Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

Så begge må være i helsevesenet og lignende yrker? :nailbiting: da sliter vi maks! Håper på permitteringer på jobben til samboer så fort som mulig da :dead:
Jeg får IKKE lov å være hjemme, så da er han nødt til å gjøre det uten lønn.. Sjefen sa at vi måtte bruke nettverket vårt for alt det er verd ifht barnevakt, men det nytter stort når tre av besteforeldrene er i risikosonen!
det åpnes for omsorgslønn tror jeg det var
 
Får håpe det fortsetter slik. Vi har fått permitterings varsel pga faren for leveranseproblemer. Man vet aldri hva som kan skje.
Man vet aldri

Vi har ikke hamstret, men mannen har handlet for noen dager. Vi har nå fiskekaker og fiskepinner og noe kjøtt og diverse i fryseren også, og satser på å tro på butikksjefene i området som går ut i media og sier at de har mat og de får mat, bare handle vanlig.
 
Det skal ifølge avisene være åpent for å bruke sykt barn dager.
Jeg skal være prioritert til å være på jobb (får sånn nesten ikke lov til å være ute blant folk på fritida), tror ikke det er innafor at jeg tar sykt barn-dager. Samboer har 6 sykt barn-dager igjen. Vi måtte bruke ALT av vårt nettverk for barnevakt og rett og slett finne en løsning så jeg kommer meg på jobb, fikk jeg beskjed om. Vi er knapt med folk allerede, så ting blir veldig prioritert nå. Ingen praktisk bistand til noen brukere inntil videre, kun nødvendig helsehjelp. Sannsynligvis dra inn pårørende etterhvert, at de må overta noen oppgaver hos sine kjære for oss (typ støttestrømper o.l). Vi kommer til å bli overbelastet etterhvert, så folk med helsefaglig utdanning som jobber dagtid må være beredt til å tre inn i kveldsvakter.

Myyye info på møtet idag, jeg er helt surrete!
 
Det er ikke en mulighet for oss i helsevesenet, vi kan IKKE være borte fra jobb annet enn hvis vi selv blir syke :nailbiting:
Nei. Men for din mann. Og det er snakk om å utvide kvoten på dager. I alle fall får han sikket lov å få overført dine.

Helsevesenet må jobbe.
 
Nei. Men for din mann. Og det er snakk om å utvide kvoten på dager. I alle fall får han sikket lov å få overført dine.

Helsevesenet må jobbe.
Det snakket vi også om:) nav er vanskelig ang overføring av daget, men tenker at dette må være skikkelig unntakstilstand :nailbiting:
Hater å ikke vite og ha kontroll på ting :p
 
Det er ikke en mulighet for oss i helsevesenet, vi kan IKKE være borte fra jobb annet enn hvis vi selv blir syke :nailbiting:

helsevesenet må jobbe, du må jobbe, da må jobben til mannen din delta i nasjonal dugnad for å begrense smitte. Hans jobb er ikke viktig nok nå
 
Det snakket vi også om:) nav er vanskelig ang overføring av daget, men tenker at dette må være skikkelig unntakstilstand :nailbiting:
Hater å ikke vite og ha kontroll på ting :p
Det forstår jeg. Men det er "litt" mye å ta seg av i dag og få på plass. Så jeg tenker han begynner med sykt barn i morgen. Så er ting sikkert emd avklart i løpet av i morgen eller over helgen.
 
Det snakket vi også om:) nav er vanskelig ang overføring av daget, men tenker at dette må være skikkelig unntakstilstand :nailbiting:
Hater å ikke vite og ha kontroll på ting :p

hvis det er en trøst er det svært få som har full kontroll på alt nå, man må nesten bare tenke praktisk og innse at man må ta dag for dag :)
 
