Hvordan reagerer hunden når det kommer baby i hus?

Vi har en veldig energisk border collie-mix som ble helt vill da vi kom hjem med baby. Det må ha luktet veeeeeldig spennende av oss alle, og babyen var så interessant at hunden nesten hylte. Da måtte mannen ut og gå lang tur (to timer), og så passet jeg godt på babyen mens hun løp trehundreogfemtisju runder rundt i huset og luktet på alt det nye. Etterpå la hun seg rett ned og sovnet, all spenningen må ha tatt fryktelig på. :) Fra da av elsket hunden vår datteren vår mer enn noe annet, og det eneste vi har måttet passe på har vært slikking i ansiktet. Nå når jenta vår har blitt nesten to år må vi passe på at hun ikke lugger hunden, og vi forlater dem aldri alene, men det har gått bortimot smertefritt hele veien.

Lykke til! Unger har så utrolig godt av å vokse opp med dyr, så det blir sikkert kjempefint! :)

gikk veldig fint da vi kom hjem med snuppa for snart 5 år siden. hunden en alaska husky på 7 år tok det hele fint. var nyskjerrig og snusa, men ellers rolig å fin. men vi sørget for at han var hjemme og inne når vi kom hjem, slik at han fikk se at babyen var noe vi hadde med oss hjem.
av erfaring vet jeg at så lenge han er inne og ser va vi kommer med (baby, katter, valper mm), så godtar han det og vet at det tilhører huset/flokken.

men er spent på den siste hunden (og lille katta) vår hvordan han vil reagere når vi kommer hjem med baby i februar.
han er en ganske så vilter hund, men han er jo ung enda. blir året sist i februar.
han er ordentlig fangban/kosehund. men har troa på at det kommer til å gå fint med han og. bare han får se og lukte og være med. samt at man fortsetter å være konsekvent og prøver å holde på rutinene. slik at han får sin tid.

Våre hunder reagerte slik: :laughing021
Vis vedlegget 97578

De omgås ikke med barn, men er generelt menneskevennlige. Samt at de er flere og vant med å dele oppmerksomheten, så jeg var egentlig aldri bekymret. De bryr seg ikke nevneverdig om lillemann. Han krabber ikke ennå da, når han blir mer mobil må vi passe på å holde dem adskilt.
Åh jeg har så lyst på en whips!

Har to småhunder som først kom hjem to mnd etter vi kom fra sykehuset og det gikk veldig greit det og, lite sjalusi og de ligger ofte og passer på "lillebror" i sofaen :)

Da mamma fikk min bror for 30 år siden hadde hun schaefer og fikk da tips om å kaste ned babys første bæsjbleie hjemme til hunden og la den få gjøre det den vil med den, og da aksepterte hunden brodern med en gang og han lå å passet på han hele tiden :)
Hørt flere som har hatt god erfaring med den metoden selv om den er litt udelikat :P

Har to småhunder som først kom hjem to mnd etter vi kom fra sykehuset og det gikk veldig greit det og, lite sjalusi og de ligger ofte og passer på "lillebror" i sofaen :)

Da mamma fikk min bror for 30 år siden hadde hun schaefer og fikk da tips om å kaste ned babys første bæsjbleie hjemme til hunden og la den få gjøre det den vil med den, og da aksepterte hunden brodern med en gang og han lå å passet på han hele tiden :)
Hørt flere som har hatt god erfaring med den metoden selv om den er litt udelikat :P
Haha, huff, der hørtes udelikat ut ja, men er jo faktisk værdt et forsøk!

Back
Topp