Hvordan reagerer de små på tannfrembrudd?

Mammatil2.2018.2021

Forelsket i forumet
Hvordan reagerer de små på tannfrembrudd?

Ser at tennene til mini nærmer seg veeeldig nå. Han har ikke noe problem med i spise, men å sove derimot.. er et annet kapittel! Blir tydelig trøtt etter 2 timer som vanlig på dagtid, men han får jo ikke roen til å sovne, uansett hva jeg gjør. Så istad ga han (heldigvis) plutselig opp i vogna, og klarte å slukne i 45 min der. Også sovna han plutselig på fanget mitt etter 3t våkentid på dupp nr 2. Men der stoppet det, så var han våken fra 1320-1830, og veldig trøtt fra kl 15. Så var jo bare grin og klenge-kose-baby etter det. Så klarte han plutselig å sovne halvveis oppå meg i senga.
 
Merket at første tann hadde dukket opp i dag. Har egentlig trodd de var rett rundt hjørnet mange ganger, særlig hvis han har sovet dårlig noen dager. Har sett tegn og trodd at nå... Men nei. Og sikling har han jo holdt på med lenge. Største forandringen er at han har vært litt sutrete, ikke mye, men han pleier liksom ikke å være sånn. Og når jeg tenker meg om så har det jo vært bæsjebleie både i går og i dag!

Ei venninne av meg prata om at de kunne være plaget i opptil 2 mnd før tennene faktisk kom opp?

Det morsomme her er at 5 åringen fikk sin første løse tann i går, og han på 5 mnd fikk sin første tann i dag (tipper jeg hadde kjent den i går også hvis jeg hadde sjekket)
 
Ja, her har han siklet masse siste tiden og aå før at at tennene hadde kommet lengre opp da han var ca 3mnd, så han har klødd og siklet mye i 3 mnd. Men siste dagene er han skikkelig furten og i dårlig humør. (Samboern lurer på om mini har pms i blant :hilarious:) Men en nasty bleie på mandagen så er håpet om at tannen ikke er så langt ifra nå.
 
Ingen reaksjon her :) han har fått to.. eneste må være at han bæsja opptil 13 ganger i døgnet, men det kan ha vært pga introduksjon av fast føde også :)
 
Tann nr 2 er på vei og lillebror er definitivt urolig. Han plages tydelig av det og klør nok en del. Han er ikke såååå urolig, men han sover dårligere og jeg har merket en ganske tydelig forskjell på han siste uka (i det tenna begynte å komme opp)
 
Lillemor har nå åtte tenner, fire nede og fire oppe.
Tennene i overkjeven var definitivt de verste, da var det mye sutring, sikling, gnaging, dårlig matlyst, nasty bleier og ekstremt oppstykket nattesøvn i mange uker før de endelig brøt gjennom.
 
Back
Topp