Hvordan reagerte katten når bollen kom i huset?

Gretski

Første møte med forumet
Hei! :happy: Jeg har to katter, en på 2 år og en på 8 mnd. :cat Hvordan reagerte dine katter på bollen? Ble de nysgjerrige og ville borti, eller brydde de seg ikke noe særlig så lenge de fikk fred? :happy:
 
Min var nysgjerrig og listet seg stille bort til baby. Og så beveget baby på en fot eler noe, da gikk katta i dekning. Men det skal sies at katten min er et skikkelig harehjerte.
 
Har 3 katter, to på 3år og en på 12 år. De er for det ute, men kommer inn på kvelden. Og nå som jeg er i permisjon kommer de et par turer på dagen og. Men første gangen de skulle inn etter vi kom hjem fra sykehuset, skjønte de ikke hva som gråt. De listet seg rundt i huset mens mini lagde smålyder. Nå ble jo mini født i sommervær, så kattene var mye ute første månedene. Men etter en måneds tid så tittet de etter hvor mini lå. Og ble ikke skremt av hans lyder. Hvis det hadde vært vinter, og kattene hadde vært oftere inne, så hadde de nok blitt vant til han på få dager. De er skikkelig kosekatter. :)Men nå som mini på 5mnd sitter på fanget mitt på gulvet kommer kattene og gnir seg inntil ham og han prøver å ta på de. Men mini klyper kattene som regel i øra:hilarious: kattene er tålmodige da, så bare sitter rolig til han åpner grepet igjen. Også titter de på mini og blunker langsomt, som katter gjør mot personer de liker og anser som familie. :cat: lurer på hvordan det blir når mini lærer å krabbe. Men kattene har sin egen plass i gangen over trappa, så de kan rømme hvis det er så :cat::cat:
 
Vi har en på 10 år. Han brydde seg overhode ikke om babyen og overså henne totalt.
Nå som jenta har blitt året og veldig interessert i katten må vi følge litt med, for han gir henne gjerne en smekk eller to om han syns hun blir for nærgående.
 
Her endret pus seg og ble aggressiv. Ga henne bort til noen andre som ikke har små barn.
 
Hei! :happy: Jeg har to katter, en på 2 år og en på 8 mnd. :cat Hvordan reagerte dine katter på bollen? Ble de nysgjerrige og ville borti, eller brydde de seg ikke noe særlig så lenge de fikk fred? :happy:
Vår katt var 1,5 år når snuppa ble født. Vi tok fram babyutstyr i forkant og lot katten få undersøke og snuse det hun ønsket. Da vi kom hjem lot vi frøkna sitte i bilstolen og henta pusen så hun fikk se og lukte. Det gikk veldig greit helt til babyen lyd, da fikk katten panikk! Hun er skvetten av seg, og det tok bortimot 6 uker før hun slutta å bli redd hver gang babyen lagde lyd. Det gikk seg sakte til, og nå 1,5 år seinere er de ganske så gode venner. Frøkna koser litt hardt og er fæl til å lugge, men katten ligger rolig og tolererer utrolig mye før hun stikker. Vi prøver såklart alltid å bryte inn, vise frøkna at man koser og ikke lugger osv, men ikke alltid man er over alt til enhver tid.
 
To katter som forfølger ungene. 5år og 9m.
I det siste holder de seg unna lille snuppa da hun er litt voldsom med dem, men aldri klort eller vært sint på dem.
De sover helst oppå beina til storebror om natten. Han er flink til å leke med dem så de forguder han.
Som baby var de nysgjerrige men hold seg til å slikke en tå eller to.
 
Hadde en katt på 10 år fram til eldste utviklet allergi 7 mnd gammel. Den brydde seg ikke videre mye om baby, men syntes nok det var litt kjipt å ikke få komme opp i fanget like ofte som før. Også syntes han nok at lydnivået ble litt vel voldsomt innimellom, for han rømte ut når mini begynte å hyle.
 
Høres ut som at det går veldig bra for det meste! :) Gleder meg til å se hvordan mine reagerer :cat:
 
Back
Topp