Hvordan pleier dere parforholdet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hvordan pleier dere parforholdet på dette stadiet av graviditeten?

Det eneste vi får til å gjøre sammen alene for tiden har vært å gå ut å spise lunsj noen dager da mannen jobber kveld eller har fri og storebror er i barnehage.. Blir ikke så mye tid alene det neste året! Vi har heller aldri barnevakt!

Det er ikke så enkelt [emoji28] Formen min er crap, og vi har 3 barn i tillegg til de to vi har i vente..

Men vi gir hverandre ros, og forteller at vi elsker hverandre. Vi gir hverandre en klem eller et kyss når vi husker på det - noen ganger bare før vi sovner [emoji28] Også gir vi hverandre alenetid i hver vår stue med hver vår skjerm.. Fordi vi trenger det begge to. Vi snakker om at vi har en tøff tid i vente, og at vi skal finne tilbake til det nære igjen når babyene vokser til. Dermed er vi bedre rustet, tror vi. Å ha baby i hus er en unntakstilstand, hvertfall for vårt forhold, utfra våre erfaringer. Blir fort frustrasjon og småkrangling fordi man er sliten. Men det er vi forberedt på, og da blir det ikke like «skummelt» når det skjer.. Vi kommer oss gjennom det [emoji23][emoji111]️

Vi bruker kveldene til å slappe av og se på serie sammen ☺️ Storesøstrene vil ikke være med på butikken og dette benytter vi oss av og gjør det sammen så ofte vi kan ☺️

I dag var begge barna hos venner etter skolen, så da benyttet vi sjansen til en ettermiddagsdate på restaurant, ettersom det nok ble siste sjanse på en stund :)

Ellers er vi ikke så veldig flinke for tiden!

Vi ser litt serier på kveldstid sammen. Prioriterer å prate litt sammen. Vi er ikke flink til å gjøre noe alene, for vi har nesten aldri barnevakt. Mamma har mast på meg i et halvt år om ikke jeg skulle ta meg en helg til dem uten barn. Det har jeg hatt veldig lyst til, men jeg er veldig hønemor så jeg har ikke hatt lyst til å dra fra 3 åringen. I dag sa hun "det ble ikke noe av den husmorferien din.." det fikk meg til å tenke på at vi burde faktisk prioritere (ikke la det gli bort slik som husmorferien) å få en kveld ut sammen, bare oss to. Det blir jo fort et år til vi får den sjansen igjen. [emoji4]

Vi tok oss faktisk en langhelg i London i januar :)
Så er vi jo sammen på kvelden og ser litt serier og snakker sammen da.
Forsøkte å være litt intim her en kveld og fikk ris for det dagen etterpå :P Her har symfysebenet virkelig tullet seg

Snakka om å dra ut å spise og se en kino nå før det er for seint, og en henger i puppen døgnet rundt ;) Fikk også tilbud om barnepass til helga av mamma og pappa, så vi får litt ferie. Benytter oss nok av det, han storkoser seg hos mormor og bestefar, så det er bare stas :) En uthvilt mamma er nok heller ikke dumt å ha ;)

Back
Topp