa noe annet. Det var nok det hun sa hun jeg kjenner som stemte, men hvorfor blir det sånn? Jeg har bevisst når jeg hadde el med ul og hadde ikke sex etter det for jeg begynte med noen hormoner som føres inn i skjeden så jeg har ikke hatt sex etter de dagene. Da burde det jo stemme det jeg sier!

Okey....nei jeg vet ikke når jeg hadde EL....
Har rett og slett ikke snøring...[8D]

Jeg hadde siste mens 26. juli. Jeg begynte på pergo på dag 5. Den 9. august hadde jeg EL. Positiv test uke 3+2 og da startet jeg opp med progesterontilskudd og blodfortynnende i håp om at jeg ikke skal miste flere. [:D] Så her styrer jeg med litt av hvert og har jeg full kontroll på når ting har skjedd. [8D] Hehe.

ORIGINAL: civciv

Jeg hadde siste mens 26. juli. Jeg begynte på pergo på dag 5. Den 9. august hadde jeg EL. Positiv test uke 3+2 og da startet jeg opp med progesterontilskudd og blodfortynnende i håp om at jeg ikke skal miste flere. [:D] Så her styrer jeg med litt av hvert og har jeg full kontroll på når ting har skjedd. [8D] Hehe.

Går du på Crinone?

tro det varierer litt fordi man ikke helt sikkert vet når egget befruktes...

ORIGINAL: civciv

Går du på Crinone?

Jepp. [:D]

Back
Topp