Hvordan pleier dere parforholdet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
En graviditet er ikke alltid en dans på roser. Det kan slite på parforholdet, det er mye hormoner i sving og mye følelser man kjenner på :nailbiting::arghh::)

Er dere flinke til å pleie parforholdet, eller har dere ikke hatt mer eller mindre behov for det nå? :)

Alt for dårlig på det. Har travle dager med jobb, en fireåring som krever oppmerksomhet og et stort byggeprosjekt på huset.. Skulle vel hatt flere timer i døgnet :-)

Travle dager, og jeg føler jeg har mer enn nok med meg selv og sønnen på 2 år. Som gravid kjenner jeg mye på at kroppen min "tilhører noen andre", jeg føler meg ikke helt som meg selv. Enda mer når 2-åringen også skal ha sin del av meg. Så det blir ikke veldig mye parfokus dessverre. Men vi har snakket om det og vet at dette er en unntakstilstand. Begge er slitne og bruker energien vi har på hverdagen akkurat nå. Prøver allikevel å gjøre små, hyggelige ting innimellom. Som nå, skal møte mannen for et kafebesøk før vi henter 2-åringen i barnehagen. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke henter 2-åring tidlig og tar han med, men tenker at det er viktig å prioritere litt voksentid også. Han blir uansett ikke hentet senere enn maks 15:30.

Vi har ikke gjort noe spesielt for å pleie forholdet, men synes allikevel vi har kommet tettere hverandre i løpet av den siste tiden[emoji4]

Vi har heller ikke gjort noe for å pleie parforholdet. Med mye kynnere, bekkenløsning og en sliten gravid kropp er det ikke mye overskudd etter at guttungen, jobb og hus har tatt sitt. Men må si at mannen har vært helt fantastisk denne graviditeten! Han var flink forrige gang også. Men denne gangen gjør han så mye små ting som han vet jeg ønsker å få gjort men gjerne ikke får til grunnet smerte eller lite energi. Så føler at vi ikke har tatt noe "skade" av å ikke ha så mye voksetid men heller kommet nærmere hverandre på andre områder <3

Mannen har vært en del borte den siste tiden, kommer hjem på mandagskveld og blir hjemme i litt over en uke før han reiser for å bli borte i fire uker igjen. Så vi har ikke gjort så mye for å pleie forholdet egentlig, men har heller ikke følt at det trengs. Vi fikk lurt til ei helg hjemme hos svigermor forrige helg, og det var skikkelig koselig.
Vi snakker mye sammen på telefonen og sosiale medier når han er borte. Også er han fantastisk flink til å gi komplement og å fortelle at han er glad i meg. :)

Back
Topp