Hvordan regne ut uker og dager?

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Ble brått usikker på dette.

Har hele tiden tenkt at dag 1 er første dag i siste menstruasjon. Men så kom jeg på at terminen ble flyttet frem i sist svangerskap. På den måten at jeg begynte på ny uke på en fredag (unnfangelsesdag) og ikke på en søndag (menstruasjonsdag). Jeg vet at det blir regnet uker fra sist menstruasjon, men så ble jeg litt lengre på vei enn først beregnet på grunn av unnfangelse/EL på dag 12.

Er det noen av dere som vet?

Ble brått usikker på dette.

Har hele tiden tenkt at dag 1 er første dag i siste menstruasjon. Men så kom jeg på at terminen ble flyttet frem i sist svangerskap. På den måten at jeg begynte på ny uke på en fredag (unnfangelsesdag) og ikke på en søndag (menstruasjonsdag). Jeg vet at det blir regnet uker fra sist menstruasjon, men så ble jeg litt lengre på vei enn først beregnet på grunn av unnfangelse/EL på dag 12.

Er det noen av dere som vet?
Har man lengre eller kortere enn 28 dagers syklus så kan man få det litt endret. På ultralyd vil de tilpasse termin ut fra fosteret og størrelse

Det har jeg ikke tenkt på. Brukte terminkalkulatoren nå og slo inn unnfangelsesdato, og da er jeg faktisk 2 dager lenger på vei!! :happy093
2 dager har jo faktisk mye å si (mentalt) så tidlig:laughing021

Det har jeg ikke tenkt på. Brukte terminkalkulatoren nå og slo inn unnfangelsesdato, og da er jeg faktisk 2 dager lenger på vei!! :happy093
2 dager har jo faktisk mye å si (mentalt) så tidlig:laughing021
Det har kjempemye å si! Er jo i uke 3 helt til lørdag, vil sååå komme meg "videre" nå. Litt nærmere den tiden hvor risikoen for sa avtar.

Back
Topp