Hvordan regne termin?

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Hvis jeg regner fra siste blødning, (som forresten var kjemisk, men kom når TR skulle ha kommet) er termin 24 august. Men hvis jeg regner fra EL, som jeg vet var på CD18, så er termin 27 august. Hva blir rett??
 
Jeg har gått ut fra el termin (som i mitt tilfelle er 10 dager senere enn mens termin), er nok den som vil være nærmest når du får termin beregnet fra ul vil jeg tro:)
 
Jeg regner også el termin :) Nå er det ikke mange dagene i forskjell, men føler likevel at el termin blir "mer riktig" for meg siden jeg ikke har den standard syklusen på 28 dager :p Jeg hadde el på CD 19 og er dermed 5+1 idag. Går jeg ut ifra menstermin er jeg 5+5, så ikke store forskjellen der altså :)
 
Nei, jeg får opp 3 dager forskjell, så er jo ikke så mye. Litt spent på om gynekologen også regner fra EL da?
Skal nok inn der om ett par uker.
 
Den endelige terminen blir vel uansett satt på ordinær UL i uke 17-18 eller når det er, og det er normalt denne som blir brukt ifht å beregne eventuell overtid etc. Og det er denne du kan bruke når du søker foreldrepermisjon etterhvert. Så den ene eller andre datoen har ikke så stor betydning foreløpig :)

En dag eller tre avvik fra egen beregning er vel ikke helt uvanlig, men hvis man er veldig uenig med ul-termin bør man sifra sånn at man kan bli sjekket igjen.
 
Den endelige terminen blir vel uansett satt på ordinær UL i uke 17-18 eller når det er, og det er normalt denne som blir brukt ifht å beregne eventuell overtid etc. Og det er denne du kan bruke når du søker foreldrepermisjon etterhvert. Så den ene eller andre datoen har ikke så stor betydning foreløpig :)

En dag eller tre avvik fra egen beregning er vel ikke helt uvanlig, men hvis man er veldig uenig med ul-termin bør man sifra sånn at man kan bli sjekket igjen.
Takk for utfyllende svar! :)
 
Back
Topp