Hvordan overleve sulten!?

StineH

Elsker forumet
Jeg er konstant sulten - Altså, hvis jeg hadde satt meg ned foran et koldtbord kunne jeg sikkert spist alt sammen. Smitt og smule.

Det er helt ekstremt, og kan ikke huske det var slik forrige gang. Det gjør fysisk VONDT i magen fordi jeg er så sulten, dette til tross for at jeg spiser sunne, proteinrike og grove måltider. Type 30 minutter etter at siste bit er svelget, så er jeg sulten igjen.

Har allerede lagt på meg 1 kg, og det bare på EN uke! I tillegg er jeg bare 5+1 i dag. Hvis dette fortsetter kommer jeg til å rulle til fødestua.

Så hva gjør dere når sulten melder seg, og du vet du egentlig ikke bør være sulten? Finner dere på noe? Spiser du? I såfall, hva da? Og er det noen andre enn meg som er SÅ ekstremt sulten?

Jeg har også opplevd ekstrem sult den siste uka. Blir sulten umiddelbart etter jeg har spist et måltid og slik går jeg hele dagen. Jeg er imiddlertid opptatt av å ikke endre kostholdet for mye og jeg prøver å unngå unødvendig vektoppgang, så til nå har jeg bare bitt det i meg og forsøker å holde ut. I går la jeg inn ett lite ekstra måltid på kvelden etter middag, så mulig det blir en fast greie fremover :)

Som jeg skulle sagt det selv! Konstant sulten jo. 4 kg her på 1,5 uke :o Føles ut som det eneste jeg gjør er å spise! Har dessverre ingen tips å komme med - men tar veldig gjerne i mot om andre har :D dette går ikke å fortsette med!!

Jeg er også sulten nesten hele tiden. Det henger nok også litt sammen med at jeg slutta å snuse rett etter den første positive testen, så jeg føler hele tiden at noe mangler... For meg hjelper det å drikke masse boblevann! Og skal jeg spise noe heeele tia, prøver jeg å holde meg til epler.

Samme her! Spiser mer enn typen til middag! Haha.. har lyst på søt og salt mat heeele tiden.. når jeg spiser frokost så går det en time og jeg har lyst på lunsj allerede :p prøver å holde tilbake men forrige uke spiste ej alt jeg hadde lyst på, uheldigvis mye usunt også :/ kommer til å rulle selv viss jeg ikkje strammer meg selv opp :p

Jeg tenker at å sulte meg er inget alternativ, så er jeg sulten må jeg spise for å ikke bli dårlig. Får bare tenke små måltider og som du sier, grovt, proteinrikt, og prøv å få i deg mye (sunt) fett. Det metter veldig godt. :)

Prøv lavkarbo, ikke den typen der du bader i fett, men av den sorten der du holder deg unna karbohydrater og heller dytter innpå med masse proteiner.

Altså, jeg tørr ikke veie meg. Og gruer meg faktisk til å veie meg hos jordmor. Jeg hadde ca 10kg overvekt før jeg ble gravid, og jeg har ikke gått ned for p si det sånn. Sulten!!

Jeg har nettop gått ned over 10 kilo før jeg ble gravid. Og merker også på sulten, men jeg har ingen matlyst når jeg skal spise.. Kan være derfor jeg er sulten hele tiden også da. Jeg har gått opp 200 gram på to uker, men det kan også bare være naturlige svinginger, jeg prøver å spise epler eller skyr, når jeg er sulten midt på dagen og spiser ikke ting som inneholder sukker. (I dag kjøpte jeg med en iskaffe fordi det måtte jeg unne meg etter en dag med lesing inne).

Godt å vite at jeg ikke er alene. Føler meg som et skikkelig matvrak! Dyrt er det og...

Jeg har skikkelig problemer med å stoppe å spise når jeg først begynner. I går kveld spiste jeg sikkert i 3 timer i strekk, bare med små pauser når jeg følte meg mett. Men så gikk det over etter type 10 min, og så spiste jeg mer..

Helt håpløs!

Her merker jeg også at jeg er oftere sulten, men samtidig har jeg dårlig matlyst så det går opp i opp :hilarious:

Åh så kjipt! Hadde det litt mer sånn i forrige svangerskap. Gikk opp i vekt fordi jeg følte jeg måtte spise konstant for å ikke bli kvalm. Og da heiv jeg bare nedpå det første jeg fant! Denne gangen har jeg motsatt problem, eier ikke matlyst, kaster opp, og går ned i vekt :-s

Men! Jeg fant hvertfall noen bra tips her: https://www.vektklubb.no/artikkel/foel-deg-mett-uten-aa-overspise-med-disse-tipsene-23459241

Kanskje noen av dem kan være til hjelp?

Her er sulten veldig tilstede. Men matlysten er borte vekk.. Så litt av en spiral :P spiser mye mindre nå enn normalt. Men smoothie får jeg ned..

Sulten her også støtt og stadig..
Prøver å spise små hyppige måltider, men vil bare ha mer med det samme jeg er ferdig å spise :p
Må vel bare styre seg til en viss grad værtfall :D

Back
Topp