Vi har to hunder og her er både fordeler og ulemper med saken. Sånn på generellt basis synes jeg ikke det er så mye mer arbeid med 2 enn med 1. Tar jo begge ut på tur samtidig og de har mye glede i hverandre både i kos og lek/aktivisering. Det man derimot bør være godt forberedt på når man tenker på å skaffe hund nr.2 er dette:
*Doble kostnader på mat
*Doble veterinærkostnader, og ha i tankene at begge hundene kan bli syke, kreve operasjoner som er dyre
*Dobbelt opp med pelsstell, kloklipp osv. Pudler røyter ikke. Dette betyr at pelsen deres vokser hele tiden. Denne rasen krever mye pelsstell for å holde pelsen fin og hindre at den tover seg.
*Hvordan hundene kommer overens selvfølgelig. Lånetid for tilvenning kan være lurt
*Om dere noensinne vil reise vekk 1 natt eller 10 og ikke kan ta med hundene så husk at det er kanskje greit å finne hundepass til 1 hund, men det er ikke mange som har så lyst til å passe 2 stykker. Kennelpriser for 2 hunder trenger jeg ikke å nevne engang.¨
Med alt det tatt i betraktning så kan jeg bare si at jeg elsker begge hundene mine, og ville aldri vært uten en av de. Noen annen overbevisning til typen din enn hvor fantistisk det er å være hundeeier til to nurk har jeg ikke, MEN om han har tenkt på alle disse punktene og mener det blir for mye med en hund til så synes jeg faktisk du burde respektere det. Man skal jo ha nok tid, kjærlighet og penger til å ta vare på den man allerede har også