Hvordan regner dere??

*AJJ❤️*

Elsker forumet
Februarbarna 2023
Selv regner jeg uker og mnd hver for seg! Siden vi går litt mer enn 9 mnd og det er mer enn 4 uker i en mnd.. Så jeg er nå 13+3 men om en uke (2 sept) er jeg 3 mnd (6 mnd igjen til fødselen) :) hvordan regner dere?

Jeg teller bare uker, orker ikke henge meg opp i mnd :)

Jeg teller også bare uker foreløpig. Men senere, når det begynner å bli endel uker, kommer jeg nok til å regne om og si måneder når noen spør hvor langt på vei jeg er (tror jeg da). Det er liksom enklere for andre å forholde seg til måneder.

Jeg teller bare uker :)

teller uker! men sist husker jeg at noen ikke skjønnte det her med uker, så jeg bare gir de et super enkelt svar. 12 uker er 3 mnd for meg da... det er liksom det alle tenker! jeg gidder ikke telle dager å regne ut hvor mange mnd og sekunder å... nei... huet mitt orket ikke sånnt :P

Teller uker, men kommer sikkert til å si mnd etterhvert når folk spør :)

lucky mama skrev:
Jeg teller bare uker, orker ikke henge meg opp i mnd :)

samme her!!! :-)

jeg har termin 15 mars og derfor vil jeg si at jeg er 3 måneder på vei 15 september.. :)
for folk som ikke har vært gravide selv sier ikke f.eks 14 uker dem noe! :p haha

Jeg teller uker, men når noen spør så sier jeg mnd. For av ærfaring med han første så fikk jeg alltid spørsmål om hvor langt 30 uker er eller 28 uker er..

Enig med de fleste her, med å si uker til de som vet hva det dreier seg om, og en kjapp omregning til mnd´er, der 12 uker er 3 mnd, 16 uker er 4 mnd osv, til de som ikke skjønner seg på ukene :p Det vil, på den enkle måten, si at jeg er 2,5mnd på vei nå.

Men hvis 4 uker er 1 mnd går man jo gravid 10 mnd (40 uker) :)

Back
Topp