Hvordan reagerte besteforeldre på Minien?

Eli.sin

Betatt av forumet
Hvordan har besteforeldre reagert på den nye i familien?
Må de stadig innom å se på underet?
Har de laget eller kjøpt gaver?

Min far løp å kjøpte fotball drakt i nyfødt str med første mann da han fikk vite at det ble gutt. (Han har vært jentepappa hele livet)

Nå med snuppa var han den som kjøpte glitter kjole med rosa sløyfe på.

Svigermor vil nesten ikke slippe henne (hun har bare sønner selv)
Veldig stas å få en jente å dulle med
 
Her har farmor og mormor strikket masse til Loppa [emoji4] De er helt oppslukte og det er så koselig å se [emoji813]
 
Her er de i 7. Himmel over lille [emoji7] veldig koselig, selv om et par av dem kanskje tar litt vel av innimellom. Blir litt overstimulerende for lille, men det går seg jo uansett til når hun blir eldre [emoji6]
 
Her er de i 7. Himmel over lille [emoji7] veldig koselig, selv om et par av dem kanskje tar litt vel av innimellom. Blir litt overstimulerende for lille, men det går seg jo uansett til når hun blir eldre [emoji6]

Ser godt hva du mener [emoji28] bare å ta opp den sovende babyen å kose.
Men tenk så mye gøy lille får det når man blir større. Tenk å bare gå rundt fra fang til fang som en super stjerne [emoji7]
 
Vi bor jo så langt unna så mine foreldre har nettopp vært på besøk for første gang og så ses vi ikke før i juli når vi skal til Norge. Men de er jo selvfølgelig i ekstase over nok et barnebarn.
Begge sett med besteforeldre har heldigvis innsett at når det er barn nr 3 så trengs det veldig lite. For oss betyr det at de tar seg råd og tid til å komme på besøk så mye mer enn allverdens gaver [emoji846]
 
Her har alle besteforeldre blitt helt fortryllet av det lille sjarmtrollet ❤️

Mammaen min er her flere ganger i uka og hun ig S har for fin tone nå ❤️
Pappa kommer også ofte selv om han må kjøre 3 timer hver vei.

Men foreldrene til mannen skuffer oss litt. Det handler bare om å kjøpe gaver for dem. Har prøvd flere ganger å si at det er nok nå. Blir liksom så voldsomt... Og det som samtidig er så rart er at de da nesten ikke vil komme å besøke o_O
Vi vil jo heller at de skal gi av sin tid og være sammen med barnebarnet sitt enn at vi møtes kun en gang i mnd til en kort visitt hvor de lemper av pose på pose med stæsj... :oops:
 
Hjemme strikket er jo best [emoji7] sånn som man kan ta vare på og gi det til nestemann.
Utrolig stas å ha på de små
Nå har jo samboern her ikke lyst på flere, mener vi er for gamle (jeg er 34,5 og han 38) [emoji85] Men jeg tar nå vare på det uansett [emoji4][emoji4]
 
Min mor er den som ser vesla mest.Som passer henne og tar henne med på ting.Svigers er meget tilbakeholden og vesla kjenner dem nesten ikke [emoji22]
 
De er veldig stolte på begge sider, men jeg kjenner på at svigerforeldrene mine formulerer seg på en spesiell måte når de ønsker å treffes. De «krever» å få møte sitt barnebarn, av og til tar de ikke særlig hensyn til at barnebarnets foreldre har andre planer eller ønsker litt fred. Det synes jeg er litt slitsomt!
 
Her har alle besteforeldre blitt helt fortryllet av det lille sjarmtrollet [emoji173]️

Mammaen min er her flere ganger i uka og hun ig S har for fin tone nå [emoji173]️
Pappa kommer også ofte selv om han må kjøre 3 timer hver vei.

Men foreldrene til mannen skuffer oss litt. Det handler bare om å kjøpe gaver for dem. Har prøvd flere ganger å si at det er nok nå. Blir liksom så voldsomt... Og det som samtidig er så rart er at de da nesten ikke vil komme å besøke o_O
Vi vil jo heller at de skal gi av sin tid og være sammen med barnebarnet sitt enn at vi møtes kun en gang i mnd til en kort visitt hvor de lemper av pose på pose med stæsj... :oops:

Lei at gaver kommer før felles tid med barnebarna.
Kanskje de er mer med når de små begynner å bevege seg mer.
 
De er veldig stolte på begge sider, men jeg kjenner på at svigerforeldrene mine formulerer seg på en spesiell måte når de ønsker å treffes. De «krever» å få møte sitt barnebarn, av og til tar de ikke særlig hensyn til at barnebarnets foreldre har andre planer eller ønsker litt fred. Det synes jeg er litt slitsomt!

Mine foreldre var litt sånn med førstemann. De kunne nesten spist han opp.
Tok det opp med dem, og når han var gammel nok fikk de passe på han, da roet det seg.
Litt verre med svigers så klart.
Hva med å besøke dem, også dra når dere blir slitne. Enklere en å ha besøk selv.
 
Her er alle like oppslukt av lille. Det er nr to på ene siden og fire på andre, men det merkes ikke[emoji4]
De er her på besøk akkurat passe vil jeg si[emoji4]
 
Pappa nekter å holde henne (hun er for lita)
Svigermor og svigerfar var på besøk 1 uke, de bor i utlandet.
Men den uken ville hun ikke slippe barnebarnet, hun har et barnebarn fra før på 12 år. En gutt, så det var vel stas med ei lita tulle.
Svigerfar holder ikke, men han prater og tuller med henne. Men han er også der (for lita)
Oldemor var jo i 100 da vi kom på besøk med henne:)
 
Frøkna er første barnebarn på begge sider, så både besteforeldrene og oldemoren som ikke bor så langt unna er helt tussete :D
 
Mine foreldre har sett mini en gang. Da dro vi på besøk til de... De er mye oftere i syden enn på besøk her så det har jeg gitt opp/sluttet å håpe på. Jeg synes bare synd på barna mine som ikke har et særlig forhold til besteforeldrene sine (de eldste skjønner jo det og de har også sluttet å spørre om når de kommer på besøk)
Foreldrene til mannen tar de eldste en gang i uka og synes det er stas med lillemann, men de har aldri tilbudt seg å komme og trille med han feks.
 
Back
Topp