Hvordan påvirker coronaviruset deres hverdag?

Fått varsel om mulig permittering på jobb. Så er engstelig for det. Jobber i reiselivsbransjen og møter stort sett bare utlendinger på jobb. Og som gravid og to barn med astma så blir jeg ekstra engstelig. Men her ringte varsellampene ganske tidlig på dette og har prøvd å få de på jobb til å våkne litt også. Blitt kaldt hysterisk av både kolleger og nær familie, tror de må svelge noen kameler nå desverre.

Så er jeg engstelig for eldste som bor borte å går skole. Om han blir syk å satt i karantene på en hybel :(
 
Fått varsel om mulig permittering på jobb. Så er engstelig for det. Jobber i reiselivsbransjen og møter stort sett bare utlendinger på jobb. Og som gravid og to barn med astma så blir jeg ekstra engstelig. Men her ringte varsellampene ganske tidlig på dette og har prøvd å få de på jobb til å våkne litt også. Blitt kaldt hysterisk av både kolleger og nær familie, tror de må svelge noen kameler nå desverre.

Så er jeg engstelig for eldste som bor borte å går skole. Om han blir syk å satt i karantene på en hybel :(

vi kommer nok også muligens til å sende ut noen varsler før helga. Vi må bare finne ut hvor mange som uansett bare har kontrakt ut mars og april.
 
Foreløpig ingenting.
Ingen smittet i kommunen jeg bor, men er vel noen få der jeg jobber og i nabokommunen.
Får ta det som det kommer. Bare håpe jeg blir ferdig med et oppdrag denne uken, så slipper jeg å tenke på det ihvertfall om noe skulle skje.
 
Tja. Merker ikke så mye til det enda, er noen dødsfall her i Uk og dødsfallene og antall smittede går opp hver dag.
Norge har hatt mye fortere spredning enn her, så vet ikke om det er fordi Norge ikke har tatt ting seriøst, eller om fler blir testet og derfor høyere tall.

jeg unngår store folkemengder, har hamstret inn litt mat fordi butikkene omtrent er tomme her, fylt opp fryseren litt og kjøpt noen bokser med mat bare sånn tilfelle. Ellers lever vi som normalt egentlig
 
Går fortdatt trening og kamper for Kengubarnet som normalt? Venter bare på beskjed om at det blir avlyst fremover. Alt annet er jo avlyst virker det som..
Her er alt av treninger avlyst såvidt jeg har lest. Iallefall der frøkna trener taekwondo. Men det er jo mer nærkontakt og bruk av plater osv som mange bruker
 
Trolig smitte på jobb da, så usikker hvorvidt skolen stenges eller ei. Stresser litt med det da jeg jobber som vikar på timebasis, men har "faste" timer for en som er sykemeldt så antar jeg får noe lønn? Men å bli syk av selve viruset har jeg ikke så mye bekymringer over. Samboer jobber på sykehjem og har hjertefeil så spent på hvorvidt han får lov til å jobbe om utbrudd. Og så har vi en datter født i uke 27 jeg selvfølgelig tenker litt ekstra på.

MEN når det er sagt så er jeg verken redd eller bekymret for smitte, men gleder meg til all maset er over og håper det snart blir normale tilstander :)
 
Skolen jeg jobber på er stengt på ubestemt tid. Det samme er alle barnehager og andre skoler.
 
Merker det mye, kommunen er høyt oppe på listen i landet over smittede. 1000 i karantene og skoler/barnehager er stengte..og alt er avlyst. Ikke noe gøy når man jobber med mye folk:(
 
Tja. Merker ikke så mye til det enda, er noen dødsfall her i Uk og dødsfallene og antall smittede går opp hver dag.
Norge har hatt mye fortere spredning enn her, så vet ikke om det er fordi Norge ikke har tatt ting seriøst, eller om fler blir testet og derfor høyere tall.

jeg unngår store folkemengder, har hamstret inn litt mat fordi butikkene omtrent er tomme her, fylt opp fryseren litt og kjøpt noen bokser med mat bare sånn tilfelle. Ellers lever vi som normalt egentlig

Datteren min er på utveksling i England dette skoleåret. Snakket akkurat med henne, og hun sier de ikke er spesielt berørt pr idag. Ett arrangement har blitt avlyst pga reiseforbud fra den norske skolen.
Hun vet ennå ikke om hun får reise hjem til påske, ei heller om hun får reise tilbake etter påske.

Selv har jeg termin om 2 mnd, og liker ikke utviklingen fordi ting blir så usikkert. Jeg tok influensavaksine igår etter anbefaling fra legen.
Sjefen til mannen min har såvidt begynt å snakke om mulighetene for permittering.
Vet ikke om smittede i kommunen vi bor i, men diverse tiltak er gjort, som avstengt basseng etc.
 
Merker det endel nå ja.

flere smittede i kommunen jeg bor i, det er avlyst alt av arrangementer, generelt mye usikkerheter rundt fremtidsplaner, mye iverksatte tiltak på jobb relatert til hygiene, forbud mot å bevege seg mellom avdelinger og etasjer på jobb for å begrense smitte dersom det skulle inntreffe et sted i bygget. Det jobbes med å legge til rette for at alle kan ha hjemmekontor, men det er ikke it messig klart enda. Vi forbereder oss på full lockdown.

Har familie som måtte dra til Østerrike grunnet et familiemedlem som døde der nylig (ikke corona relatert) og jeg tenker og bekymrer meg mye om hvordan det går med de for de er noe utsatt i risikogruppe!

Følger med og er redd ikke så mye for min egen del men fordi jeg har så mange jeg kjenner og er glad i som er i risikogruppe for å bli alvorlig syk eller dø.

så ja, jeg er på mange måter bekymret:-/
 
Alt sosialt, turer og konferanser med jobben er avlyst, ingen aktiviteter for ungene og sterk oppfordring om hjemmekontor :(
 
Tja. Er i permisjon, men regner med at jeg merker mer når jeg begynner på jobb neste uke. Blir neppe noen konferanser eller kurs i vår. Samboer jobber på sykehuset, og er forberedt på karantene på et tidspunkt. Men vi har allerede greit matlager og er ikke voldsomt bekymret per nå. Men situasjonen skifter fort, så må vel bare følge med
 
Er hjemmeværende, så merker ikke så mye til det. Barna vasker alltid hender når de kommer hjem fra skolen. Så enn så lenge, ikke mye. Regner med skoler kanskje blir stengt snart?
 
Ikke merket noe til det enda, er i permisjon og mannen jobber mest alene og treffer ikke så mange folk. Bor heller ikke så tett innpå andre, så her går nå dagene sin vante gang.
 
Mamman min er livredd. Hun følger med på nyhetene 24-7. Tryglet meg i dag om å ikke sende 2 åringen i barnehagen, og å avstå fra babysvømming i morgen. Da jeg sa vi ikke ble å la være sa hun det var omsorgssvikt :banghead:

Vi er ikke spesielt redde. Vi er nøye med håndvask både store og små. Jeg har en flaske håndsprit på badene våre og en flaske overflatesprit , disse har jeg nå satt på boden for å spare i tilfelle dette skulle bli skikkelig ille. Eller om der skulle bli så stor mangel på sykehus feks at de ønsker å få inn fra private husholdninger :)
 
Back
Topp