Hvordan reagerte kommende besteforeldre?

Snurri

Gift med forumet
Julegavene 2019
Har dere sagt ifra til de som blir besteforeldre? Hvordan reagerte de?

Her har begge bestemødrene vært babysyke i flere år, selv om de alt har barnebarn. Så de hopper formelig opp og ned av begeistring.

Mamma begynte å grine av glede, pappa reagerte veldig rart så jeg ble litt skuffet. De er for ordens skyld ikke sammen lenger.
Svigerforeldrene ble kjempeglade og diller og duller med meg hele tiden.

Veldig koselig :Heartred

Mamma trodde det var en spøk. Hun fant nemlig ut av det 1 april :D haha.. Hun spurte på nytt dagen etterpå og ble veldig glad når hun forsto at det ikke var en spøk! Pappa ble også veldig glad! Mine svigerforeldre synes også at det er stas. Så det er koselig :Heartred

Har ikke sagt noe enda :) Tror de fleste kommer til å reagere positivt da :D Kanskje mamma blir litt oppgitt, hun har så mange barnebarn å strikke til :hilarious: Men alt i alt blir hun vel glad på mine vegne :)

Selve reaksjonen var ganske avbalansert da vi fortalte det, men alle ble veldig glade og har vært klare i mange år. Fått litt meldinger fra svigermor der hun lurer på hvordan det går, og hun følger med på nett hvilken uke jeg er i og hva som skjer. Hun begynte tidlig å strikke babyteppe til oss. Mamma har allerede smått begynt å handle tøy, så hun er også veldig klar. Første barnebarn på begge sider :)

Mamma ble veldig glad! Pappa er i himmelen. Foreldrene til kjæresten min ble også glade, men tror de nesten syns det ble litt tidlig med en til :p haha

Foreldrene mine ble veldig glade :happy: Fortalte det tidlig sist også, og de var gode å ha etter SA. De er også takknemlige for at jeg lar dem ta del i prosessen, både med glede og sorg.
Svigers vet det ikke ennå. Mannen trodde jeg kom til å si det, mens jeg har tenkt at han må si det :p Nå vet han at jeg forventer at han sier det, så da blir det ved neste anledning.

Ikke like stor ståhei som da første barnebarn sin ankomst ble annonsert. Men fortsatt glede denne gangen! Mine ble glad, og sa de hadde venta en stund på nr 2. Svigers sa ikke så mye, men spurte hvor vi skulle feire jul, haha. Folk er forskjellige!

Tja :p Mine foreldre ble glade, samme med ble min søster. Ingen av dem hadde forventet noe barn fra meg noen gang :D Hans far ble veldig glad (antar vi, han er litt vanskelig å tyde), søsteren hans er overlykkelig over å bli tante. Moren hans trengte litt tid på å fordøye det, fordi hun synes ting går litt vel raskt :p (Hun regner bare tid tilbrakt sammen som kjærestetid, ikke den tiden vi har daglig hatt lange videosamtaler på skype). Men når hun skjønte at vi var veldig glade, og ønsket dette ble hun også glad.

De ble veldig glade, etter vi mistet i fjor har de nok bare ventet på en gladnyhet fra vår kant :smiley-bounce022 Så ingen surprise kanskje, men veldig glade. Svigermor ble nok mest glad, hun hylte av glede i telefonen :happy:

De sier ærlig talt ikke så mye. Min mor ble rørt og glad da jeg fortalte det, fordi vi har prøvd i 3,5 år og har 5 IVF bak oss, så ble hun veldig glad da jeg fortalte. Etterpå er det lite entusiasme. Svigers sier ikke så mye de virker avmålt. Spør om formen min et par ganger hittil, ellers snakker vi ikke om det.

Har ikke fortalt besteforeldre ennå, venter nok til uke 12. Tipper de blir glade mine foreldre i hvertfall. Men svigermor blir sikkert sjokkert. Hun så jo at det egentlig var nok med et barn etter jeg gikk nr 2:p

:happy090 Ble glad, men første kommentaren fra mamma var «skal bli morsomt å se dere springe rundt».
Har en jente på 7år og en gutt som ikke vil være mer enn 15mnd når neste kommer.

Mamma trodde det var en spøk. Hun fant nemlig ut av det 1 april :D haha.. Hun spurte på nytt dagen etterpå og ble veldig glad når hun forsto at det ikke var en spøk! Pappa ble også veldig glad! Mine svigerforeldre synes også at det er stas. Så det er koselig :Heartred

Haha. Fortalte mamma også på 1. april og måtte starte setningen med "Jeg vet det er aprilsnarr i dag, men...." Mamma har snart handlet mer til magen enn meg selv og svigermor er også veldig spent og glad, selv om begge er bestemødre fra før.

Back
Topp