Hvordan regne ut alder

idabh

Glad i forumet
Ja hvordan regner dere ut alderen til de små? Jeg blir litt forvirret her...[8D] Jeg har regnet uker fra fredag til fredag (siden han ble født på en fredag...), så i slutten av uken her er han etter mine beregninger 12 uker, altså 3 måneder. Men når jeg logger på babyverden står det at han er 2 måneder, 2 uker og 6 dager i dag....Det stemmer ikke med mine beregninger. I tillegg fikk jeg 2 måneders gratulasjoner på den 29 desember (han er født 29 oktober), så noen regner også ut i fra dato. Om jeg skal regne ut i fra det blir ikke lillemann 3 måneder før lørdag i neste uke!

Hvordan regner dere?? 

Jeg bruker begge deler. Min er født 31.10 så regner måneder når den datoen er eller har passert i måneden. Skriver også opp uker så jeg har oversikt over det, så hvis hun f.eks er midt i en måned er det lettere å si uker. Etterhvert går jeg nok mest over til måneder. Det gjorde jeg iallefall forrige gang.

Du kan ikke regne antall mnd ut fra ukene, du må jo regne mnd fra den dagen han ble født..

Sander er født 24.september, så han ble 1 mnd den 24. oktober, 2 mnd 24 november osv osv[:)] Hvis ikke blir det ikke riktig, han er jo ikke 1 mnd bare fordi det er gått 4 uker om du skjønner??

Det er ikke fire uker i en måned, derfor kan du ikke regne 4 uker som en mnd og 8 som to osv.[:)]

Nei du må regne ut fra datoen.
Her er min 4 mnd, men han er 18 uker (noe som egentlig skulle tilsvart 4,5 mnd da, hvis man regner at en mnd er 4 uker)
Men man regner altså datoene. Han er født 15. sept, og var 4 mnd 15. januar.

ORIGINAL: Missy_

Det er ikke fire uker i en måned, derfor kan du ikke regne 4 uker som en mnd og 8 som to osv.[:)]

Nei ikke sant Blir jo forvirret av mindre, hehe.....Tror jeg skal holde meg til datoen han er født framover, enklere det! På sykehuset bruker de uker når de regner virker det som, men på HS bruker de måneder! Så er tydligvis litt forskjellig.

Hver mandag er hun en uke eldre, men det er den 1. i hver måned hun fyller ny måned[:D]

det er jo fordi noen mnd så er det jo flere en 4 uker da noen mnd er det 5 uker og  da kan man fortsatt være 14 uker og fylle 3 mnd den dagen må jo gå etter datoen

Back
Topp