Hvordan reagerte/oppførte mannfolka seg under fødselen?

Sane

Glad i forumet
Var de redde, spente, rolige, hysteriske? Fortell hvordan din kæll taklet fødselen;)

Roligheten selv. Men han kjeder seg. Jeg vil ha fred når kroppen jobber, så han er nå bare der. Koser seg med kaffi og sånn. Men er god å ha under pressingen. Da holder han meg i hendene og skryter av meg.

Min har følt seg hjelpes løs under de andre fødslene. Han husker nok mer enn meg og gruver seg til denne.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Helt rolig :) Når riene kom, så holdt han meg i hånden, mens jeg masserte hånden hans, faktisk :P Han skrøt av meg, og kom bort til meg når jeg trengte han. Under pressriene så klemte jeg nesten i stykker tommelen hans. Jeg unnskyldte meg for det, men han sa det var verre med hånda hans under forrige fødsel. La på en våt og kald klut når jeg trengte det.

Ja, han var rett og slett som en drøm, under begge fødslene :) Han er jo det til vanlig også da :)

Rolig, hjelpsom og utrolig støttende! Under begge fødsler ø, selv om han var kjempenervøs :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mannen min var kjempe rolig, nesten hypnotisk (fortalte mamma vertfall) :)
Han støttet meg hele tiden, og der jordmor og mamma ikke greide å roe meg ned, der hørte jeg hele tiden på mannen min :)
Mamma sa at det var så tydelig at hun så hvor stor kontroll han har på meg, for under de verste riene så hørte jeg på han :P

Han var bare helt fantastisk under hele opplevelsen :D

Roligheten selv. Men han kjeder seg. Jeg vil ha fred når kroppen jobber, så han er nå bare der. Koser seg med kaffi og sånn. Men er god å ha under pressingen. Da holder han meg i hendene og skryter av meg.

Akkurat sånn er mannen min også. Han er tilstede og spør om jeg trenger noe. Han leser aviser og får tiden til å gå rett og slett. Jeg har mer enn nok med meg selv og vil ikke dulles med mens jeg jobber med riene.
Under pressingen er han gull verdt og min viktigste støtte. Han er nok veldig spent og føler seg litt overflødig, men han står hele tiden ved siden min <3

Har ikkje født lillebror enda, men da storebror kom til verden var han heilt fantastisk. Eg klamra meg fast til han kvar rie, så han fekk ikkje mykje pause stakkar. Dei få minuttane epiduralen fekk lov å virke, kom eg plutselig på at han burde fått litt mat, og gå på do, så det fekk han ;)

Pga av storebror var sjuk, og me trudde først at han var død, og så at han skulle dø etter fødsel, så gruar me oss begge to til fødselen denne gangen, tilfelle noko skulle gå gale med lillebror og. Men, når det startar reknar eg med at han er roligheten sjølv :)

Han var litt stressa når vi kjørte, for vi måtte snu etter 10min. Han hadde glemt pengeboka:p Men da roa jeg han ned!! Syns ikke riene var så vonde da, så vi hadde jo goood tid;)
Under fødselen var han rolig og passiv. Men han fikk egentlig ikke tid til å "hjelpe" meg, alt gikk så fort.
Følte ikke at jeg hadde så veldig bruk for han :oops::p var jo jeg som måtte gjøre jobben uansett;)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Mannen min var en superhelt! Han sto ved min side hele tida. Henta kalde kluter og gav meg vann.Jeg var så sinnsykt tørst og signaliserte ved å lage smattelyder, Da var han der med vannflaska med en gang. Han har en tendens til å bli stressa i uvante situasjoner, så jeg var litt engstelig for hvordan han kom til å reagere, men han var så rolig og flink i alle de timene vi holdt på. Under riene trengte jeg ikke noen å holde i, men han fikk jammen gjennomgå da pressingen var igang. Han hjalp til å " heia" på meg hele veien. Han Fortjener en diplom!!

Da vi fikk storebror var han litt nervøs og hjelpeløs. Da jeg så vi måtte kjøre til sykehuset måtte han dusje for han så ikke ut på håret. Han klagde og på vondt i magen... Men da vi kom frem gjorde han som han fikk beskjed om, satt i ro og holdt kjeft;)

Denne gang var han kjempeflink! Satt i ro og holdt kjeft, men masserte ryggen min med en rullegreie under riene. Han holdt meg i hånden og støttet meg under pressriene.

Er blå på ryggen etter all masseringen;)

Min var veldig rolig. Hentet klut, holdt meg i hånda, strøk meg i håret og sånn. Men han kom med dumme morsomheter også som jeg ikke fant humoristiske der og da :p
"Ska vi gå ned å kjøpe en pølse?" "Alltid skal du føde når det er fotballkamp!" "Stakkars meg, tror jeg begynner å bli forkjølet" osv.. :p Den ene legen kommenterte at enten var han veldig modig eller veldig dum, hehe :)

Forlot ikke min side et øyeblikk for annet enn å hente vann:) og siden alt foregikk totalt halvannet døgn er jeg mektig stolt og imponert over gubben også. Masserte og oppmuntret. Virkelig god å ha.:D

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Mainn min e rolig under fødsel å utrolig snill å god :) Gangen her vart d keisersnitt, å hainn å æ prata masse å flira underveis :)

Back
Topp