Hvordan re barnevognen?

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
Ok, så nå sitter jeg her med
-barnevognbag
-madrass (super tynn! fulgte med vognen)
-saueskinn
-tisselaken
-laken
-vokis light pose
-dyne (har også pute, men det skal nyfødte ikke ha?)
-trekk over baggen

Men jeg klarer ikke å bestemme meg for beste rekkefølge på madrass-saueskinn-tisselaken-laken... Innspill? Tips?

Og den voksiposen. Er den mindre varm når den heter light? Typ bruke om sommeren i 16-25grader?

Noen so helst tips ang dette? Har ikke hatt noe med en barnevogn å gjøre siden jeg selv satt i en :p

Sniker meg innom med et svar jeg :)

Slik gjorde jeg det med min førstefødte som nå blir 5 i April :)

Hadde ei Simo kombivogn og brukte madrassen som fulgte med, den la jeg et engangs tisselaken (fra apoteket) oppå madrassen, disse er mye mykere og bedre og ligge på i forhold til de som er i plast/frotte,
Så stretchlaken.
Saueskinn oppå der, og en gulpeklut under hodet hans.
Hadde kun ei dundyne og trekket til vognen over.

Det var mer enn nok på den årstiden :)

På Novembergutten min hadde jeg det samme, men ei dundyne og et ullpledd istedenfor vanlig thermodyne.

Ang vognposen din håper jeg noen andre kan hjelpe, da jeg ikke kjenner til den typen :)

Er vel litt vel varmt med vognpose i 25 grader? Uansett type. Da holder det vel med et lag med klær og ikke noe mer. Eventuelt et helseteppe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg ville forresten bare brukt madrass-saueskinn-vongpose. Er det vi bruker. Eller har saueskinn som hører til vognposen, så det ligger oppi vognposen. Var ute på trilletur idag, vesla er fem dager gammel. Laken og tisselaken ser jeg ikke nødvendigheten av.

Når det gjelder den type pose du har ville jeg sjekket hva det står om den på hjemmesidene til voksi.

Hørte fra ei venninne at det var viktig at bebien ikke ble for varm :-) jeg har ikke mye erfaring selv, men fikk råd om å ikke bruke den varme vognposen i starten viss temperaturen fortsetter sånn hær :-) har kjøpt en litt tynnere dyne og tenkte å regulere med strikket vognteppe som er foret med fleece :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har saueskinn, dyne og vogntrekk, samt at han har en "U" rundt hodet for stabilitet og varme i fleecepledd :)

Sent from my LT26i using Tapatalk

Synes det er ganske varmt ute allerede, så vognposen blir vel ikke brukt før til høsten igjen her.
Har redd opp i vogna med madrass -laken -saueskinn -putetrekk eller gulpeklut under hodet -dyne -veldig tynt ullteppe -vogntrekk om det trengs. Hvis jeg skal ha tisselaken så kjøper jeg fra apoteket og legger mellom madrassen og lakenet.
Men saueskinn blir jo ikke skittent av tiss, det er jo noe av det fine med ordentlig ull. Så vet ikke om jeg gidder tisselaken.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har madrassen med tisselaken og Kledd med laken. Der etter bruker jeg voksi Posen rett oppi. Egentlig altfor varmt med pose nå. Så kler gutten i tynn ulldress, Lue Og Varner sokker. Så åpner jeg posen og han ligger kun oppi. Da stor trives han.

En ting jeg lurer på. Bruker dere bare madrassen som følger med vognen? Syns jeg leste et sted at noen kjøpte ny madrass til vognen.

Jeg bruker den som følger med. Er jo trekk på den, så trenger ikke laken. Hvertfall ikke nå som hun ligger oppi posen. Kanskje senere når hun skal ligge rett på madrassen.

Med det utvalget ville jeg valgt:

Madrassen i bunnen, saueskinn oppå, gulpeklut i stede for pute og dyne på toppen :)

Vi har en mykbagg som vi skal bruke oppi hardbaggen i begynnelsen. Madrassen og saueskinnet blir liggende i hardbaggen også setter vi mykbaggen med baby i ullklær og teppe(r) oppå ;)

Har tynn madrass (fulgte med vogna), lammeskinn m/ flanellklut under hodet og dundyne.
Supplerer med teppe (ull el. bomull ved behov)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har slik som dette:

Senhøst, vinter og tidlig vår:
Madrass med laken på
Lammeskinnspose
Ullpledd

Sen vår og tidlig høst:
Madrass med laken
Lammeskinn
Dyne

Sommer:
Madrass med laken
Lammeskinn
Tynt teppe (eventuelt dyne)

Jeg opplevde en svett baby på sommeren uten lammeskinn, derfor bruker jeg det på sommeren også. Dersom jeg ikke har lammeskinn så har jeg tisselaken mellom madrass og laken. Har jeg lammeskinn legger jeg putevar (uten pute i) eller gulpeklut under babyens hode. Trekket til vognen bruker jeg kun hvis det er veldig kaldt, blåser mye eller regner/snør.

Sniker litt. Nå spørs det jo hvor i landet duu bor og hvordan været er der. Men jeg ville kledd vognbaggen sånn:
Madrassen med laken på, saueskinn oppå, så tar pute trekket og trer over madrassen og skinnet sånn at det ikke ligger løst nede i vogna, så dyne over, evt et strikket teppe eller trekket til vogna over. Nå kommer det jo også ann på hva du kler på nurket.
Blir det kjøligere så lar du bare madrassen ha på lakenet, legger så den vognposen oppå med saueskinnet inni posen, da kan nurket også evt ligge i bare body og strømpis. Pluss lue da seff:-)
Også vogntrekket over. Dette er om det blir kaldt. Hva er vognposen foret med?
Og ja nyfødte skal ikke ha pute, ikke før de er rundt tre år.:-) mine begynte med pute når de var rundet to og noe, men man må se det ann på barnet når det er tippet to.:-)
Om vognposen er veldig tynn og det blir kaldt kan du evt regulere med dyne inni eller teppe inni i tillegg. Det beste for de små er å ha på minst mulig inne i vognbagge, men heller pakke de inn i dyner osv. Sånn at de ikke får for mange lag med klær tett inntil kroppen. Man vet jo selv hvordan det er å legge seg under en dyne fullt påkledd i et varmt rom.
Bedre da å heller regulere med lag du kan ta av og på i vognbaggen.

Vi har madrass - laken - lammeskinn - baby :p.. Har en gulpeklut el lignende under hodet da.
Opplevde aldri tisse/bæsje uhell i vogna sist, så satser på at vi er like heldige nå også:p.. Gulp var det mye av, derfor fint med noe under hodet, så lammeskinnet ikke ble grisete:)..
Beste er jo at baby ligger rett på lammeskinnet, hvis man har flere lag imellom mister det vel litt "effekten" sin"..

Vognpose blir vi bare å bruke på vinteren, bruker dyne eller teppe/tynt pledd på sommeren:)..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Var på tur i går med bare vognposen og vanlige madrassen. Han var svett da vi kom hjem stakkar!

Dyne neste :-)

Februar -14 mamma <3

Back
Topp