Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

Skolen og barnehagen er stengt, så dermed er min arbeidsplass også det.

Blir flau av nordmenn som hamstrer mat som om de skal leve i en bunkers den neste måneden. :rolleyes: Nordmenn på sitt beste...
 
  • Barnehager, barneskoler, ungdomsskoler, videregående skoler, universiteter, høyskoler og andre utdanningsinstitusjoner stenges
  • Unntak gjelder for 15 definerte kritiske samfunnsfunksjoner, som personer i helsesektoren
  • Skoler og barnehager må sørge for tilbud til barn med foreldre i disse funksjonene, og for barn med særlige behov
Rart de ikke sa noe om det på skolen eller i bhg da.
 
Skolen og barnehagen er stengt, så dermed er min arbeidsplass også det.

Blir flau av nordmenn som hamstrer mat som om de skal leve i en bunkers den neste måneden. :rolleyes: Nordmenn på sitt beste...

Hvorfor er du flau over det? Jeg har folk i risikogruppene i familien som vi har handlet mat for de neste 3 ukene til. Dette gjør at de har sjanse til å unngå smitte disse 3 ukene.

Jeg er mer flau over alle som ropte "hysteri" når all tilgjengelig informasjon tilsa at dette var og kom til å bli en ekstremt alvorlig situasjon for Norge og resten av verden...
 
Hvorfor er du flau over det? Jeg har folk i risikogruppene i familien som vi har handlet mat for de neste 3 ukene til. Dette gjør at de har sjanse til å unngå smitte disse 3 ukene.

Jeg er mer flau over alle som ropte "hysteri" når all tilgjengelig informasjon tilsa at dette var og kom til å bli en ekstremt alvorlig situasjon for Norge og resten av verden...

Flau fordi nordmenn er så opptatt av seg og sitt. Tviler på at butikkhyller er ribbet fordi alle handler til familiene sine med dårlig immunforsvar. En så jo bare hvor syke folk ble under smørkrisen og hvordan folk er under priskrig. Helt latterlig.
 
Hvorfor er du flau over det? Jeg har folk i risikogruppene i familien som vi har handlet mat for de neste 3 ukene til. Dette gjør at de har sjanse til å unngå smitte disse 3 ukene.

Jeg er mer flau over alle som ropte "hysteri" når all tilgjengelig informasjon tilsa at dette var og kom til å bli en ekstremt alvorlig situasjon for Norge og resten av verden...
Greit med de som trenger å hamstre. Men er umulig å få tak i brød her. Friske folk hamstrer også, haddedet kun vært syke som hamstrer så hadde ikke butikkene her vært omtrent tom for mat og fulle av folk.
 
Rart de ikke sa noe om det på skolen eller i bhg da.
Vi fikk beskjed ved henting og på epost om dette.

Gi beskjed til bhg/skole så skal de organisere er tilbud for dem det gjelder

Det gjelder ikke meg og mannen
 
Flau fordi nordmenn er så opptatt av seg og sitt. Tviler på at butikkhyller er ribbet fordi alle handler til familiene sine med dårlig immunforsvar. En så jo bare hvor syke folk ble under smørkrisen og hvordan folk er under priskrig. Helt latterlig.

Jo færre som er på butikkene de neste ukene jo mindre smitteutsatt vil de som må gå på butikken bli. Du får se på det sånn ;)
 
Jo færre som er på butikkene de neste ukene jo mindre smitteutsatt vil de som må gå på butikken bli. Du får se på det sånn ;)
Tragisk at friske mennesker hamstrer og sørger for at det ikke er noe igjen å spise for oss andre. Vi kunne tenkt oss matlager vi og, da jeg er sjuk( men det er jo omtrent tomt. Jaja, kjøper det vi kan for noen dager og sjekke igjen senere.
 
Vi hadde flaks som fikk tak i toalettpapir i dag. Brød var det tomt for, og også gjær. Jeg er bare sjeleglad for at vi allerede har et stort lager med glutenfri mat for eldstejenta her.
 
Vi fikk beskjed ved henting og på epost om dette.

Gi beskjed til bhg/skole så skal de organisere er tilbud for dem det gjelder

Det gjelder ikke meg og mannen
Ser ut som begge foreldrene må ha en samfunnskritisk jobb. Samboer får ikke fri med lønn, så uaktuelt for han å være hjemme.
 
Vi fikk beskjed ved henting og på epost om dette.

Gi beskjed til bhg/skole så skal de organisere er tilbud for dem det gjelder

Det gjelder ikke meg og mannen
Vi har også fått mail om det. Ingenting nevnt i bhg, men virket ikke som noen her var forberedt på at det ville bli stengt så snart så tror ikke de visste så mye heller.

Fikk epost fra leder etter henting
 
Jeg er glad det var noen som tok ansvar til slutt og at det ikke var opp til kommunene lenger.
 
Ja, de har lager og levering og det fungerer. Det et fremholdt av alle
Får håpe det fortsetter slik. Vi har fått permitterings varsel pga faren for leveranseproblemer. Man vet aldri hva som kan skje.
 
Ser ut som begge foreldrene må ha en samfunnskritisk jobb. Samboer får ikke fri med lønn, så uaktuelt for han å være hjemme.
Så begge må være i helsevesenet og lignende yrker? :nailbiting: da sliter vi maks! Håper på permitteringer på jobben til samboer så fort som mulig da :dead:
Jeg får IKKE lov å være hjemme, så da er han nødt til å gjøre det uten lønn.. Sjefen sa at vi måtte bruke nettverket vårt for alt det er verd ifht barnevakt, men det nytter stort når tre av besteforeldrene er i risikosonen!
 
Så begge må være i helsevesenet og lignende yrker? :nailbiting: da sliter vi maks! Håper på permitteringer på jobben til samboer så fort som mulig da :dead:
Jeg får IKKE lov å være hjemme, så da er han nødt til å gjøre det uten lønn.. Sjefen sa at vi måtte bruke nettverket vårt for alt det er verd ifht barnevakt, men det nytter stort når tre av besteforeldrene er i risikosonen!
Det skal ifølge avisene være åpent for å bruke sykt barn dager.

Vi bruker heller ikke besteforeldre, pappaen min passer mamma, svigermor og svigerfar bor 45 mil herfra og begge er i jobb, hun i helsevesenet. Så de er selvsagt ikke aktuelle for å passe våre barn, svigerfar har også barn på 10 og 12 år.

Vi har de barnløse søstrene til mannen da, en lærer og en pedagog-student, vi kunne importert dem til å undervise og passe ungene ;) men de bor også langt unna og har egne liv å ta seg av.

Men vi er heldige. Og kan begge jobbe hjemmekontor så da blir det sykt barn timer den tiden vi ikke klarer å få jobbet inn, og hjemmekontor på stua for oss og hjemmeskole for ungene. Og minstemor går vi alle fire dele på å lese for/spille spill med/leke med samt at hun nok får mer skjermtid
 
Back
Topp