Hvordan regner du termin?

Frozar

Elsker forumet
Novembergull 2017
Marshmallows 2022
Har du tatt utgangspunktet i menstermin,eller fra unnfangelse?
Jeg teste for el,så jeg vet når det klaffet,så jeg har tatt utgangspunktet i unnfangelsen.

Jeg tok utgangspunktet i menstermin som er 15.mars, etter eggløsning er det nok sånn 12.mars. Har på følelsen av at jeg er mere rundt 5 uker enn 4,5, men i det store og hele har det ikke så mye å si.

Tar utgangspunktet i menstermin siden det er det lege og jordmor bruker frem til man har vært på ordinær ultralyd :)

Jeg tar første dag i siste mens, jeg mener en dag for EL (20.juni) (i følge apper) mannen (!) mener en annen :laughing002 (22.-23) så tror jeg syklusdager er 30, fikk aldri regelmessig syklus etter spiraluttak.

Jeg tok ut i fra eggløsning, for jeg ble gravid rett etter spontanabort så jeg har ikke hatt mensen siden før sist svangerskap.

Jeg testet ikke etter el, så jeg har kun menstermin å gå ut fra foreløpig. Har time til TUL 25. august, så får vel en mer pålitelig termindato da:) Skal på første svangerskapskontroll hos fastlege 3. august, men man får vel ikke noen foreløpig termindato da? Eller? :rolleyes:

Jeg testet ikke etter el, så jeg har kun menstermin å gå ut fra foreløpig. Har time til TUL 25. august, så får vel en mer pålitelig termindato da:) Skal på første svangerskapskontroll hos fastlege 3. august, men man får vel ikke noen foreløpig termindato da? Eller? :rolleyes:

De regner med menstermin helt frem til ordinær ultralyd uansett :)

Ut i fra menstermin er jeg 6+2, men i fra eggløsning er jeg 5+5 :) Tar utgangspunkt i eggløsning, da det har stemt de tidligere svangerskapene. Jeg har lang syklus på nesten 5 uker

Jeg har pleid å regne utifra siste mens de andre gangene jeg har vært gravid, men denne gangen hadde jeg ikke en normal mens.

Jeg tok noen eggløsningstester rundt forventet eggløsning (har mye slim i dagene før), men fikk ikke positiv test, og så blødde jeg litt noen dager/uken etter når eggløsning skulle vært. Skjønner ikke hvorfor. Det var mye mindre enn en mens, nesten bare på papiret. Ca en uke etter jeg sluttet å blø føltes det som jeg skulle ha eggløsning, så jeg tok en test bare for å sjekke siden jeg ikke hadde peiling på hva som skjedde med syklusen min. Den var da veldig positiv, så må jo ha hatt eggløsning da:joyful: fikk en svak positiv graviditetstest 10 dager etter dette, så vet jo når det har skjedd da:) så har lagt inn det for å finne termin denne gangen. Hvis fastlegen spør om siste mens så er det nesten 4 uker før eggløsningen...

Går utifra siste mens inntil videre :) men tror nok jeg blir flyttet et par dager.

Back
Topp