Hvordan planlegge aksjeinnlegging med dårlig sædkvalitet?

Drømmenombaby

Flørter med forumet
Hei!
Samboer og meg var på fertilitetssjekk denne uka, hvor han dessverre fikk påvist dårlig sædkvalitet. Vi er anbefalt ivf, siden det sannsynligvis ville tatt flere år for oss å lykkes uten hjelp. Vi starter nok med ivf til høsten, men tenker å prøve videre selv i mellomtiden. Er det noen som vet hvordan det er «smartest» for oss å planlegge aksjeinnleggingen med dårlig sædkvalitet? Bør vi ha hver dag i det fertile vinduet fordi sædcellene kanskje ikkje lever så lenge, eller er vi mer tjent med at han «sparer» sæden noen dager for best mulig kvalitet for aksjeinnlegging dagen før eggløsning? Han har både få svømmere, og dårlig progressiv mobilitet (at færre sædceller enn vanlig svømmer målrettet fremover, men har annen bevegelse). Tusen takk for svar :Heartred
 
Jeg ville ha spart opp litt. Sist gang la jeg aksje 2 dager før og 1 dag etter..og ble gravid.
Denne gangen sliter jeg med å legge aksjer. Syklus flytte seg. Men har monitor og fant dagen.
Nå ble aksjer satt 5 dager før. Og 1 dag før. Om det ikke var el i går...... Skjedde noe mystisk på monitor.
Trur El er truffet. Om jeg blir gravid er noe annet....
 
Kansje dere kan spare noen dager, også ha sex dagen før eggløsning, dagen for eggløsning og dagen etter? Har lest at eggløsning skjer 24-48 timer etter at eggløsningstestene begynner å stige, ikke nødvendigvis etter testen blir positiv.

Så når en kraftig stigning skjer på testene, så hopp til køys. Og så de to neste dagene. Så får dere lagt inn aksjer på de viktigste dagene.

I tillegg kan dere bruke conceive plus som hjelper sædcellene å svømme til målet. Jeg brukte det når jeg ble gravid med sønnen min. Du sprøyter en tube inn 10 min før samleie:

Også ligge i ro en stund etterpå, så mest mulig sædceller svømmer innover for det renner ut :)
 
Back
Topp