Hvordan poppe nyheten for sjefen?

Gullnr5

Glad i forumet
Jeg har ikke trengt å "bekymre" meg for misfornøyd sjef ang graviditet før, men sjefen jeg har nå kan være litt humørsjuk og vanskelig å forholde seg til innimellom... Så har dere noen forslag til hvordan fortelle om nyheten? Jeg greier ikke skjule det lenger så kan like gjerne fortelle henne det nå denne uka som kommer.
 
Lurer også på hvordan jeg skal si det.. Nettopp bytta skole (er lærer), og tror rektor er grei å si det til, men inspektøren derimot.. Vet liksom ikke helt hvor jeg har hu!
 
Jeg sa det bare rett ut. At jeg hadde følt meg litt uvel og sliten lenge, tok en test og jammen er jeg ikke gravid. Så var jeg bare helt stille til sjefen sa noe. Når han endelig åpnet kjeften vet det "jammen så hyggelig! Gratulerer da!" :-)
 
Lurer også på hvordan jeg skal si det.. Nettopp bytta skole (er lærer), og tror rektor er grei å si det til, men inspektøren derimot.. Vet liksom ikke helt hvor jeg har hu!
Er i akkurat samme situasjon selv-men har jobba her et år. Rektor blir nok overlykkelig på mine vegner. Inspektøren tror jeg ser for seg et helt lass med arbeid (timeplaner og lærere som skal gå opp)... Men tror nok hun blir glad på mine vegner hun også-selv om hun skulle vært foruten alt arbeidet det medfører :p Jobber på en relativt liten skole, så vi har ikke så mange lærere i hvert fag som bare kan "steppe" inn og ta over etter første semester :p
Hvordan fortelle? Blir nok bare å si det rett ut på kontoret til hver enkelt av dem :p
 
Nett nå er eg arbeidsledig, så slipper den bekymringen.
Forrige svangerskap måtte eg fortelle sjefen det dagen etter eg fant det ut selv. Pga kjemikalier på arbeidsplassen, kunne eg ikkje være på jobb som gravid.

Der var det ganske lett, sida min samboer også jobbet der. Var sånn me møttes. Så sjefen hadde terget oss om baby lenge. Så var igrunnen berre å sei at han fikk rett. :p
 
Begynner også på ny skole til høsten (er lærer jeg også)
Og har samme problemstilling..skal på første svangerskapskontroll etter 5 dager på nye arbeidsplassen. Så må si det til Rektor med en gang. Og har null peiling på hvordan rektoren tar det..
 
Jeg er så usikker om jeg skal sende han en sms nå i ferien, eller vente til skolestart.. Jeg reiser på ferie uka før skolestart,så kan liksom ikke innom han da heller.. Blæh.. Føler ikke vi kan offentliggjøre noe heller, før rektor vet det.. Jeg skal ikke offentliggjøre noe enda uansett, men det er liksom et hinder jeg må over før det kan gjøres.. Føler jeg da!
 
Jeg sendte en sms til sjefen når jeg ble sykemeldt. Skrev rett ut at jeg var blitt gravid og at jeg var blitt slått helt ut denne uka av kvalmen og svimmelheten og at jeg derfor var sykemeldt. Var veldig greit å ta det skriftlig syns jeg, så får hun tid til å venne seg til tanken før vi møtes. Hun gratulerte så mye og ønsket meg god bedring. Tenker det kunne blitt litt mer "kleint" personlig, for hun syns nok innerst inne det er litt stress ;) Men når vi møtes igjen så har vi begge vent oss til at den andre vet det ;)
 
Jeg sendte en sms til sjefen når jeg ble sykemeldt. Skrev rett ut at jeg var blitt gravid og at jeg var blitt slått helt ut denne uka av kvalmen og svimmelheten og at jeg derfor var sykemeldt. Var veldig greit å ta det skriftlig syns jeg, så får hun tid til å venne seg til tanken før vi møtes. Hun gratulerte så mye og ønsket meg god bedring. Tenker det kunne blitt litt mer "kleint" personlig, for hun syns nok innerst inne det er litt stress ;) Men når vi møtes igjen så har vi begge vent oss til at den andre vet det ;)
Jeg skrev også noe sånt som "det er fortsatt veldig tidlig og alt kan jo skje, men jeg ville si fra til deg på forhånd så du er klar over situasjonen." Det følte jeg var greit å påpeke, så vet hun at dette ikke er noe alle vet enda, men at jeg prøver å være åpen og ærlig med henne.
 
Jeg var også veldig spent på å fortelle det til sjefen min, hu kan være temmelig humørsyk til tider, men det gikk veldig bra:) Jeg hadde vært hos legen, samt at jeg hadde vært borte en av dagene i forkant pga kvalme og trøtthet (hu viste ikke at det var årsaken), hu lurte på om det var bra med meg siden jeg i vinter har vært mye plaget med hjertebank (hu trodde det var det). Da bestemte jeg meg for å si at jeg var gravid siden ferien hennes og min overlapper hverandre, og hu ikke er tilbake før jeg er mellom 14 og 15 uker på vei... (Jeg har mage alt, så kan bli vanskelig å skjule det så lenge!)
Hu blei så utrolig glad... Blei helt satt ut av reaksjonen hennes. Og jeg fikk beskjed om å bare holde meg hjemme om formen var dårlig og ta en dag av gangen. Jeg er også den eneste som får lov til å benytte hjemmekontorløsningen vår i sommer;)
Så alt i alt, gikk det mye bedre enn frykta!!
 
Jeg sa til formann " nå har det seg slik at ting skjer. Og jeg er gravid"
 
Back
Topp