Det forstår jeg. Men det er "litt" mye å ta seg av i dag og få på plass. Så jeg tenker han begynner med sykt barn i morgen. Så er ting sikkert emd avklart i løpet av i morgen eller over helgen.
Heldigvis skal ikke han på jobb før mandag-torsdag (07-19.30), barnevakt har vi mandag og tirsdag da jeg jobber kveld :) så har jeg fri onsdag, men jobber torsdag :nailbiting:
Altfor mye i hodet, så det dunker nå og føler meg sliten selv om jeg kun har vært på et møte i 2t :p
 
hvis det er en trøst er det svært få som har full kontroll på alt nå, man må nesten bare tenke praktisk og innse at man må ta dag for dag :)
Prøver på det, men jeg har en tendens til å tenke for langt frem :p
 
Nei men mannen kan vel
Forhåpentligvis blir omsorgslønnen utvidet, hvis ikke så har han "bare" 6dager igjen å ta og de flyr vel fort :nailbiting: evnt kanskje nav kan overføre noen, er tross alt en ganske spesiell situasjon :) vi får se :p tenker at jeg hører med bestyrer imorgen.
 
Jeg er 50% sykemeldt, og har kontorjobb, så jeg jobber hjemmefra fra og med mandag (ikke jobb imorgen). Utfordringen er at jeg er midt i opplæring av hun som skal være vikar for meg. Blir nok endel telefoner og mail med skjermbilder etc.
Mannen får vite imorgen om han blir permittert. Muligens blir han delvis permittert siden han jobber både på kontor og ute med kunder.

Personalmøte på jobb er utsatt. Og vi får imorgen vite om alle i firmaet skal jobbe hjemmefra. Evt om det er snakk om noen permitteringer hos oss også.

Helt sykt mye folk i butikkene idag, og mange tomme hyller. Det var ett eneste brød igjen i butikken jeg handlet i, og kø med folk som ventet på at butikkansatte skulle lete fram gjær fra lageret.
 
Man vet aldri

Vi har ikke hamstret, men mannen har handlet for noen dager. Vi har nå fiskekaker og fiskepinner og noe kjøtt og diverse i fryseren også, og satser på å tro på butikksjefene i området som går ut i media og sier at de har mat og de får mat, bare handle vanlig.
Ikke hamstret her heller mer enn vanlig. Matbutikker bør nok klare seg litt. Jeg jobber på bensinstasjon, og lagrene er naturlig nok mindre, men man jo aldri hva som plutselig kan skje. Og små butikker er nok mye mer utsatt.

Får håpe det ikke blir så ille at matbutikker o.l må stenge og.
 
Skolen og barnehagen er stengt, så dermed er min arbeidsplass også det.

Blir flau av nordmenn som hamstrer mat som om de skal leve i en bunkers den neste måneden. :rolleyes: Nordmenn på sitt beste...
Må dere møte på jobb, eller skal dere være hjemme?

Her skal ansatte i bhg møte som vanlig nemlig...
Kommunen
 
Flau fordi nordmenn er så opptatt av seg og sitt. Tviler på at butikkhyller er ribbet fordi alle handler til familiene sine med dårlig immunforsvar. En så jo bare hvor syke folk ble under smørkrisen og hvordan folk er under priskrig. Helt latterlig.

enig med deg vi skulle handle i dag som vi vanligvis gjør på torsdager. Det var tomt for mel, knekkebrød, brød, rundstykker osv. Kaller det egoistiske mennesker som hamstrer og resulterer i at andre får ikke tak i mat. Er det greit da at andre barn ikke får maten som de burde få? Vi får ikke engang bakt brød så her blir det chocopops til frokost. Så tusen takk til alle som hamstrer!
 
Hvorfor er du flau over det? Jeg har folk i risikogruppene i familien som vi har handlet mat for de neste 3 ukene til. Dette gjør at de har sjanse til å unngå smitte disse 3 ukene.

Jeg er mer flau over alle som ropte "hysteri" når all tilgjengelig informasjon tilsa at dette var og kom til å bli en ekstremt alvorlig situasjon for Norge og resten av verden...
Greia er, at hvis mange begynner å hamstre, så vil det ikke være igjen noe til de som har dårligere råd og ikke da kan hamstre...

Dere kunne vel spredt denne handlingen utover?

Jeg kritiserer ikke altså, jeg bare lurer. :)
 
Back
Topp