Hvordan reagerte mannen?

thereader

Betatt av forumet
Samboer er bortreist, men jeg klarte ikke vente med å fortelle, så jeg ringte i går kveld. Han fikk litt sjokk, og måtte legge på for å tenke litt. Da han ringte meg tilbake virket han sykt stresset, det kom frem at han ikke hadde trodd det kom til å gå fordi han trodde han var steril. [emoji23] Jeg hadde jo forventet at han skulle bli litt rørt og sånt, men vi pratet i nesten to timer hvor alt han snakket om var typ; "Å nei, nå må vi pusse opp i løpet av vinteren, vi kan ikke pusse opp etter barnet er født", "Jeg må bytte jobb fordi jeg ikke får betalt pappaperm", "Vi må finne ut hva du skal gjøre med skole, avtal et møte med veilederen din", "tror du babyen burde sove sammen med oss eller ha eget rom? Vi må pusse opp soverommet så det blir plass tror jeg". Og andre praktiske ting, han har nå omtrent planlagt hva vi skal gjøre hver måned frem til fødsel, tror ikke det har sunket helt inn at det er en baby vi har laget sammen her inne[emoji85]

Noen andre menn som reagerte litt annerledes enn dere hadde trodd?

Jeg fikk positiv test i morges. Da hadde jeg 5 minutter å informere mannen på før vi begge måtte løpe for å nå jobb.

Han fikk omtrent samme ansiktsuttrykk som han fikk sekundet før vi kræsjet med en elg for et par år siden :p Vi har prøvd, etter begges samtykke, i et halvt år nå, så SÅ sjokkerende burde det da ikke være. Spesielt ikke siden han senest i går spurte hvordan det gikk, og jeg sa at det så bra ut til nå.

Spent på hva han sier når vi kommer hjem, og han har fått fordøyd litt.

Han er også veldig praktisk av seg, så det blir nok mye hva skal vi gjøre med sånn og slik og når og hvordan og når. Og kanskje litt bekymring over at han nå må ofre enten hjemmekontoret eller det rommet han tenkte å gjøre om til legobyggerom til barnerom :rolleyes:

Jeg fikk positiv test i morges. Da hadde jeg 5 minutter å informere mannen på før vi begge måtte løpe for å nå jobb.

Han fikk omtrent samme ansiktsuttrykk som han fikk sekundet før vi kræsjet med en elg for et par år siden [emoji14] Vi har prøvd, etter begges samtykke, i et halvt år nå, så SÅ sjokkerende burde det da ikke være. Spesielt ikke siden han senest i går spurte hvordan det gikk, og jeg sa at det så bra ut til nå.

Spent på hva han sier når vi kommer hjem, og han har fått fordøyd litt.

Han er også veldig praktisk av seg, så det blir nok mye hva skal vi gjøre med sånn og slik og når og hvordan og når. Og kanskje litt bekymring over at han nå må ofre enten hjemmekontoret eller det rommet han tenkte å gjøre om til legobyggerom til barnerom :rolleyes:
Haha for en morsom sammenligning! Utrolig hvordan de kan bli så overrasket [emoji28]

Tror ikke min mann forventet at det skulle gå så fort (1PP). Han unngår hele temaet og synes jeg snakker veeel mye om baby :p Regner med det blir bedre etterhvert, han syns nok bare det er veldig skummelt!

Tror ikke min mann forventet at det skulle gå så fort (1PP). Han unngår hele temaet og synes jeg snakker veeel mye om baby [emoji14] Regner med det blir bedre etterhvert, han syns nok bare det er veldig skummelt!
Rart det der, de er helt med på prøvinga men så får de litt panikk når det først skjer[emoji1] det tar sikkert bare litt tid før det synker inn hva som faktisk skjer!

Min mann ble bare veldig glad og engasjert med en gang! Han er like masse inne på BV som meg :P Leser mye om emnet, og vi snakker om det hele tiden. Vi er definitivt to om dette, så det er veldig koselig <3

Rart det der, de er helt med på prøvinga men så får de litt panikk når det først skjer[emoji1] det tar sikkert bare litt tid før det synker inn hva som faktisk skjer!

Hahaha, ja det er jo bare så komisk! Fikk positiv pluss-stick igår, og han fikk et litt stramt fjes og bare "er ikke det der litt for svakt?" Løp og kjøpte digital, så han skulle få se det svart på hvitt, kalde fakta liksom, haha:joyful: Fikk så positiv på digital idag morges, og endte med at vi lå i senga i over en time, han ville gå gjennom alt vi trenger, og alt vi burde selge i leiligheten, sånn at vi får plass til en baby - kunne høre hjernen hans kverne liksom :rolleyes::p Haha, de er så praktiske av seg de mannfolka, men enda godt noen er det, vi nygravide svever jo kanskje litt rundt på en rosa sky akkurat denne tiden:p

