Hvordan regner dere termin?

Tenkendelig

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Maisløyfene 2024
Jeg har nå fått positive tester fra 9DPO, 11dpo i dag. Hatt sykluser på 26-27 dager. EL allerede på dag 11 denne syklusen. Regnes det fra første dag i mens, eller regner dere da fra eggløsning?(test, så vet når jeg hadde det). Blir ulik termin og jeg legger inn mens kontra unnfangelse(som jeg antar regnes som EL, og ikke den dagen aksjene ble lagt?)

Forvirra:rolleyes:
 
Jeg regner fra dagen jeg hadde EL hvis jeg vet det. mer nøyaktig enn mensdato. Nå var det ivf, så da vet jeg dato ut fra alder på fryst blasto og innsett.
 
Jeg har regna ut ifra første mens, men forholder meg veldig lite til den eksakte datoen. Spesielt før oul. Pluss at termindato er så dust fordi man blir så fastlåst. Sist fødte jeg 42+2. 13 dager over termin.
 
Hadde jeg regna ut i fra første dag i siste mens hadde jeg vært over 2 uker lengre på veg og det går ikke. Har Lang syklus og forholder meg til ca når El var :)
 
Hadde jeg regna ut i fra første dag i siste mens hadde jeg vært over 2 uker lengre på veg og det går ikke. Har Lang syklus og forholder meg til ca når El var :)
Jeg har også lang syklus og blitt satt tilbake 7-10 dager hver gang. Forholder meg derfor ikke til siste mens jeg heller.
 
Fra uttaksdagen (ivf).
 
Ivf her også, så enkelt sånn sett :)
Hadde det ikke vært for det så hadde jeg regnet ut i fra når el var, hvis jeg hadde testet og visst når den var :)
 
Jeg regner fra første dag i siste mens. Hadde eggløsningssmerter på dag 14, så antar at jeg skulle hatt en 27 dagers syklus denne gangen (jeg veksler på 24 og 27 dagers syklus)
Så plottet inn det i babyverdens terminkalkulator.
Sist gang jeg var gravid så ble termin flyttet 3 uker frem, så jeg er veldig spent på hvordan det blir denne gangen.
 
Jeg regner fra første dag i siste mens.
Når jeg var hos fastlegen regnet hun på samme måte:)
 
Jeg har for meg selv regnet med ca når jeg pleier å ha EL, som er på dag 16-18, også får jeg se hva TUL sier og forholde meg til den datoen etter det.

Men fastlege og jordmor vil normalt bruke første dag i siste mens og standard 28 dagers syklus frem til terminbestemmelse på OUL, selv om man selv sier man vet at EL var på en annen dag :p
(Unntak ved ivf såklart)
 
jeg har bare isj termin fram til UL, siden jeg ikke hadde mens etter uttak av spiral og ikke rakk å teste EL
 
Regner fra eggløsning siden jeg har hatt sykluser på 40 ish dager. 10 dager forskjell på mens termin og min termin. Men ul vil jo vise det som er riktig tilslutt :D
 
Tenk at vi er 3 her inne som ble gravid før mensen kom tilbake da! :) Er spent på når jeg får termin utfra ultralyd når den tid kommer.

Ja, vi får bare være takknemlige :Heartred Jeg er også kjempespent på termin. Hadde svake symptomer på EL rundt 20. juni, så går ut fra det foreløpig. Forrige svangerskap ble jeg satt fram nesten to uker fra menstermin, enda jeg da var skråsikker på både når mens og EL hadde vært. Regner dermed egentlig med at jeg blir satt fram litt denne gangen også :happy:
 
Back
Topp