Hahaha, ja det er jo bare så komisk! Fikk positiv pluss-stick igår, og han fikk et litt stramt fjes og bare "er ikke det der litt for svakt?" Løp og kjøpte digital, så han skulle få se det svart på hvitt, kalde fakta liksom, haha:joyful: Fikk så positiv på digital idag morges, og endte med at vi lå i senga i over en time, han ville gå gjennom alt vi trenger, og alt vi burde selge i leiligheten, sånn at vi får plass til en baby - kunne høre hjernen hans kverne liksom :rolleyes::p Haha, de er så praktiske av seg de mannfolka, men enda godt noen er det, vi nygravide svever jo kanskje litt rundt på en rosa sky akkurat denne tiden:p
Haha! Ja det er så typisk. Ideen virker så fjern når man prøver, og med en gang det klaffer er plutselig hverken bilen eller leiligheten god nok og det er masse som må gjøres [emoji1]

Vi har akkurat flyttet i nytt rekkehus med 2soverom..så han sa bare «ja,da må vi kjøpe køyeseng på barnerommet..»Han har enda ikke skjønt jeg er gravid tror jeg!

Jeg trodde jeg fikk mensen natten før(festeblødning) og sa til mannen at det nok ikke gikk denne gangen heller, men begynte å håpe ettersom det ikke kom noe mer blod utover dagen. Vi var borte på besøk og var ikke hjemme før på kvelden. Jeg vet jo at tester bør tas på morningen, men etter 18timer uten noe sterkere blødning klarte jeg ikke å dy meg. Jeg tok en test som var svak.
Kommer opp til han (han satt på do) og viser han testen.
"Hva betyr det?" Vel, det betyr at jeg er gravid.
"Men? Har ikke du mensen??"

Fikk også beskjed om å ta en ny test på morningen
Etter 11 tester, blant annet en digital, så tror jeg kanskje han har skjønt det

Jeg fikk så svake, så svake streker torsdags morgen og selv om digital sa "ikke gravid" så visste jeg at det var en grunn for at jeg hadde følt meg snål de siste par daga, samboern hadde reist på trening så hadde dagen på meg til å vurdere om jeg skulle vente til jeg hadde digital eller ikke. Kom da hjem fra jobb og skulle bare dobbeltsjekke med et par tester og hadde stigning (!) såpass at jeg tok en digital som ble positiv (på 4timers kveldurin 9dpo). Jeg pakka den inn i et par bodyer og la det på brystkassa hans på sofaen. Da han sa det sa han bare "æææh, kult! Er det helt sikkert? Bra". Utover kvelden gikk det nok mer og mer opp for han og jeg kunne se han sitte med et lurt smil av og til [emoji14] de siste to daga har han prata mer om baby enn meg og han var til og med innom baby avd. på ikea idag, og hadde meninger og synspunkter!!!

Her reagerte ikke typen veldig positivt..:( Ikke planlagt, men for min del veldig ønsket. Han er noen år eldre enn meg og føler han er for gammel for flere barn. Han er redd han ikke klarer å følge opp barnet. Jeg kommer ikke til å ta abort.. og er helt sikker på at han blir en super pappa tross alderen:angelic: håper bare ikke dette ødelegger forholdet vårt:oops:

Jeg fikk så svake, så svake streker torsdags morgen og selv om digital sa "ikke gravid" så visste jeg at det var en grunn for at jeg hadde følt meg snål de siste par daga, samboern hadde reist på trening så hadde dagen på meg til å vurdere om jeg skulle vente til jeg hadde digital eller ikke. Kom da hjem fra jobb og skulle bare dobbeltsjekke med et par tester og hadde stigning (!) såpass at jeg tok en digital som ble positiv (på 4timers kveldurin 9dpo). Jeg pakka den inn i et par bodyer og la det på brystkassa hans på sofaen. Da han sa det sa han bare "æææh, kult! Er det helt sikkert? Bra". Utover kvelden gikk det nok mer og mer opp for han og jeg kunne se han sitte med et lurt smil av og til [emoji14] de siste to daga har han prata mer om baby enn meg og han var til og med innom baby avd. på ikea idag, og hadde meninger og synspunkter!!!
Så gøy! [emoji3]

Her reagerte ikke typen veldig positivt..:( Ikke planlagt, men for min del veldig ønsket. Han er noen år eldre enn meg og føler han er for gammel for flere barn. Han er redd han ikke klarer å følge opp barnet. Jeg kommer ikke til å ta abort.. og er helt sikker på at han blir en super pappa tross alderen:angelic: håper bare ikke dette ødelegger forholdet vårt:oops:
Synd at han reagerte negativt [emoji17] men det er jo flere som sier at de har vendt seg til tanken i løpet av svangerskapet, så ikke mist håpet!

Synd at han reagerte negativt [emoji17] men det er jo flere som sier at de har vendt seg til tanken i løpet av svangerskapet, så ikke mist håpet!
Tusen takk:angelic: håpet er ikke borte. Han er en veldig støttende og godhjertet partner så jeg også regner med at det retter seg med tiden. Godt å kunne glede seg sammen:Heartred

[emoji173]

Min mann ble veldig glad :-) han gleder seg til å kunne gi vår datter en lillesøster eller bror. Men han gruer seg til jeg får super god luktesans :p

Back
Topp